Augustibebis 2012
Jag får inte ta p-medel med hormoner i öht eftersom vi har mkt bröstcancer i släkten, så jag hade kopparspiral innan grav. Förutom lite smärta vid ägglossning och att jag blödde 4 dagar istället för 3 funkade den kanon :)
Jag får inte ta p-medel med hormoner i öht eftersom vi har mkt bröstcancer i släkten, så jag hade kopparspiral innan grav. Förutom lite smärta vid ägglossning och att jag blödde 4 dagar istället för 3 funkade den kanon :)
Ang barnvakt: Mina svärföräldrar bor bara 7 km bort och har lovat att vara barnvakter. Nu i helgen som var ringde de på fredagen och meddelade att de skulle åka iväg över helgen, men eftersom jag hade fått hinnsvepning sa vi att de inte fick,, givetvis hände inget då, och nu ska de åka denna helgen istället (bf helgen!) och vara borta fredag - söndag.
Jag blir lite smått irriterad (läs mycket) för har man lovat att ställa upp som barnvakt i ett sånt här läge när man inte vet när det kan ske så håller man sig för fan tillgänglig!
Istället ska nån ur min familj som har minst en timme hit nattetid och inte ens möjlighet vissa dagar dagtid komma hit.
Hormoner, jag börjar bli trött på er.
Här är en till som ska till bm imorgon :)
All styrka till er Tjockisbullen, ingen kul start på nya livet för lillkillen =(
Imorn ska jag till bm. När jag frågade henne sist om hinnsvepning sa hon att de inte gör det förrän v 41, men eftersom jag fick en på förlossningen i torsdags för att auroraskötersan inte tyckte att jag behövde gå över funderar jag på att fråga henne om en ny.. om inte hon gör det skulle jag ringa till förlossningen och boka tid för en ny, men det känns ju lite onödigt att åka 6 mil enkel resa för nåt som tar 5 minuter när jag lika gärna kan få en där...
fy vad det tryckt på i arslet idag alltså.. sprungit på toa i onödan typ fem gånger, och så fort hon rör sig håller jag på att baja ner mig känns det som:/
Kom just hem från bm.
v 39+2
Hjärtljud runt 140, Sf 35 cm och blodtrycket 120/60. Gör mig lite nere att trycket hade lagt sig, det brukar ju höjas när det närmar sig födseln så den har väl inga planer på att komm ut snart :/ Har inga andra känningar heller.
Fick en tid på onsdag nästa vecka till en ny hinnsvepning.
Vad jag har hört är att det är inte farligt för barnet pga hettan t bada bastu, temperaturen i magen är jämt reglerad, men däremot är bakterietillväxten i underlivet mer riskabel pga värmen.
jag läste nånstans att barnadödligheten är lägst i Finland, och där badar de ju en hel del bastu =)
Hörni tjejer en grej som jag tänkt på, ni som har fått och som "magen tömde sig på innan" , vad innebär det eg? var ni liksom dåliga i magen eller bara skitnödiga hela tiden?
Skriv på fejan att de som hör av sig innan det är klart blir de sista som får veta när det är färdigt ;)
FruKå tänk på atta alla inte får regelbundna täta värkar!