• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • fru Elle

Det var två år och fyra månader mellan mina första barn, vi använde dubbelvagnen mycket. Men vi använde en vanlig vagn med ståbräda med. Kommer använda båda vagnarna denna gången med. Sällan jag tar bilen eller åker kollektivt, så vi brukar gå rätt mycket. Men de jag känner som ofta tar bilen har inte haft samma behov av dubbelvagn som jag har.

• Naimis

Vi köper syskonvagn Neo kommer vara nästan 2 år och 4 månader.
    Då jag är ganska aktiv och hoppas på att kunna ha Neo hemma några dagar i veckan.
    Vill kunna ta promenader etc.

Har verkligen sovit dåligt i natt, vaknat och inte kunnat somna om. Bebis rör sig för fullt där inne, och den senaste veckan har jag fått mig ett par riktiga sparkar på urinblåsan mindre skönt, och värre lär de bli i takt med att han blir större.
    Någon som börjat känna av hicka än? De kanske är för tidigt?

Idag ska jag iaf till mvc och träffa min BM andra gången. Spännande!

• Sommaren12

Hur gick det capy? :)

Funderar lite på träning. Jag tränar tre gånger i veckan nu, mest styrketräning och på crosstrainer, ska snart stoppa in lite yoga ett av passen ist. Alla säger att jag ska ta det lugnt och det gör jag! Har gått igenom gymmet med en gravid pt och tar lagom jobbiga vikter, maxar aldrig! Men jag undrar över crosstrainern och motionspass tex IW, har läst att man inte ska upp i för hög puls men VAD är för hög puls? Crosstrainern säger att min puls ligger på mellan 150-155 när jag kör den. Är det ok? Jag tycker det känns bra, men kan man lita på bara sin kropp? Tänkte prova IW ikväll. Var inte nån här instruktör i det?

• Svipp

Med annledning av en annan tråd här på fl så har jag bestämmt mig för att köpa en present till min man när barnet föds. Han har gett mig ett halsband när jag fick första barnet, med det barnets namn ingraverat. När jag fick andra barnet fick jag ett till hänge till halsbandet med det barnets namn. Hoppas att jag får ett till när vi får detta barn. Men jag har inte haft en tanke på att ge honom något men så här i efterhand så känner jag att det är han verkligen värd. Problemet är bara vad? Han gillar inte smycken eller blommor.
    Har ni gett något till er män/kvinnor? Vad isf?

• Tina lind

Nu har jag haft min första dröm som handlat om den kommande bebisen! Den var jätteverklig. Drömde att jag vaknade i sängen (så det tog en stund efteråt innan jag förstod att det var en dröm) och bebisen i magen rörde sig för fullt. Den liksom vände sig i magen så att huvudet trycktes ut mot magen (så man liksom såg utanpå när den vände sig). Så kunde jag liksom känna hela bebisen med händerna när jag tryckte lite på magen, det var som om magen var tunt som ett lakan. Så där bebisen slutade började en annan bebis! Jag hade två i magen och när jag känt efter lite så insåg jag att det var två jätteräkor i magen! På typ 20 cm vardera. Sen vaknade jag :P

Idag skiner solen för fullt här. Efter sonens förmiddagslur ska vi gå ut lite och njuta av vårvädret!

Lycka till ni som har rul idag!

• capy

Hej hej,

hemma från RUL nu. Allt såg perfekt ut. Bebis växer precis som hen ska. Här i Norrköping får man inte veta kön, så det får bli en överraskning vid förlossning om vi inte åker till Linköping och gör köns-ul.

Moderkakan låg, precis som jag misstänkt, i bakvägg. Har känt av Sprallis varje dag sedan v.17 och kände första rörelserna redan i v. 14-15 (första barnet).

BF står kvar till 5 augusti. 

• Sommaren12

Grattis capy! Kul att höra!! :)

Svipp: ja... Han får ett barn HAHA! ;) Nämen jag vet inte, jag får mycket av honom nu eftersom jag pluggar och han har ett välbetalt jobb, så visst vill jag göra något för honom men presenter när barn föds tycker jag personligen är lite överflödigt. Vi försöker skämma bort varandra på olika sätt nu innan istället (hoppas vi fortsätter sen med!), ex så fick jag en jättefin klänning att stoppa magen i och jag lagar goda trerätters till honom ibland som han gillar. Min man är svår att köpa nåt till, han är en sån som har allt och behöver han nåt så köper han det själv innan en annan hinner.
    Fint dock med namnsmycke! Var ju himla gulligt av din man! Har dock inga bra tips, alltid svårt att ge råd om inköp till män. De är svåra! ;)

• Albasmamma

capy: grattis till lyckat RUL!

Sommaren12: Jag är ingen expert på träning, men spontant känns det som att du kan lita på din kropp, vad som känns okej. De finns ju de som tränar väldigt hårt i stort sett hela graviditeten så visst borde du kunna köra 3 pass i vecka så länge det känns bra så klart.

Jag vill också ha vår! Här snöar det idag och är grått och trist. Men vi får vänta några veckor till innan våren kommer hit.

• LiJon

Grattis till er som gjort lyckade RUL!
    Beklagar till er som fick sämre besked, håller verkligen tummarna att det ska gå så bra som möjligt för er!   

Jag tror jag har börjat "boa" lite nu, iaf i huvudet haha. Mäter och grejar i sovrummet och googlar bebismöbler och liknande. Är det någon annan som funderar på att ha (eller har haft) vagga? Spjälsäng kommer vi köpa men jag är så sugen på att ha en vagga första tiden (vet inte hur länge det funkar, första två-tre månaderna?). Tänker att den är ju låg och man kan ha den precis bredvid sin egen säng på natten. Sen kan det ju säkert bli så att bebisen sover i våran säng också... men ändå. Har sett flera fina äldre, vitmålade vaggor på blocket, men vågar inte riktigt slå till på en än.  

• Tesdy
    Tina lind skrev 2012-03-15 09:09:57 följande:
    Nu har jag haft min första dröm som handlat om den kommande bebisen! Den var jätteverklig. Drömde att jag vaknade i sängen (så det tog en stund efteråt innan jag förstod att det var en dröm) och bebisen i magen rörde sig för fullt. Den liksom vände sig i magen så att huvudet trycktes ut mot magen (så man liksom såg utanpå när den vände sig). Så kunde jag liksom känna hela bebisen med händerna när jag tryckte lite på magen, det var som om magen var tunt som ett lakan. Så där bebisen slutade började en annan bebis! Jag hade två i magen och när jag känt efter lite så insåg jag att det var två jätteräkor i magen! På typ 20 cm vardera. Sen vaknade jag :P

Idag skiner solen för fullt här. Efter sonens förmiddagslur ska vi gå ut lite och njuta av vårvädret!

Lycka till ni som har rul idag!
    Jag hade en halft skum dröm i går där jag också såg bebisen trycka hela huvudet ut mot magen och jag kunde liksom klappa hen på huvudet. Hel skumt..
    Inatt hade jag en skum dröm om mitt jobb.. Mycket skumma drömmar nu.
    Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
Svar på tråden Augustibebis 2012