• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • aj 378

Stövelkatten: hur är hjärtrytmen hos bebisen? Lyssnade igår första gången v 12(11+2) och tyckte det gick sakta. Fast det kanske va dubbelslag. rädd att det är jag själv jag hör :p

• Randiga Rut

Jag har också en riktigt dålig morgon. Har knappt sovit p.g.a. nästäppa. Får panikångestkänslor när jag inte kan andas ordentligt genom näsan! Hoppades på kortisonspray men läkaren jag var hos igår är ledig å då är det tydligen inte så lätt att få recept...?! Som grädde på moset så kräktes jag ordentligt precis. :(

• Stövelkatten
    .aj skrev 2012-02-02 09:21:18 följande:
    Stövelkatten: hur är hjärtrytmen hos bebisen? Lyssnade igår första gången v 12(11+2) och tyckte det gick sakta. Fast det kanske va dubbelslag. rädd att det är jag själv jag hör :p
    Ganska exakt dubbelt så snabbt som din puls. I bildtråden har jag postat en liten bildsekvens med ljud från bebisen, där kan du höra hur ca 156 slag i minuten låter. :)
  • Tesdy

Vad gäller barnvagnar så köpte vi en helt ny när jag väntade dottern, eller rättare sagt svärfar gjorde detta. Men detta var 2003 så sonen fick använda den sen sålde jag den på blocket efter honom.
    Denna gången kommer jag att köpa begagnat mycket pga att jag kommer att bli ensamstående mamma och inte kommer att ha den ekonomin för att kunna köpa en helt ny.
    Spånade runt på blocket igår och det finns ju en massa bra vagnar där till ett bra pris. Även spjälsängar mm finns ju så det kommer bli mycket blocket köp för min del.

• Sommaren12

Jag måste säga att jag blir ganska ledsen och helt osugen på att vara med i denna tråden när jag anses som korkad och en mördare. Jag är mycket långt från något av det. Jag föredrar att köpa en begagnad vagn men kommer bestämma mig för vilken jag vill ha och hittar jag ingen begagnad köps det eventuellt en ny. Sist jag checkade var det väl upp till var och en hur man prioriterar sina pengar man själv arbetat ihop? Du kanske lägger pengar på annat som jag aldrig skulle göra, tycker inte du är korkad för det.
    Ang kub så vet jag inte vad jag skulle göra ifall det blev dåliga resultat. Beroende på resultatet kanske jag tagit bort det. Antagligen inte men jag är osäker. Man kan tycka mycket om detta, jag tänker inte hålla en hel plädering om min åsikt i saken men i ett forum där man vill hålla god stämning och stötta varandra kalla folk för mördare, DET tycker jag är rent ut sagt korkat. Håll era starka och provocerande åsikter för er själva.

• anneh

Novalina: om det nu är så jävla korkat att köpa nya grejer, hur skulle du annars kunna köpa begagnat om ingen köper nytt? Tänk dig för innan du skriver..

• Marmite

Jag tror jag kommer köpa en ny barnvagn, det känns roligt och pirrigt att köpa till sitt första barn!

Ang. abort och Downs... barnet i magen skulle jag välkomna även med Downs, men säg att det blir aktuellt med syskon? Då är jag ensamstående med ett barn och skulle nog välja att göra KUB. Vad jag skulle fatta för beslut om det visade sig att det barnet hade Downs vet jag inte, men jag skulle få ta det barn jag redan hade i beaktande också...

Jag tycker ingen har rätt att döma andra för deras val ang fosterdiagnostik. Abort är INTE mord, fri abort är en lagstadgad rättighet som inte är en självklarhet i stora delar av världen, med hög dödlighet och mycket olycka som följd.

• Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-02-02 09:45:05 följande:
    Jag måste säga att jag blir ganska ledsen och helt osugen på att vara med i denna tråden när jag anses som korkad och en mördare. Jag är mycket långt från något av det. Jag föredrar att köpa en begagnad vagn men kommer bestämma mig för vilken jag vill ha och hittar jag ingen begagnad köps det eventuellt en ny. Sist jag checkade var det väl upp till var och en hur man prioriterar sina pengar man själv arbetat ihop? Du kanske lägger pengar på annat som jag aldrig skulle göra, tycker inte du är korkad för det.
    Ang kub så vet jag inte vad jag skulle göra ifall det blev dåliga resultat. Beroende på resultatet kanske jag tagit bort det. Antagligen inte men jag är osäker. Man kan tycka mycket om detta, jag tänker inte hålla en hel plädering om min åsikt i saken men i ett forum där man vill hålla god stämning och stötta varandra kalla folk för mördare, DET tycker jag är rent ut sagt korkat. Håll era starka och provocerande åsikter för er själva.
    Vännen, ta inte åt dig så mycket! Du vet själv att det är upp till dig att besluta om ditt eget liv, sen kan folk tycka vad de vill. {#emotions_dlg.flower}

Jag håller dock med, man kan väga sina ord lite när man vet att det finns andra som kan tycka annat och ta åt sig.
  • Ellenbmt

Oj. Vad har hänt här i mystråden? :(

• lills

Alla har rätt till sina åsikter men tycker att om man vill uttrycka sig så så kan man skapa en egen tråd för diskussion om abort. Inte hoppa på andra sådär.. Det är ett extra känsligt ämne nu när alla hormoner flyger!!
    Prata om kräk istället som vettiga människor;)

Svar på tråden Augustibebis 2012