Augustibebis 2012
Grizabella: jag tittade på den! Men många skriver att den börjar läcka inom ett år. Hur är er? Å andra sidan tycker jag alla vattenkokare gör det förr eller senare...
Grizabella: jag tittade på den! Men många skriver att den börjar läcka inom ett år. Hur är er? Å andra sidan tycker jag alla vattenkokare gör det förr eller senare...
Ellenbmt: så fruktansvärt tråkigt. Han är nog värd en lite utskällning idag! Samtidigt håller jag med Ninime. Det kan hända den bästa. Man tänker sig inte alltid för.
Igår fick jag panik. Vi bor på andra våningen (bostadsrätt) och det skulle va väldigt omständigt att ha upp och ner barnvagnen varje gång. Men min man har hela tiden lugnat mig med att det finns barnvagnsförråd. Så igår tog jag mig i kragen och spanade in det. Där stod bara gamla fula vagnar som man knappt hade kunnat skänka bort! Utöver det en del skräp som en dörr och nån unges pulka. Även om där är låst så känner jag att jag inte vågar ställa vår fina iCandy där. Den skulle glänsa som en juvel bredvid det andra skräpet! :( samtidigt har vi ju inget annat val. Fick panik och började gråta men min man kan inte alls förstå min oro. Han jämför med cykelförrådet. Då skulle ingen våga ställa sin cykel där heller. Och så menar han att ingen utifrån kan ju komma in i rummet. Men vi är nyinflyttade och jag känner inte grannarna, alltså litar jag inte på dom heller. Flytta är inget alternativ. Vi har precis flyttat hit och lagt mycket pengar på renovering. Vi letade efter lgh på första våningen men det var bostadsbrist även på köpes och vi hade rätt tajt med tid att få tag i nåt.
Hejåhå: smart! Kanske hjälper. Nu bor jag inte i en storstad så det kanske hjälper lite också. Inget ont om storstäder, har precis flyttat något ofrivilligt från en, men stölder är ju helt enkelt vanligare där. Täcker ens hemförsäkring om den blir stulen i ett låst barnvagnsförråd?
Detgodalivet: men bor inte du i hus? Fick jag för mig.
Ska kolla försäkringen, tänkte bara om ni visste. Har aldrig haft så mycket kontakt med länsförsäkringar som nu haha!
Saftmedbulle: jag har en leversjukdom och tar en del mediciner som är rätt tunga. En av dom är inte bra för barnet och går över i bröstmjölken så därför är det beslutat att jag inte ska amma.
Nu har vi packat resväskorna! Åker till svärisarna i Lund strax och imorgon går flyget till NY!
TheMaraja: beklagar! Hade med en killkompis som dog på gymmet av en propp i hjärnan för några år sen. Han var med ung. Förstår precis vad du menar med att lyckan kan va en kaffekopp. Fint att något så tragiskt iaf kan medföra en sån tanke. Verkligen hemskt och orättvist! :(
Grizabella: oj va avis jag blir!! Jättefin vagga! Grattis! Så kul när man vinner grejer! :)
Välkommen Sockertopp! :)
Haha inatt drömde jag att det var dags för ALLA i tråden samtidigt! :D Så för att snabbt styra upp så alla hade koll så skapade vi typ undertrådar för de som verkade va på G ungefär samma timme. Helt stört haha! :D
Nu bär det av mot flygplatsen. Hörs igen om en vecka! :)
God morgon tjejer!! Tillbaka från New York! Var det inte nån mer som skulle dit?
Har inte orkat läsa allt här men lite om det senaste. Apropå tjockissnacket så frågar min svärmor mig varje gång vi ses ifall jag följer den satans viktkurvan (vilken hag för övrigt ligger exakt mitt i prick på!). Tyvärr är jag inte så rapp å blir så snopen varje gång hon är så fräck så jag har aldrig nåt bra svar på tal. Vet att hon gick upp åtta kg med alla sina tre söner... En vikt jag redan passerat.
Anyways... Storstaden var jobbig som gravid. Är väldigt trött i fötterna efter allt gående och min rygg har låst sig varje kväll. Flygresan var också jobbig, magen tryckte mot revbenen i åtta timmar. Men det var ändå värt att åka dit. Har ätit gott (hoppas bara inte man får en vågchock!) och mest strosat runt. New York-borna gillar MacLaren och iCandy men framförallt Bugaboo. Skulle tippa på att 60 % av alla småbarnsföräldrar vi såg hade en Cameleon.
En söt tant stannade mig på stan och sa att jag hade den finaste babybellyn hon sett på hela Manhattan hihi. Väldigt gulligt!
En annan rolig händelse var att expediten på Footlocker av missförstånd trodde att jag var surrogatmamma åt min bror.........
Annars har jag shoppat en del bebiskläder såklart! :) Bara märkes för det var så himla gulligt och billigt, typ H
Amen nu försvann ju hälften!!! Grrr... Jaja, skriver mer vid datorn sen.
Min man kallar mig för tjockis men det gör inget, tycker det är lite gulligt faktiskt. Vet att han inte tycker att jag blivit tjock. Vet inte hur jag skulle reagera ifall nån annan sa det. Troligen inte så mycket, tror folk menar det med glimten i ögat men det kanske är situationsberoende.