• Kampis

Augustibebis 2012

Tänk på att affärerna inte stänger när bebisen kommit sommaren, jag hade också sån panik inför första barnet när det började närma sig slutet, "vi har ju inte det, och det och DET". En hel del skaffade vi inte ens nånsin för det behövdes inte trots att jag trodde det

Helst ska ju inte bebis ha täcke öht... 

• Kampis

Har också tänkt på det att många har täcke i vagnen, men där behövs det ju ännu mindre än i sängen nästan, det blir dyngvarmt i en liggvagn iom att de är höga kanter på den som gör att luften inte cirkulerar.. jag har en avklippt fleecefilt i min, och om det blir dåligt väder är det locket på, ohc då blir det varmt. .

Dottern är född i oktober, och med henne hade jag filt + lock om det va nedebörd, täcke om det bara var kallt (då snackar vi alltså vintermånaderna)  

• Kampis

Istället för filt kan du ju ha ett påslakanset med en tunn fleecefilt i eller nåt sånt, eller bara påslakan :) Så du får använda det ändå menar jag

Fint väder?! Här har det ösregnat hela jäkla dagen + natten (hela sommaren), och jag som skulle börjabygga på hundgården idag! Istället blir det stöd inne och reenovering av lilla toan, första lagret är målat  medan dottern sitter framför datorn och kollar på Rorri!  

• Kampis

Ja vi har bara haft tråkväder här tycker jag, har det vari 3 timmar sol kommer det en ordentlig skur för att sen vara mulet, eller så  är det halvklart men ändå 17 grader typ :(

• Kampis

här är en till som gör nr 2 typ 5-6 ånger om dagen och har så gjort i ett par veckor nu. Tror dock inte att det är nåt på g ännu på ca 38 dagar (24 kvar till bf idag)

• Kampis

Glass och coca cola hjälper mot min halsvbränna.  (och novalucol)
    Nyttigt? Nopp
    Gott? japp! 

• Kampis

skulle han säga till mig att jag inte fick rynka pannan skulle han nog får en smäll :O

• Kampis

Ett tips förrestetn: Om ni vill gardera er om ni får sår på brösten av amningen -  köp hem PureLan!! Världens bästa creme!

• Kampis

Albasmamma: Ja den finns på apoteket, och babyproffsen, babyland och såna ställen:)

Mammsen: Min tjej gapade inte tillräckligt stort i början, och sen när det är som du säger att tuttarna är som stenhårt pumpade femmans fotbollar är det ju omöjligt att trycka ihop tutten och trycka in så då hjälpte denna salva superbra!  

Svar på tråden Augustibebis 2012