Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Any19877: ingen aning! Tror det borde vara sammanräknat men det är bara spekulationer.

Albasmamma: ja lite som firande blir det ju :) älskar new york, skulle vilja bo där!

• Sommaren12

Känner att jag börjar bli gnällig. Känner mig så osmidig, speciellt när jag ska resa mig eller knyta skorna. Och så trycker magen så förbannat mot revbenen och gissar på att det bara ska bli värre. Sparkarna börjar göra lite småont också. Ojojoj...

• Sommaren12

Läser era tankar kring vikarie. Kanske lätt för mig att säga med tanke på att jag pluggar å ingen kommer ta min plats men jag har ändå jobbat i sju år innan jag började plugga och kan tänka mig in i situationen. För det första, å det är ju det viktigaste, så är ju jobbet ert oavsett. De får ju inte sparka er ovasett hur bra vikarien är. 
    Sen är det ju som det är helt enkelt. Om vikarien är bra, ja då är ju alla nöjda, och när ni kommer tillbaka kommer de säkert vara glada över det också. Vad ska ni göra åt det liksom? Jag menar inte att låta nonchalant utan bara att det är inget ni kan styra över så försök släpp era hjärnspöken. Om ni oroar er så hör av er ibland under ledigheten till er chef och kollar hur saker går, om vikarien funkar och om nåt nytt hänt på jobbet. Visa intresse trots att ni är borta! Åk dit på en fika eller ring ett enkelt telefonsamtal, då märker de att ni bryr er om ert jobb.

• Sommaren12
    Challelotten skrev 2012-04-26 15:49:48 följande:
    Har kronan fått in lådor igen? när jag var där för några veckors sen sa de att de var slut och de visste inte om de skulle få mer.
    De fick in i måndags men dessa är redan slut. Står att det kommer ett litet lager till om några veckor och sedan ett större lager framöver. Verkar populära! Jag vill med ha en...
    Karo77 skrev 2012-04-26 16:54:27 följande:
    Jag Blir saaaa trott pa folk!!!!!!! Dagligen far man hora: om det ar mitt forsta barn och Om jag vet konet. Nar jag da svarar att jag har en son och vantar en pojke da far man hora: oooh vad synd, ar du inte for besviken???? Maste man absolut onska sig en av varje?? Ar det bara jag som stor sig pa folk som oppet ar besvikna for MIN del och det Kanns som jag maste forklara att jag ar overlycklig over mina 2 pojkar!!!!!
    Men herregud vad är det för människor?! Såna kommentarer hade jag gått igång på tror jag. Ingen har sagt så ogenomtänkta saker till mig. Det värsta som hänt hittills är att en del klämt på magen och att alla vill komma med namnförslag. Ganska trött på att höra folks förslag på namn haha, men det är ju inte så farligt egentligen. 

• Sommaren12
    14mars skrev 2012-04-26 20:13:55 följande:
    Vad var det den där dokumentären på svt hette, där man fick se bebisens utveckling inifrån? :)
    Det var Vetenskapens värld iaf. Tror dock inte den ligger kvar på svtplay.
  • Sommaren12

Karo: om du skriver på din iphone så är det för att du inte kan skriva vissa specialtecken. Då bryts texten.

• Sommaren12

Saftmefbulle: har inte barn sen innan men jag träffar en mammagrupp där jag bor. Ibland ordnar mvc eller så träffar man de från föräldrarkursen. För egen del startade jag en grupp här på FL för de som ska ha barn ungefär samtidigt som mig i mitt område. Vi är ca 15-20 st i min grupp och har varit och fikat några gånger, annars snackar vi i tråden. Se om du hittar en tråd där du bor annars starta en egen! :)

• Sommaren12

Varken där jag bodde i Blekinge eller i Malmö fick man inbjudan från kommunen så det är nog olika.

Svar på tråden Augustibebis 2012