• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimis

Hade jag fått den vagnen jag vill ha mkt billigare begagnad hade jag köpt de, tyvärr så kostar den lika mkt begagnad som utomlands och därför köper jag hellre en ny utomlands.

För min del så känns de bättre att välja en vagn jag vill ha då det är något som jag kommer ha med mig vart jag än går dagligen under en period, lite som en accessoar, den ska uppfylla mina krav vilket innebär att den inte bara ska vara praktisk och smidig utan snygg med.

• hektorsmamma

Idag inhandlades syskonvagn samt åkpåsar, liiite tidigt jag vet men jag kunde inte låta bli när allt var på rea dessutom! :D Så det blev en Baby jogger City select i vitt och två stycken åkpåsar från ICandy, en persikofärgad och en hallonröd - kommer bli sååå fint i den vita vagnen! :) Nu börjar det kännas verkligt detta...

• Sommaren12
    Emaan skrev 2012-02-01 21:36:30 följande:
    Sommaren12: Jag bor i närheten växjö så de var inte allt för långt men inte heller så lätt att ta en fika :)
    Ja liiite längt är det ju tyvärr, men kul att nån bor åtminstone lite i närheten. :)
  • FruMii
    hektorsmamma skrev 2012-02-01 22:19:18 följande:
    Idag inhandlades syskonvagn samt åkpåsar, liiite tidigt jag vet men jag kunde inte låta bli när allt var på rea dessutom! :D Så det blev en Baby jogger City select i vitt och två stycken åkpåsar från ICandy, en persikofärgad och en hallonröd - kommer bli sååå fint i den vita vagnen! :) Nu börjar det kännas verkligt detta...

Va kul! Alltid roligt att fynda ;) Hur gammal kommer din son att vara när bebisen kommer?
  • hektorsmamma
    FruMii skrev 2012-02-01 22:31:44 följande:

Va kul! Alltid roligt att fynda ;) Hur gammal kommer din son att vara när bebisen kommer?
    Han kommer att vara 2 år och 3 månader! :)
  • astro
    DetGodaLivet skrev 2012-02-01 20:47:54 följande:
    Angående vagnar: Jag köper aldrig en vagn som jag inte vet att jag kan sälja för samma pris (oftast mycket mer). Då blir inte vagnköpet heller så laddat. Skulle jag ångra mig har jag inget att förlora, bara att sälja och testa något annat.

Det är också en av anledningarna till att jag aldrig skulle köpa en ny vagn, då kan man liksom inte ändra sig utan att det kostar. Vi prioriterar också tid före konsumtion och jag tror tex att mitt barn har större glädje av en sen förskolestart än en  ny barnvagn.

Vi har tyvärr lite andra tråkiga utgifter på grund av bebisen, vi blir 6 i familjen och har diskvalificerat oss från en "vanlig bil". Så nu har vi fått investera våra surt förvärvade pengar i en ny. Ny för oss alltså, givetvis begagnad - SÅ mycket har vi inte på sparkontot. Men det svider att hosta upp 70 000 också. Blir en snål vår att bygga upp bufferten igen så några lyxbebisprylar blir det definitivt inte här.
    Där var vi på förra barnet, då blev vi åtta i familjen och det fick bli en Chrysler Grand Voyager (ljuvlig bil). Nu blir vi ju nio om allt går väl och får återigen inte plats!
    Och en större buss går inte in i vårt garage. Dilemma ... 
  • Novalina
    DetGodaLivet skrev 2012-02-01 20:47:54 följande:
    Angående vagnar: Jag köper aldrig en vagn som jag inte vet att jag kan sälja för samma pris (oftast mycket mer). Då blir inte vagnköpet heller så laddat. Skulle jag ångra mig har jag inget att förlora, bara att sälja och testa något annat.

Det är också en av anledningarna till att jag aldrig skulle köpa en ny vagn, då kan man liksom inte ändra sig utan att det kostar. Vi prioriterar också tid före konsumtion och jag tror tex att mitt barn har större glädje av en sen förskolestart än en  ny barnvagn.

Vi har tyvärr lite andra tråkiga utgifter på grund av bebisen, vi blir 6 i familjen och har diskvalificerat oss från en "vanlig bil". Så nu har vi fått investera våra surt förvärvade pengar i en ny. Ny för oss alltså, givetvis begagnad - SÅ mycket har vi inte på sparkontot. Men det svider att hosta upp 70 000 också. Blir en snål vår att bygga upp bufferten igen så några lyxbebisprylar blir det definitivt inte här.
    Du är en kvinna helt i min smak! Jag instämmer till fullo i alla dina resonemang!!

Jag tycker (ursäkta) att det faktiskt är rent korkat att köpa splitt nya, sviiiindyra babygrejer, som vissa gör. Verkar nästan som en del tycker det på nåt vis visar på "hög status" eller så, medan jag tycker det är mkt smartare att köpa bra begagnat, även ur miljösynpunkt pga återanvändningen.

Förresten va jag på kub-UL i måndags, och det visade en såå söt liten bebbe, och allt visade toppenbra (hade ej tänkt ta fosterv.prov i annat fall ändå, och absolut inte mörda ett barn med ev.DS!!)!! Hjärta Drömmer Är nu i v.13+1 idag tor.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina

Jag kan ju tillägga att enda anl. till att jag gjorde kub-testet va pga UL:et, ville så otroligt gärna se bebben!!

Men jag tycker fullt och fast att det är en hemsk människosyn att man aborterar/mördar barn om det skulle visa sej att barnet har Downs syndrom. Jag tycker det är att likställa med att de i Kina aborterar flickfoster bara för att de vill ha enbart pojkar = en hemsk människosyn! Rynkar på näsan

Vet många som har barn med DS, som älskar de över allt annat!! De är unika och värda att leva, precis som vilket ofödd mirakelbarn som helst! Hjärta

¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Jloow

Novalina: well spoken! Jag mår rent utsagt dåligt när man pratar om att det är bara o "ta bort" och göra en nya.. Barn är en fantastiskt gåva som man inte vara "gör nya" för att det inte passar in i ditt liv.. *grrr*

Svar på tråden Augustibebis 2012