Augustibebis 2012
Ninime - Hon frågade säkert vem du hade haft och villken sal du använt ;)
Ninime - Hon frågade säkert vem du hade haft och villken sal du använt ;)
Mijja12 - Skönt att höra att du fått lite kikkar! Hur vet du at det är dags för förlossning? Vattenavgång/värkar/öppen???
Det är ju just juli och augusti som det brukar vara högst belastning på sjukhusen. Mycket semester och lite semesterpersonal och vissa avdelningar stänger i perioder som ökar pressen på de som fortfarande öppna osv.. Är själv riktigt orolig för att inte få plats där jag vill ha plats..
Igår när vi gick och la oss sa jag till sambon "Kommer du ihåg för ett tag sedan när jag sa att det inte var månader kvar längre, utan bara veckor" han nickade och jag fortsatte "Nu är det knappt veckor kvar, utan nu kan vi värkligen räkna ner dagar.." Det blev en lång tystnad och jag tror det jag sa landade ganska långsamt hos oss båda.. 13 Dagar kvar till BF och snart är han här.. Ovärkligt!
Förlossningsberättelser - Jag älskar förlossningberättelser! Har jag altid gjort, och spec nu när man är gravid och efter man själv fått en ny förlossningsberättelse att bearbeta! Klart ni som vill ska skriva era förlossningsberättelser här! Jag tycker dessutom det är extra intressangt att läsa en förlossningsberättelse där man vågar skriva om sina tankar och känslor med, hur man tänkte och kände lixom, det är ju ganska mycket som rör sig i huvudet när man kommer in till förlossningen och får veta att det är på riktigt och känslan när man får upp sitt barn på bröstet osv, kan iof vara ganska svårt att sätta ord på! Men det är sånt som får mig att fälla några tårar <3
Nattvärkarbete - Jag tror det är att man är mer avslappnad eller något som gör att hormonivåerna är högre på natten.. Jag vet inte. Men de flesta riktiga värkarbetena börjar under natten sägs det, så det är inget ovanligt/konstigt iallafall. Passa på att powernappa på dagen en snabbis om ni sovit dåligt senaste nätterna, det kan vara nära nu ;) Och jag vill inte påstå att det gör hundra gånger ondare än riktiga starka förvärkar. De blir bara intensivare och sprider sig mer tycker jag, och det är klart att det gör ondare när de blir intensivare men inte 100gånger mer. Och sedan att förlösa barnet, altså krystvärkarna, de känns helt annorlunda, de gör inte ont de känns bara kraftiga och mäktiga på något sätt och det känns lixom inte på samma ställe som när man har värkarbete. Sedan är det kanske inte så skönt när huvudet och kroppen ska ut, DET gör ont tycker jag men jag har funderat på någon lokalbedövning denna gången, jag vet inte :P
Issan8 - Om det var slemblandat så kan det ha varit slemproppen som börjar släppa men blod ska man altid kolla upp! Det kan som sagt vara moderkakan som börjar lossna och det kräver omedelbar vård.
Ninime - Ja, jösses.. Hon sitter säkert och trycker in små smörbitar i ungen så han ska gå upp mest i vikt med, och drar i han så han ska växa fortare! Haha, Eeeeller så sover såklart hennes son väldigt väldigt dåligt snart så att det ska vara synd om stackars henne.. ;) Väntar med stor ivewr för att få höra hennes nästa drag, lova att uppdatera oss (mig) ;) Ninime, hur snällt ett barn än är så kommer hon garanterat få sin beskärda del av zombiestadiet och sömnlösa nätter.. Det vet du som har ett gäng redan ;) Se det som en härlig överaskning som hon snart kommer att få ta del av ;) Bara njut av vetskapen :)
I väntan på bebis fördriver jag nu mina dagar med att spela Cafeland på facebook.. Och imorses när sambons klocka ringde vid 8 fick jag panik. Eftersom jag de senate dagarna vaknat vid 6 tiden hade jag 3 grytor på spelet som skulle vara färdiga att servera då...... Så innan jag gick och kissade (som jag inte gjort på hela natten) satte jag på datorn och ordnade på mitt Cafe... Kanske ska försöka hitta en hobby :/
Oh shit! 35 min till förlossningskursen och här sitter jag i soffan och svettas!! Herregud!! Jag kommer att bli sen! Måste dra!!