• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12
    Emaan skrev 2012-02-01 16:26:47 följande:
    Hejsan :) hittade precis denna tråden. Är själv i vecka tolv, snart 13 med bf 18 augusti. Har en dotter på fyra år som nu ska bli stora syster. Är det fler som har blivande syskon?
    Hur har ni mått denna första tid?

Sommaren12: Av mina erfarenheter så kan allt bli kladdigt oavsett färg :P så länge den går att ta av och tvätta klädslen så brukar det vara lugnt :)
    Tack och välkommen hit! :)
  • Ellenbmt

Sommaren 12 ! Det finns en sån för halva priset på blocket! Sök i Södermanland!

• Sommaren12
    Ellenbmt skrev 2012-02-01 16:49:26 följande:
    Sommaren 12 ! Det finns en sån för halva priset på blocket! Sök i Södermanland!
    Haha ok men jag bor ju i Småland... :D

• Gadget

Jag har precis anmält mig till (vad heter det på svenska?!) förlossningsförberedelsekurs. Det kändes långt gånget, men jag kollade stället jag fått rekommenderat av min BM och kände att det var väl lika bra att boka. Det är 8 veckor så antingen från 11 juni till 23 juli, men det kändes sent om Plutten vill ut tidigare, så jag bokade en som börjar i april redan. Spännande. Ser fram emot att kanske lära känna fler blivande mammor eftersom jag inte har hunnit få så mycket kompisar här än.

• NiniMe

Så då har tiden för rul trillat ner i brevlådan den 5 mars är det tid.... Alla tror att jag väntar tvillingar eftersom jag blivit så stor redan hahaha, så vi får se.. Och givetvis så hoppas jag man kan se om det är en tös eller påg som myser i magen på en Hjärta

• Sommaren12
    Gadget skrev 2012-02-01 18:27:04 följande:
    Jag har precis anmält mig till (vad heter det på svenska?!) förlossningsförberedelsekurs. Det kändes långt gånget, men jag kollade stället jag fått rekommenderat av min BM och kände att det var väl lika bra att boka. Det är 8 veckor så antingen från 11 juni till 23 juli, men det kändes sent om Plutten vill ut tidigare, så jag bokade en som börjar i april redan. Spännande. Ser fram emot att kanske lära känna fler blivande mammor eftersom jag inte har hunnit få så mycket kompisar här än.
    Vad roligt! Säkert jättebra sätt att få träffa folk! Jag vet faktiskt inte riktigt hur det där funkar i Sverige? Föräldrakurs har vi väl (eller?) men det brukar väl bara va typ tre gånger. Jag känner bara mina klasskompisar i den här stan och ingen som har barn så jag hoppas verkligen på att få träffa lite blivande föräldrar!
    NiniMe skrev 2012-02-01 18:41:59 följande:
    Så då har tiden för rul trillat ner i brevlådan den 5 mars är det tid.... Alla tror att jag väntar tvillingar eftersom jag blivit så stor redan hahaha, så vi får se.. Och givetvis så hoppas jag man kan se om det är en tös eller påg som myser i magen på en Hjärta
    Spännande!! Jag längtar till RUL! 13 mars för min del. Har inte bestämt oss för om vi vill veta eller inte, men har ju ett tag till att grunna på det. Är så glad att jag fått se plutten två gånger redan. Har i princip helt släppt min oro och njuter nu. Ibland kommer det en våg då jag blir rädd för allt möjligt men inte så ofta. Tror att jag kunnat slappna av mycket tack vare ultraljuden.
  • Kampis

ja det är verkligen jättetragiskt :(

UL idag gick ba,det var bara en (PUH!) och den såg ut som vilken unge som helst. 6,2 cm lång sitthöjd.   
    1:15000 på downs. 

Blev flyttad en dag bakåt så nu är jag i 12+2 och BF 12 aug.

kul att se :) 

• Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-02-01 15:13:53 följande:
    Stövelkatten! Vad tycker du o
    iCandy då? Finns massor på blocket och vi älskar våran! Har en peach. Sambon som valde för han gillar iPhone tänket :)
    Hur är hjulen på en sån då, de ser så hårda och plastiga ut? Och kan man ha sittdelen mot sig?
    Jag gillar hur de ser ut, men det är väl främst hjulen som har fått mig tveksam.
  • Ellenbmt

Hjulen är hårda men det är lite svikt i själva stolen. Hjulen går att knäppa fast om man ska gå på grus tex. Vi bor på landet och det hår att gå på grusvägen. Gick även okej i Göteborg bland kullersten, men klart att en anpassad vagn har bättre svikt.

Det går att vända supersmidigt åt bägge håll. Och sittdelen går att ha helt liggandes osv. Vi älskar den!

Svar på tråden Augustibebis 2012