• Kampis

Augustibebis 2012

Den  innehåller 100 procent lanolin (ullfett) utan några konstgjorda  tillsatser eller konserveringsämnen, så den är väldigt naturlig och man kan även ha den på andra torra ställen på kroppen, tom bebisen. Samt att det inte gör nåt om bebisen får i sig lite av den under amningen

• Kampis

Skalpelektroden har som en liten krok som fästs i huden på huvudet och håller koll på hur bebis mår, mer tillförlitligt än ctg. Jag gillar det inte heller så väst men samtidigt hellre det än att det inte skulle märkas om det är bråttom för bebis att komma ut

• Kampis

ja då den kan släppa under förlossningen, eller så kan den ha släppt fast trillat ner i toan utan att du märkte det, eller spolats ner i duschen :)

• Kampis
    cupcakekiller skrev 2012-07-20 20:52:01 följande:
    Isaochbel: Okej tack :) Hur blir det om mitt efternamn byts typ en dag efter att bebis är född, har han kvar mitt gammla då?

Bebisen har inget namn förrän du skickar in papprena på hans namn. Du har ett par månader på dig så det är lugnt.

Gratis Helena!!! 
  • Kampis

Oj vad det trillat in bebisar!! Stort grattis till Any och Katten till kattungen!!

• Kampis

Drack just första koppen hallonbladste... jag gillar inte te öht så det smakade precis lika illa som annat ;)

• Kampis

När de är små är det säkrast med rumptermometer. Det känns lite som ett övergrepp att utföra det men det är det som ger säkrast tempangivelse :/

Puder har vi haft mycket användning av, salvor har inte hjälpt men ett jäkla tjockt lager puder hjälpte dotterns extremt känsliga stjärt..

Bebistops förstår jag inte grejen med... du behöver vanliga tops när du ska rengöra naveln i början.

• Kampis

Vad jag lärt mig ska man aldrig topsa örnen på barn alls, det räcker med att tex ta hörnet på en handduk och ta bort ev smuts i ytterörat.. ett gammalt uttryck lyder "inget vassare än armbågen ska in i örat".

Svar på tråden Augustibebis 2012