Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Naimis: jag hittade inte heller mycket på topshop. Synd också att man inte kan ha deras kläder så länge. En del toppar jag provade var ju nästan för små. Provade ett baddräkt också som var för liten redan!!

• Sommaren12

Husmodern: var glad att de inte läcker!! Inget onormalt alls. Mina läcker förresten inte heller, v 25 här.

• Sommaren12

Svipp: förstår din oro. Hade pratat med bm. Vet inte huruvida det är okej eller inte men noll kg låter onekligen lite.

Själv har jag gått upp 8,5 kg och börjar panika över vikten. Om sanningen ska fram har jag småätit rätt mycket onyttigheter senaste månaden. Annars har den groteska hungern försvunnit sen ett tag tillbaka och jag äter förutom onyttigheterna ungefär som jag gjorde innan.
    Idag startar mitt projekt hälsosam graviditet haha! Ska skriva ner allt jag äter och tränar för att tagga mig till att inte äta massa onödigt sista tiden. Sen blir det hårdträning i höst också! ;) fast i New York tänker jag inte fundera så mycket på matvanorna, får jag inte mina buttermilk pancakes med jordgubbar och sirap till frukost vill jag inte åka dit HAHA!

När går man förresten in i tredje trimestern?

• Sommaren12

Nu försvann hälften! Tredje trimestern är lika med 27 plus 0 alltså?
    FL gillar inte tecken från iphone...

• Sommaren12

Och min app säger v 29! :D

Fransyskan: det vet jag inte men vore kalas! Tycker inte det är fult att bry sig. Det betyder ju inte att man bantar liksom! Skriver upp själv i en bok nu.

Äter ni fortfarande gravidvitaminer? Mina tog slut nu. Vet inte om jag ska köpa nya. Min bm verkade inte tycka det var så viktigt efter första trimestern. Har ju redan massa annan medicin så ett piller mindre är ju lockande.

• Sommaren12

Nu har jag köpt en ny burk mitt val. Tycker de smakar minst och trillar ner bäst. Min bm har inte nämnt nåt om järntillskott alls men träffade ju henne senast i v 10... Då sa hon att jag hade jättefint tjockt blod. Ska träffa henne på måndag så får väl kolla järnet då.

Jag kommer förmodligen ta ut fp ett tag innan bf. Har sommarlov från 1 juni och tror knappast nån vill ge en höggravid sommarjobb. Tänkte leva lite på sparade pengar först. Sen ska jag vara hemma rätt så exakt ett år och om vi har råd så tar mannen ut några månader när jag börjar skolan igen.
    Är det för tidigt att sätta en 14 månaders bebis i förskolan? Känns tidigt men vet inte hur länge vi har råd att han ska va pappaledig å jag plugga.

• Sommaren12
    DetGodaLivet skrev 2012-04-24 18:03:02 följande:
    "För tidigt" beror ju på vilket perspektiv man menar. Det är för tidigt för att de ska ha något eget utbyte av det i egentlig mening men de drar ju inte automatiskt nån skada av det heller om förskolan har tillräckligt hög kvalitet och dagarna inte blir för långa. Någonstans måste ju barnen vara på dagarna om man jobbar/pluggar, det är en realitet.

Min äldste son (nu 12) började i förskola så tidigt då jag var student och dels inte hade ekonomiska möjligheter och dels inte kunde hoppa på rätt kurs när som helst. Det kändes väl mest som förvaring första året men han var väl omhändertagen. Vi fick dock söka privat och skjutsa ganska långt för att hitta en förskola med tillräckligt små barngrupper, de flesta förskolor är inte anpassade för så små barns behov (socialstyrelsen rek. är max 10-12 barn för de minsta men av ekonomiska skäl följer de flesta kommuner och förskolor inte det).

Tycker inte att man ska ha ångest för att man väljer det man måste. Däremot är det fel att intala sig att man väljer en tidig förskolestart för barnets skull. Det är ett val man måste ta ansvar för att bära som vuxen det har inte med barnets behov att göra utan föräldrarnas (också viktiga) behov av att kunna arbeta. Förskolan ger inte de minsta något som de inte kan få hemma.

Ja ungefär sådär tänker jag med. Inser ju att barnet inte får ut något av det så tidigt men vad ska man göra? Som tur är så har jag korta dagar i skolan och min man kan vara rätt flexibel med sina tider på jobbet så det kan ju bli en "mjukstart" om det nu behövs. 

Tack ni andra för era erfarenheter också.

Nu har jag bara en dag kvar av skitkursen! =) Så himla skönt! Jag hoppas bara att jag klarade tentan också så kan jag lämna detta bakom mig. Idag var föreläsaren plötsligt jättesnäll och sa inget negativt alls utan bara positiva kommentarer om våra reklamfilmer som vi gjort. Schizo! 
Svar på tråden Augustibebis 2012