Augustibebis 2012
Stort grattis capy!
Stort grattis capy!
shit pommes... förra veckan hittade jag ett litet åderbråk på insidan av yttre blygdisen.. tittade med spegel nu för jag tyckte det kändes skitskumt och ser att jag är supersvullen, knölig och lila ända tills ingången på ena sidan!!! Stor som en delad tennisboll i yta!!! Dessuton hänger det som en "flik" ut????
Kan man mildra bråcken där nere nåt? Nåt man inte får göra? Hade inget sånt förra gången :(
Idag var öntligen mitt aurorasamtal. Vi bestämde lite grejer som ska in i journalen ch en hel del som ska skrivas i förlossningsbrevet.
Några grejer ragerade hon på som inte gjordes "som det brukade" så det skrevs också in.
Jag har inte tänkt så mycket på förlossningen förrän nu, har inte velat. Men sen vi var där idag har jag haft en aning panik. Det kan ske när som helst, det är jag inte rädd för, utan för att det ska bli lika långdraget och smärtsamt som sist, många minnen kommer upp till ytan.
Ja det käns skönt att det står med i jornalen, hon skulle även prata med läkaren om bedövning under syningen och det andra :) Höll på att börja grina framför enne, hon var så himla duktig och verkligen lyssnade på vad vi hade att säga, och tillintetgjorde inte alls mina känslor och upplevelser som jag bävade för :)
ja, eftersom att ryggbedövningen tog snett och gjorde mig lam i benet och inte smärlindrade värkarna något så ska den läggas om , men det var det aldrig nåt tal om. När jag skulle sys tog inte den bedövningen heler och jag fick hållas ner med våld, då ska man få bli erbjuden att åka på in på op och bli bedövad där men det hände inte heller..
Vi blev inte direkt bra bemötta på BB heller och det tyckte hon var grymt dåligt!
Hon tipsade även om att man skulle ta en kopia på FL brevet, ge en kopia till personalen när man kommer in och så kan partnern ha en att vifta i ansiktet på barnmorskorna när de inte verkar ha läst det och vet vad man vill/inte vill :) Bra tips!
Ska in på torsdag närsta vecka också, då ska jag nog hinna med lunch/fika för dottern måste följa med då, tyvärr... skönt att vila öronen när man är iväg! Tyvärr ska jag ha en annan amandasköterska då så jag får ta om allting igen, men men...!
Ang utslag på stickor kan det även vara flytning som kommit med i urinprovet, det ger också utslag :)
Jag förstår faktiskt inte varför man behöver träna alls.. smärta känns olika för alla, och en del föder ju utan att ha haft särskilt ont alls. Sen märker man ju vad som funkar på en. Man har ju även lite tid på sig att märka vad som funkar ;)
Jag hade aldrig tränat ett särskilt andetag ens, men jag märkte fort vad som funkade och det hjälpte verkligen! Har använt det mycket efteråt med, både under eftervärkarna, när amningen gjorde som värst ont och även när man slår i tån i soffan tex =)
Så nej man behöver inte öva innan!
Stövelkatten vad gjorde du när du fick så ont? LÅg du kvar eller var du uppe och rörde på dig?
Kan ju bara tala för mig själv men när jag gick med förväkar i flera dagar hemma var det som allra väst när jag låg ner, fick sova sittandes i soffan i typ en vecka :( Var jag uppe och gick var det mycket mindre smärta!
Hoppas verkligen att du inte behöver gå med det här i flera veckor till uatn att det verkligen är på gång snart!
Kan för övrigt tipsa om att när man har värkar är det grymt skönt att stå och gunga med höfterna från sida till sida - det hjälper verkligen!