• Kampis

Augustibebis 2012

v arit vaken mellan 4-6 inatt, köpt wen halv vintergarderob til storasyster på den tiden, få kolla sen om mina ögon var så bra inatt eller om jag köpt helt fel storlekar och fula gejer ;)

När jag satt vid datorn malde det på rätt bra i ryggen och fick några samandragningar när jag la mig, somnade rätt fort sen. När klockan ringde vid 7 och jag välte över på sida  fick jag en helvetesvärk som aldrig verkade gå över. när den väl var färdig rullade jag tillbaka på rygg och fick en till, reste mig upp och sen har det inte hänt nåt. Är lite rädd att det ska bli som sist, fick sova sittande i soffan pga alla sammndragningar när jag låg ner .

Under de två timmarna jag var vaken var jag o baja två gånger, och en gång kunde jag kapt kissa för det tryckte på så in i sjutton där bak!   

• Kampis

Tycker han låter som de flesta killar, faktiskt.. min sambo har aldrig varit med på ett bm besök, och detta är andra barnet. Han gillar inte att känna på magen "för att han fattar inte vad som är så speciellt med det". Men ingalunda tokälskar han dotten och kommer  göra med denna ungen med, men han har aldrig köpt ett klädesplagg eller  så, nån leksak när vi är på ullared har han köp dock. Pratar aldrig om graviditeten och frågar mig aldrig hur jag mår.. usch vad hemsk han låter nu hahaha!

• Kampis
    SandraDa skrev 2012-08-09 14:45:40 följande:

Suck!! Besöket hos barnmorskan var ju inte direkt uppiggande :P

Men allt såg bra och jätte fint ut, frågade om hinnsvepning och visst det gjorde hon gärna. MEN hon kunde inte göra någon ordentlig, tappen var bakåt....dock ganska mjuk och hon fick bara in ett finger :( Trodde alla värkar skulle gjort mer nytta. Så nu känns det som att jag i stort sett lika gärna kan gå över tiden 2 veckor.
    Har ni någon erfarenhet eller kunskap om tappen är bakåt och man bara får in ett finger?

Sen en till sak, för 2 veckor sedan när jag var hos bm var sf-måttet nästan 34cm idag tyckte hon att det var närmare 33 men skrev in 34....ska det vara så att den inte växer något nu?
    Är i vecka 39+2

O hanna O här i tråden skulle ju in på igångsättning men fick inte bli det eftersom att tappen var helt omogen så det skulle inte göra någon nytta. Samma natt startade förlossningen av sig själv och bebisen var ute på typ 4 timmar.

Ang sfmåttet: när magen sjunker (vilket den ju gör i slutet) kan måttet stanna av eller  minska, så det är normalt =)  
  • Kampis
    Aprilia1977 skrev 2012-08-09 15:12:32 följande:
    Nu ska jag sova. Bebisen lever loppan i magen och behagar nog inte titta ut idag på han bf! Så i morgon är vi 40+1 och nedräkningen fortsätter :P

Då slipper du iaf nedräkningen till övertiden ;)
  • Kampis

Fick reda på idag att mamma gick över TRE veckor med både mig och mina syskon. Jag trodde det var två..

Syrran gick över lite mer än två veckor med båda sina , och jag 12 dagar med första. Denna får vi se.

Min andra syrra som ska ha sin första i oktober vet ju vad hon har att vänta iaf ;)   

• Kampis

Så skönt Bubbs =)

hade så himla tråkigt idag så jag packade skötväskan, så nu är den med redo =) 

• Kampis

Stort gratis til alla bebisar och otroligt glad för eran skull A R!

Här har verkligen varit sjukt lugnt idag. Inget molande,inte behövt kissa så mycket, bebis har knappt märkts av, fogarna har varit bra och inget äckel har kommit ut.  Känns helt stiltje, såhär kan jag gå tre månader till.
    MEN, bf på söndag =)   

Fyndade helt sjukt sent i går kväll på fb loppissida, en babysitter/gunga från fischer price för hundra spänn! Sambon var och hämtade den ikväll och den var som ny, så helt sjukt NÖJD är jag! Kollade vad de ligger på annars och mellan 400-600 begagande!    

• Kampis

Fick tilll en liten färdknäpp igår kvall, och ganska omedelbart efter kom det icke onda  sammandragningar varannan minut. Somnade ifrån dem men vaknade nån timme senare med värkar varje 8e minut, gick upp och nu  har jag fått en mer som en sammandragning som tryckte på lite. Men fy fan vad förvärkarna gör ont i ryggen när jag ligger ner!

två nu.  

• Kampis

å de fortsätter. varierar mellan att sitta i ryggen och framme, kommer var 2-3 minut och håller i sig mellan 45- 1 minut. Känne lite mer. Har iaf tagit en panodil nu så hoppas jag får sova, är iaf helt övertygad om att det är fejk =( 

• Kampis
    Issan8 skrev 2012-08-10 21:52:25 följande:
    Hej tjejer, idag kom jag hem från sjukhushotellet med vår lilla Felicia. Jag ska sätta mig och läsa ikapp någon dag, har ingen som hellst koll på vilka fler som hunnit få sina små. Vet inte om någon noterade att jag i söndags kväll + måndags morgon frågade er här inne angående att jag hade börjat blöda. Det var hur som hellst fostervatten visade det sig när vi kom in till sjukhuset måndag morgon. Tog inte så lång tid på sjukan innan det börja sippra på ordentligt med vatten, sen var förvärkarna i gång. Klockan 19.55 måndag kväll föddes hon, och jag avundas er som lyckas klämma ut på 3-4 krystvärkar. FÖr att krysta ut henne tog det mig 30-40 min uppskattar mannen som var lite mer medveten om tid än jag....hela öppningsarbetet var en fis i rymden jämfört med dessa krystvärkar, den smärtan glömmer jag aldrig!

Lyckan är givetvis total, svårt att förstå hur mycket man kan älska en så liten varelse. Ibland när vi sitter med henne å bara tittar kan jag inte låta bli att börja böla hahaha....

Nu några frågor till er, Felicia vill under dagtid ha bröstet nästan en gång i timmen men jag lyckas hålla det till varannan timme. Barnmorskorna gav mig lite olika meningar om hur ofta man ska amma men jag undrar lite vad ni tänker om amningen? Är det för ofta med varannan timme el ska jag låta henne dricka eftersom hon blir så ledsen annars?
    Min mjölk håller nog fort på att rinna till och jag tror inte den är tillräckligt tjock än vilket oroar mig en del, men hoppas givetvis den tjocknar på sig snart så hon blir ordentligt mätt. Nu måste jag nämligen ge henne ersättning innan natten, annars blir det gråt mest hela natten (vi hade första 3 nätterna så innan vi började med kvällsersättning).

Sedan detta jäkla avslag, fy blir typ äcklad av mig själv. Måste typ byta binda en gång i timmen, är det normalt eller ? Jag blöder inte floder men en del är det ju, och det luktar inte hallon....skönt när det slutar, känner sig så ofräsch.

Hoppas iallafall att allas bebisar är ute snart, jag kommer ha så mycket nytta av tråden sen när vi alla kan delge varandra om hur vi gör med våra små. Nu ska  jag slänga upp en bild på Felicia i bildtråden.  
    Tillåt alltid fri amning, säger jag! =)
Svar på tråden Augustibebis 2012