• Kampis

Augustibebis 2012

Ser att ni diskuterat knölarna under revbenen, så har jag med, men det måste ju vara fötterna? Knäna är ju upp vid maghöjd på bebisen typ?

• Kampis
    Kampis skrev 2012-07-25 11:25:52 följande:
    Mja jo de ville verkligen att jag skulle tänka igenom så mycket som möjligt och få ner på papper mina känslor och viljor, går ju även på aurorasamtal för att bearbeta förra förlossningen och planera den här så gott det går.

De förklarade det som att ofta bryter man ihop lite när man inte bearbetat den förra ordentligt och tänkt igenom den nya när man haft en jobbig första fl när man är igång med nästa, så för att motverka det så ville de att jag skule skriva ner allt så de verkligen kan se vad jag absolut vill/inte vill och så att jag ska kunns känna mig hörd efteråt även om det blir jobbigt denna gången också. Som de förklarade också så är ju inte allt skrivet i sten, man kan ju ändra sig under förlossningens gång, men de ville ha det som en säkerhet just för att det var lite incidenter som har hängt kvar hos mig hela tiden, så för att undvika det ville de ha papper för att ha möjlighet att kunna ge en så bra upplevelse som möjligt :)

Man tappar ju lite talförmågan oftast när man kommer in så att skriva på ett papper att man vil ta det som det kommer tycker jag faktiskt känns lite meningslöst, det kan man lika gärna säga tycker jag... 

Lägger till: ju mer jag tänker tycker jag att de har rätt, tror att jag annars kommer tänka efteråt att "men så ville jag ju inte ha det varför skrev jag inte det?!"!
  • Kampis
    mammsen skrev 2012-07-25 11:37:26 följande:
    Ja, jag tycker det låter bra! Jag skrev bara att de inte kan tvinga dig att skriva ett brev om du absolut inte ville :) Men ett förlossningsbrev kan ju se ut på många sätt och du får försöka hitta det som är viktigt för dig! Kanske ta upp några av de sakerna du är rädd för efter förra förlossningen så att de är medvetna om de sakerna och är det något du ser fram emot kan det ju vara bra att skriva det! Så de kan påminna dig om det och så vidare.. Det måste ju inte vara en lista i pungtform med medicinska åtgärder man vill och inte vill ha utan känslor och tankar inför förlossningemn och kanske skriva ner hur man kan hjälpa dig att komma ner på jorden om du får panik? Jag har så uruselt minne så jag minns inte om du berättat om din förra förlossning och dina tankar om den kommande. Men försök att få ned det på pappret :) Om det är något du vill få ned på pappret men inte vet hur du ska formulera finns vi här en hel drös och hjälper dig mer än gärna med tipps och ideér, jag vill inte skriva tipps på vad du ska skriva eftersom jag inte vet vad som är viktigt för just dig helt enkelt :)

Det var mer att jag inte tyckte att jag inte hade några särskilda önskemål, men de jag hade ville de väl ha ner så att jag inte kommer med nåt på förlossningen som de blir osäkra på om jag verkligen vill eller så.. antar jag!

Ang prostaglandinet så krävs det 4 liter sperma för att komma upp i samma koncentration som i igångsättningegelen, så det gäller att göka mycket haha!  
  • Kampis

Hahhaha!

FruKå skrev 2012-07-25 12:04:10 följande:
    4 liter... Hahaha.. Om man kunde spara så mkt sen sist man hade sex så skulle min man ha det... Haha usch..

Hahahha XD
    dog nog lite där!!

Min sambo förslog att jag kunde använda mina yrkeskunskaper och runka av en häst, när jag då sa att han skulle ställa upp för mig frågade han varför det var värre att runka av en häst än att sätta å en flodhäst!

Uräkta språket om nån tar illa vid sig ;)

Snäll karl jag har....!     

• Kampis
    Challelotten skrev 2012-07-25 12:05:17 följande:
    Lycka till ni som är på gång ;0)

Själv var jag hos arbetsterapin idag och fick en skena till ena handen då den domnar hela tiden.

Köpte mig färsk ananas igår får se om det hjälper. Annars får man ut och gå.

Idag ska vi försöka åka och bada får se om man orkar dig ner i vattnet.

Glöm inte det bästa igångsättnings"knepet":
    NUTELLA! En jäkla massa! 
  • Kampis

"bara var 3dje dag"??!! haha åh..  Min unge kommer komma ut med spindelnät på huvet..

såg förresten på fb att Naimis har fått en son nu, ifall nån inte sett det! 

• Kampis

Ingen aning, fick höra det förra gången, bäst att inte forska i det så man inte får nån anledning att inte äta det ;)

• Kampis

ja jag höll  mig inne hela dagen igår, nu ska jag ut och måla panel till hndgården, får försöka hitta skugga nånstans :/

• Kampis

Stort grattis Albasmamma!!

Inatt hände det äntligen lite saker här,  hade sammandragningar under 2 timmar som började med att sätta sig så de strålade ner i ljumskarna och sen övergick till att vara i ryggen - äntligen lite action!!

Om det berodde på att jag badade lite igår eller för att vi faktiskt HADE SEX "KORS I TAKET!!"  vet jag inte.. hoppas att det berodde på baded för det var skönare, trots att jag är värsta badkrukan :O    

• Kampis
    Blomsterfröna skrev 2012-07-26 09:09:00 följande:
    Spännande Kampis:) håller tummarna för dig:)

Tack men det behöver du inte göra tror jag haha! Räknar ju med att gå över och det är 17 dagar kvar, men det känns bra att kroppen förbereder sig lite den här gången jämfört med sist :)

Började klocka dem när jag tyckte de kom lite väl tätt, 40 sekunder emellan och varade i 30, sen glesade de ut och var 3 minuter mellan och varade nästan en. 
Svar på tråden Augustibebis 2012