• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Blomsterfröna

Jag kommer inte heller görs kub eller fvp. Vi har pratat om ds barn men vi kommer behålla de oavsett. Kommer älska de sååå mkt

• lillakotten

Ang barnvagn så är jag sugen på en bugaboo igen. Dock så trivdes inte dottern i sittdelen så jag kanske väljer en rejäl brio happy istället. Gärna ett blocket fynd ur miljö aspekt. Blir det en bugga så inköps den i USA där en ny kostar som en begagnad här.

• fru Elle

Jag tror inte jag hade inte valt att ta bort ett barn med DS. Men tycker inte att det är något beslut jag har rätt att fatta åt någon annan familj. Man kan tycka att andra gör konstiga val men som utomstående så vet man inte alltid förutsättningarna för en familj och orsaken till att de gör ett sådant val.

• lills

Tur att vissa köper ny dyr barnvagn, annars hade det inte funnits några begagnade....

• lovisen01

Fy vilken pissmorgon. En sån som man bara vill starta om och göra rätt. Gråtande och trötta barn och jag är deppig och vill egentligen bara vara hemma idag. Är väldigt känslig för det mesta fortfarande, trodde att hormonerna skulle stabilisera sig snart? Har gemensamma vänner med ungdomarna som dog i Thailand, och jag tycker det är jobbigt. Känns inte riktigt som att jag har någon rätt att bli ledsen, jag kände dom ju inte personligen, men jag tar allt personligt just nu. 

Skulle nog behöva vara lite ledig från jobbet, men det är väl bara att kämpa på. Fast idag är en tung dag :( skönt att få skriva av sig lite i alla fall.   

• mrsnoname

Novalina: hormoner? Eller är du alltid så där dömande? Alla har väl rätt att fatta sina beslut utifrån sina förutsättningar och erfarenheter både vad gäller vagnar och aborter, utan att för den sakens skull vara korkade eller mördare.

• Stövelkatten
    lills skrev 2012-02-02 08:12:07 följande:
    Tur att vissa köper ny dyr barnvagn, annars hade det inte funnits några begagnade....
    Haha, sant det! :)

Som sagt, jag köper också hellre en begad vagn, det känns helt enkelt bättre. Jag känner mig själv och vet att jag kommer vilja prova annat vad det lider, och då vill jag kunna sälja en pimpad begad vagn för samma pris jag betalade, och fynda en annan.
  • babymarie

Vecka 12 idag =) det går sakta men säkert framåt. Nu ser jag fram emot första UL den 13/2 så jag får se den lilla skatten för första gången =)

• Stövelkatten

Det var någon som skrev om att magen var mindre igen, som kunde ligga på mage igen osv. Samma här! På min senaste bild i bildtråden syns det också, jag är typ lika stor fortfarande som jag var i v.8. Men bebisklumpen är ju där, men jag känner knappt kanten igen, och bebisen gör sig också mindre påmind. Nu är jag lite glad att jag har dopplern och kan lyssna på hjärtat när man känner sig sjukt ogravid.

Svar på tråden Augustibebis 2012