Augustibebis 2012
Preventivmedel - Efter förlossningen fram tills jag skaffar kopparspiral igen så kommer vi köra med kondom. Ang kopparspiral så hade jag nästan aldrig mens med den, någon gång/år bara.. Och inga andra särskillda biverkningar heller, så för mig fungerade den toppen!
Ingen barnvakt - Ni som inte har någon barnvakt eller som har barnvakt långt borta kanske ska höra med förlossningen hur de gör. Vi behövde åka in på en kontroll när vi inte hade barnvakt en dag och då kunde dottern vara med sambon i ett uppehållsrum där de hade lite leksaker och filmer och dylikt. Kanske man kan åka in till förlossningen och att barnvakten får hämta där, det sparar ju lite tid. Eller helt enkelt bjuda hem en släkting några dagar och hålla tummarna att det startar då! Jobbig sits! Jag som är stressad trots att jag bor granne med mamma och sambons mamma bor hela 5 minuters bilresa härifrån. Jag känner mig aslarvig nu värkligen :/ Hoppas att det löser sig!
Sommaren12 - Ca 2 veckor efter jag slutade helamma (när dottern var ca 5 mån)
Sommaren12 och svipp - Ja man letar tecken hela tiden!! Skillnaden är bara att nu VET man att just de tecknena man vill ha kommer att komma, man vet att det är en vinnande situation, det finns ju ingen risk att tecknena inte finns där sedan och att vi får vänta 9 månader till, utan man vet att de kommer, man vet bara inte vilken dag! Spännande ;)
Capy - Ersättning har ofta en mer perfekt sammansättning ur näringsynpungt än bröstmjölk, men det som är så bra med bröstmjölk är ju antikropparna som barnet får i sig av. Det räcker ju med ganska lite bröstmjölk för att barnet ska få i sig det som inte finns i ersättning. Så jag tycker inte du ska lyssna på de gamla tanternas kritik utan göra det som är bäst för dig och ditt barn. Och just i början är det som mest antikroppar och dylikt men ju längre tiden går ju mindre blir det. Så efter några veckor fungerar inte amningen som ett vaccin som det gör i starten. Jag vill amma och tycker de3t är värt att kämpa för och jag skulle bli jätteledsen om det av någon anledning krånglade och att jag dessutom skulle få massa kritik för det. Tycker det är starkt av dig att kämpa med både bröst och flaska!
Tack för tippset om isbinda! Det kommer jag att ha redo när jag kommer hem! JAg har letat som en tok efter någon form av kylgrejj att ha mellan benen, jag minns hur jobbigt jag hade det sist och hur mycket hjälp det gjorde moit svullnaden!
Carran - Fy fan! Vilken dålig stil av din pappa! Urs så ledsen jag skulle bli!