• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Issan8

har haft lite ont i svanken jag med, men nu har jag mera ont ner i rumpan. Kan knappast va träningsverk för jag har inte tränat på 2 månader förutom promenader som knappt räknas som träning.

Hittade för första gången in till bildtråden som jag inte visste fanns förrän nu.
    Min man e för söt, han har vart och köpt bebiskläder för en tusenlapp hahaha... å så har han också vart och köpt en sån dära babywatcher el vad det nu heter, han hade sett bra rekommendationer här på FM om en med både video och ljud från ClasOhlsson....roligt att det är mannen i detta förhållande som är den shoppinggalna.

Har ni andra börjat köpa bebissaker? 

• Emaan

Nej samma här. träningsverk är helt uteslutet. Kan knappt sitta utan en dyna.

Kul att mannen är så förväntansfull. Här har vi inte inhandlat nåt än men sugen är man allt. Framför allt när man hittar så mycket fint på rean. Men jag har en helt del kvar från min dotter så jag undrar mest vad det är för kön. Om jag ska behålla sakerna eller sälja dem.

Har alla fått göra ultraljud så tidigt? Förra gången fick jag de för att utesluta om det är tvillingar eller ej men nu när vi bor i en ny kommun så nekade dem mej de innan det vanliga i v. 17-18 trots att vi har så stor chans för tvillingar. Jag som ville veta i tid om jag behöver dubbelt av allt      

• Gadget

Nej, jag har inte köpt några babysaker än men är sugen att köpa en liten body bara för att få känna att det är på riktigt. Tyvärr är mannen väldigt skrockfull i detta sammanhanget och vill helst inte köpa något alls innan födseln. Jag jobbar på att bearbeta honom med att det är rätt opraktiskt att inte ens ha en bilbarnsstol när vi ska hem från BB. Likaså vagn som man om man ska köpa begagnat får slå till när man hittar något bra eller som ofta är beställningsvara om det blir ny. Tror han börjar släppa lite när vi pratar med vänner och så.
    Däremot finns det massor med saker som man säkert både klara sig utan eller kan köpa när behovet finns - typ särskild sophink för blöjor och sånt. Även om jag förstår de som vill boa och inreda barnrum osv också. Vi kommer bo i en tvåa tills barnet är några månader så jag ska försöka hålla ner antalet prylar som annars måste flyttas med. Sen ska jag inreda barnrum.

Ang jacka sitter mina varma som korvskinn över magen även om det går att knäppa dem. Däremot är min halvvarma ulljacka A-linjeformad så den kommer jag kunna ha så länge det behövs jacka. Skönt!

• Sommaren12

Jag har inte köpt några kläder än. Kommer nog inte göra det förrän längre framöver, inte för att jag är skrockfull utan för att det bara känns tidigt än. Däremot har jag köpt en affisch som ska ramas in och hängas ovanför spjälsängen. Tyckte den var så söt, heter "gubben i månen", var rädd att den skulle ta slut annars så det var första bebisinköpet haha! Såhär ser den ut:

• hektorsmamma
    Issan8 skrev 2012-02-02 11:30:10 följande:
    Har ni andra börjat köpa bebissaker? 

Jo faktiskt, fast det är så tidigt (v.14-15). Köpte en liten stickad heldress efter UL v.12 och igår köpte vi syskonvagn och åkpåsar, lite på impuls måste jag väl erkänna men det känns bra! :) Förra graviditeten köpte vi vagnen i v.12, så vi var till och med sena denna gång ;)

Har du själv köpt något än?  
  • hektorsmamma
    Sommaren12 skrev 2012-02-02 11:55:27 följande:
    Jag har inte köpt några kläder än. Kommer nog inte göra det förrän längre framöver, inte för att jag är skrockfull utan för att det bara känns tidigt än. Däremot har jag köpt en affisch som ska ramas in och hängas ovanför spjälsängen. Tyckte den var så söt, heter "gubben i månen", var rädd att den skulle ta slut annars så det var första bebisinköpet haha! Såhär ser den ut:

Gud vad söt! Vart köpte du den?
  • Stövelkatten
    Issan8 skrev 2012-02-02 11:15:51 följande:
    Jag och mammen kommer nog att köpa en begagnad vagn, dom ser ju så fina och fräscha ut så vi satsar på det. Ev att vi köper en ny teutonia om vi ändå är i Tyskland som vi kanske ska till, tänker att dom är lite billigare där eftersom Teutonia är tyskt. 

Jag kan inte sluta spekulera i vad för kön jag har i magen, vi har kommit över ens om att inte ta reda på könet. Min man spelar det verkligen ingen roll för, jag försöker inbilla mig att det inte spelar någon roll för mig heller men innerst inne vill jag lite hellre ha en flicka, men jag tycker egentligen det är fel att tänka så när man ska vara glad om man får ett friskt barn. Men det finns så söta flickkläder att jag blir helt galen, älskar klänningar!!!

Så vad tror ni, detta var i v.12, doktorn kunde se könet men antar att det var från en annan vinkel.
    Spekulationer är välkomna, ser det mera ut som en pojk el en tös?

Jag trodde det var alldeles för tidigt för att se könet redan i v.12? Låter lite skumt, tycker jag.

Jag har absolut inga spekulationer, har aldrig sett en UL-bild där könet synts, så jag vet inte riktigt vad jag ska titta efter. :)
  • Stövelkatten

Hett tips; man kan radera bilder när man citerar! Så behöver man inte fylla massa plats med kopior på samma bild. :)

Och tyvärr hittade jag INGET i jack-väg. Det enda i okej prisklass var på Cubus, men det var en knallröd dunjacka, som jag inte ens tyckte om. Då känns även 400:- onödigt.

Blir på dåligt humör av att försöka shoppa. Dessutom skulle jag vilja ha sånna där fula UGG-kopior, för de verkar i alla fall passa mina fötter och vara sköna, men även de är slut över allt!

Svar på tråden Augustibebis 2012