• Kampis

Augustibebis 2012

O Hanna O skrev 2012-08-02 15:12:06 följande:
    Hade tid för igångsättning idag. Men läkarna bedömde att det var ogynnsammt hon kunde inte ens nå livmodertappen. Så alla sammandragningar förvärkar är helt verkningslösa. Ny tid den 8

Usch men fy så drygt Hanna!! Gissar att det känns piss just nu då :(
  • Kampis

HEMMA!!!

5 (FEM) timmar på förlossningen för en ctg-kurva på 12 minuter och ett ultraljud på 5. fick vänta 2 timmar innan  vi ens fick komma in, hurra.

Bebis mådde bra och det fanns tillräckligt vatten, moderkakann kollade de ine ens. 

MEN som värt mödan fick jag en hinnsvepning!
    Tappen är 2 cm lång men jag är öppen 3 cm!!

Så trots att denna förlossning inte stratat har den redan gått fortare framåt än den förra, nu var jag öppen 3 utan att ens haft ont, förra gånge gick jag med sviniga värkar i 2 dygn och var öppen 2 cm när jag kom in!

HURA, för mig! ;)         

• Kampis

Natten var lugn, magen var stenhård hela tiden men inga värkar, men jag läste att det brukar komma iång tredje dagen efter svepningen om det ens funkar.
    Men nu har verkligen slemmisen släppt iaf, USCH vad äckligt!!!  Jag är inte äckelmagad öht, men detta var vidrigt haha!

Jag funderar på att åka iväg och handla idag några timmar, skulle väl bli en 4-5 affärer och 3-4 timmar för att gå lite, hemma sitter jag mest på röven.. hur hade ni gjort? hade ni vågat?

• Kampis

Ja jag är sugen, mest på att fylla upp kylen så man inte behöver göra det på väg hem från en ev bb-färd..

en grej jag glömde om igår, mitt blodtryck hade ökat på en vecka från 110/55 till 130/87, och så hade jag en sammandragning under de 10 minuterna kopplade till ctg så hon var hoppfull att detta skulle funka, man kan ju alltid hoppas! Men jag hade bara Ninime och hennes två hinnspeningar i huvudet då haha!  

• Kampis

Stoppa upp en virknål Ninime;)

ja med dottern hade trycket ökat nån dag innan, så man kan ju hoppas..  
    haha jag föreslog färdknäppen för sambon igår, men efter att ha våldtagit honom senaste veckan sa  han NEJ! Jävla gubbe som inte kan ställa upp ;) 

• Kampis

Shoppingturen gick bra, det maler och har sig när jag går, men vet inte om jag ska ta det som ett tecken på att ta det lugnare eller fortsätta?
    Blodblandad slemmis.. min är som rent blod fast slajmig, riktigt nasty... 

Funderar på att gå ut och fortsätta måla på hundgården (satans evighetsgöra!) så att jag åtminstone står upp, men det var väldigt skönt här i soffan också....  ;)

• Kampis

Jös-sös!
    Bytte just om och såg brösten i spegeln,, de har växt minst en kupstorlek sen igår och fått sån där rolig knölig amningsform, och är rätt fyllda!

• Kampis

Igår fick vi svaret på vattenprovet - otjänligt!! Som fasen med.. e-coli fick inte ligga på över 9, vi hade 44!
    Helvete, inte precis vad man behöver när vi håller på och renoverar som kostar en massa pengar...
    så nästa vecka kommer de och borrar ett nytt hål.

Svar på tråden Augustibebis 2012