• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • DetGodaLivet
    Angående vagnar: Jag köper aldrig en vagn som jag inte vet att jag kan sälja för samma pris (oftast mycket mer). Då blir inte vagnköpet heller så laddat. Skulle jag ångra mig har jag inget att förlora, bara att sälja och testa något annat.

Det är också en av anledningarna till att jag aldrig skulle köpa en ny vagn, då kan man liksom inte ändra sig utan att det kostar. Vi prioriterar också tid före konsumtion och jag tror tex att mitt barn har större glädje av en sen förskolestart än en  ny barnvagn.

Vi har tyvärr lite andra tråkiga utgifter på grund av bebisen, vi blir 6 i familjen och har diskvalificerat oss från en "vanlig bil". Så nu har vi fått investera våra surt förvärvade pengar i en ny. Ny för oss alltså, givetvis begagnad - SÅ mycket har vi inte på sparkontot. Men det svider att hosta upp 70 000 också. Blir en snål vår att bygga upp bufferten igen så några lyxbebisprylar blir det definitivt inte här.
  • Saaajmon

Jag kommer inte heller köpa värsta dyra vagnen som de flesta som jag har sett på olika sidor har gjort.. 8000, respektive 11000 kronor. Ser ingen mening med att betala så skyögt för en barnvagn som man kommer kanske bara använda en gång i livet. Jag köper hellre en ingången vagn som jag funkar. Man blir alltid mer rädd om sina dyra saker än de gamla man köper. Tur blocket finns :) 

7 Augusti ♥
  • Millas

Vi har kvar våran vagn! Köpte den ny emmaljunga city cross -07. Kommer aldrig lägga ut dom pengarna på vagn men just när det är första barnet kan jag tänka mig att det är speciellt att gå till barnvagnsaffären, provköra, testa och klämma, beställa och hämta hem det var det för oss iaf

• Emaan

Sommaren12: Vart i småland? Själv är man kronobergare :P

DetGodaLivet & Saaajmon: Håller med er om vagnarna. Tänker själv kolla blocket för jag känner inte att en vagn är värd en massa tusenlappar. Men än vet jag inte vad jag vill ha för någon. Den måste ¨gå att köra i terräng då jag älskar att vara ute och hitta nya stigar Skrattande 

• anneh

Jag kommer köpa helt ny vagn från affär. Just för att, som Millas säger, det är första barnet :) roligt att klämma o känna, beställa osv :)

• Millas

Glömde visst ett ord, menade att vi aldrig kommer lägga dom pengarna på vagn IGEN

• Emaan

Sommaren12: Jag bor i närheten växjö så de var inte allt för långt men inte heller så lätt att ta en fika :)

• fru Elle

Vagnar kan ju kosta hur mycket som helst. Vad jag skulle önska att jag var bättre på att sälja av saker. Men det blir aldrig av. När dottern kom så ville svärföräldrarna köpa vagn och vi fick välja vilken vi ville. Då blev det en UJ. Vi har fortfarande kvar både vagn och liggdel. Nu är det den vagnen vi använder allra mest och gillar den mycket. Nackdel är dock att den blir lång ihopfälld och tar stor plats i bilen. När sonen kom ville vi ha en syskonvagn. Min pappa köpte UJ Duo när han var i USA och vägrade ta emot pengar. Har sen köpt en liggdel som vi har kvar till den. Sen har vi en buggaboo bee som vi köpte begagnad, en chicco resevagn. Sen har vi fått en gammal sittvagn som vi brukar ta till förskolan.

Så till detta barn så tänkte inte jag köpa någon vagn. Så vi har haft turen att själva inte behöva lägga så mycket pengar på vagnar. Vet inte om det är därför vi är så urdåliga på att sälja av vagnarna. Men förhoppningsvis så får vi ju användning för några av de vi har i förråden igen.

Svar på tråden Augustibebis 2012