• Kampis

Augustibebis 2012

Jag tar ett ombyte i 50 och en body i 56. Och ett åka-hem-set.  Så länge byxorna ha mudd kan de ha de länge. Går det åt mer tar sambon med det när han kommer in med dotterns dagen efter så får vi väl låna bbs så länge :)

• Kampis

Jag har heller aldrig hört att fixerade barn kan vända sig, däremot har vissa sjukhus det så att om vattnet går (eller om det är om värkarna startar) utan att barnet är fixerat ska man ta ambulans in.

Men omöjligt är det kanske inte =) 

• Kampis
    Sommaren12 skrev 2012-07-09 20:56:36 följande:
    Ninime: spännande!!! Jag tror du är på G nu.

Kampis: åh då kanske jag har lite mycket kläder med isf. Om man vet att bebisen kommer va helt normalstor, kan man räkna med att 50 passar då?

I de flesta fall tror jag det ja. De är inte uträtade första dagarna heller utan är liksom lite krokiga och skrynkliga haha!! Men vist du var väl rätt lång så kanske inte vore fel att ta med nåt 56 ;)
  • Kampis

usach ja jag kan heler inte vinkla fötterna alls i slutet av dagen :( Då är de inte JÄTTEsvullna utan bara lite.. och ja känner igen de där med toanödig, springer väl på dass säkert 10 gånger om dagen!

• Kampis
    DetGodaLivet skrev 2012-07-10 11:56:23 följande:

Jag älskar den här meningen tagen ur sitt sammanhang. Jag hoppas det finns ett lite kök även på mitt BB där jag kan värma sommaren litegrann. Fast sålänge jag är på tjocken föredrar jag att det är såhär svalt:)

Hahah ja jag ser nu hur kul det ser ut - vad skönt det hade varit om det hade gått att göra det :)
  • Kampis
    Maaya skrev 2012-07-10 11:58:43 följande:
    Jag tänkte också packa FL o BB väskan idag :) men vad ska man ha med sig förutom: ombyte ( till mamma, pappa o bebis), hygen artiklar typ tvål, schampo, smink, tandborste osv, bebis filt och om så önskas lite tidsfördriv? Behöver man ta med blöjor? Tips tack :)

Det är olika på olika sjukhus om man får fri tillgång på blöjor, eller som här i Kalmar där man får 4 st.. räcker en förmiddag ungefär.
  • Kampis

Ang lavemang : Visst är det lite pinigt när man bajsar ner sig, men de allra flesta gör det ju och jag tänker inte ta nåt lavemang :)

• Kampis

Den kan komma nu, eller om 5 veckor ;) kan komma även ofixerat också :)

Svar på tråden Augustibebis 2012