• Kampis

Augustibebis 2012

Ja och tur att jag är gravid och måste upp och kissa!!!! Dörren på framsidan går inte låsa förresten, vi väntar på att den nya dörren ska levereras. Känns som det får bli ett samtal dit idag så de skyndar på lite!!

Så bra vakthundar är retrievers förresten! han sa inte ett pip. Visst han är bara 8månader men ändå.. nu hade det inte vart fel med min rottweiler som sambon vägrade att vi skulle ha haha!  

• Kampis

Såna där rörelselampor har vi, men de lyser typ hela natten av alla vilda djur och katterna, skitdrygt :( Sambon var inne på att vi skulle skaffa larm till ladan nu iaf.

Nåt sånt hitech till fönster och så tror jag inte vi kommer skaffa, de är juute efter grejer och skulle vi höra nåt sklle vi inte försöka störa dem, det är nog det värsta man kan göra...

haha jag ska absolut föreslö gäss!!! De kan väl bo i hundgården med hunden dessutom :D    

• Kampis

jo självklart hade vi ringt polisen, men vi anser nog hellre att de tar lite grejer än att de blir våldsamma, särskilt med tanke på barn i huset.  sen 2 boende mot kanske 5-6 inbrottstjuvar är lite för höga odds tycker jag nog ;)

• Kampis

Sommaren: Jag tar gärna en sån dekal om du har över! tack :)

Stort grattis novaunique (stavning?)  till killen!!!

Sambon blev av med sin näst intill nya svets för 10 000, han är superglad...      

• Kampis
    strangeryoutwo skrev 2012-07-18 21:22:20 följande:
    Kan man ta med sig en bandspelare till förlossningen? Finns det eluttag? Är det okej  att lyssna utan hörlurar?

typ alla förlossningsalar har cdspelare :)
  • Kampis

Sommaren:  ta ett vanligt vuxenlakan och riv/klipp till till spjälsäng/vagga, så rent från kemikalier det går att få och billigt :)

Ang kudde: lägg den under lakanet så minskar   risken för psd. Vi hade kudde så och det funkarde super

Vi har/hade fortfarande en uppsättning lakan, tvättades, torkades och på igen samma dag , det krävs ju dock att man har tvättmaskin då.  Med tanke på dotterns kaskadkräkningar några gånger/dag så blev de tvättade en hel del! 

• Kampis
    Sommaren12 skrev 2012-07-18 21:47:11 följande:
    Absolut! Nu glömde jag iofs att "dekalen" snarare är ett klistermärke. Man kan sätta den på ytterdörren eller källardörren var du nu föredrar. Alltid nåt... Ska försöka komma ihåg!

Det blir superbra!
  • Kampis
    Novixi skrev 2012-07-19 01:53:26 följande:
    Kampis: en dum fråga kanske, men varför minskar risken för psd om man lägger kudden under lakanet? :P

Ang kudde så hade vi det till sonen och tyckte det funkade jättebra :) köpte en liten, tunn kudde från Rätt Start. De har det märket i de flesta barnbutiker. Modellen som heter vagn/vagga är det.

Som jag fattat det så att de inte ska kunna böka upp kudden över ansiktet sen :)
  • Kampis

Kan ju säga att vi inte sov så gott inatt haha!! Vågade mig knapt upp och kissa heller, kollade tom i garderoben i badrummet så att det inte skulle stå nån där...!

• Kampis

Köpte också en ny madrass atha i resesängen, de som följe med är värsta skämtet..

Min dotter född aug 2009 väger rätt så precis 15 kilo, men så finns det tvåringar som också väger det. det är grymt olika på barn men ett par år kommer ni har nytta av den säkert :) 

Svar på tråden Augustibebis 2012