• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • astro
    capy skrev 2012-03-15 09:18:54 följande:
    Hej hej,

hemma från RUL nu. Allt såg perfekt ut. Bebis växer precis som hen ska. Här i Norrköping får man inte veta kön, så det får bli en överraskning vid förlossning om vi inte åker till Linköping och gör köns-ul.

Moderkakan låg, precis som jag misstänkt, i bakvägg. Har känt av Sprallis varje dag sedan v.17 och kände första rörelserna redan i v. 14-15 (första barnet).

BF står kvar till 5 augusti. 
    Grattis.

Men de ligger efter i Norrköping. De får inte undanhålla information längre, det de ser måste de också förmedla till patienten. 

(Har jag hört. Försökte hitta en länk för att bekräfta detta men lyckas inte, så kanske är detta bara ett rykte.) 
  • capy
    astro skrev 2012-03-15 10:08:04 följande:
    Grattis.

Men de ligger efter i Norrköping. De får inte undanhålla information längre, det de ser måste de också förmedla till patienten. 

(Har jag hört. Försökte hitta en länk för att bekräfta detta men lyckas inte, så kanske är detta bara ett rykte.) 
    Tack,
    ja, det är lite konstigt tycker jag, men tydligen beror det på att det är för osäkert på RUL. Såhär står det på landstingets hemsida

"Könsbestämning ingår inte i undersökningen pga. osäkerhet i bedömningen vid den här tidpunkten i graviditeten." 
  • Mamma070912

Har gått in i vecka 17 idag (16+0). Fick för mig att kolla lite vad som hänt på 2 månader, vägde och mätte mig då. Blev faktiskt förvånad att jag inte väger mer, jag har ju svält till en flodhäst i mina ögon... Har sen starten gått upp 3,6 kg, men dessa två månader har jag ökat med 2,4kg. Ökat stussen med 5 cm och magen med 9! cm och lite till här och var. Känns konstigt att vara som "alla andra", de två tidigare graviditeterna har jag inte ökat mer än ngt kg i vikt fören efter v 25. Nu ska jag bära min stora mage med stolthet och bara ha tajta tröjor

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • Tina lind

LiJon- Jag ska ha vagga till min bebis. Mamma har en jättefin vitmålad vagga med sänghimmel som jag ska få låna, den låg jag själv i som bebis. Den går att ha till bebisen är drygt fyra månader. Sonen har ju sin spjälsäng och den kommer han få ligga i tills han blir närmare två år, då får bebisen den istället. Får se hur mycket vaggan används när bebisen väl är här, men kan vara skönt om den sover bra att den får sova ifred, utan en liten pillsugen 1½ åring...

Tesdy- Ja precis så var det, jag kunde klappa den :P Haha, helsjukt!
    Ja det är jättemycket skumma drömmar nu, förundras över min fantasi!

• Tesdy

LiJon: Vi ska ha vagga första tiden, har en släkt vagga som gått i arv så att säga. Fast min dotter hann inte sova i den då hon fick en kusin två veckor efter och min syster är mer traditions bunden än vad jag är.

Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • Svipp

Sommaren12 - Det är klart att bebisen är hela grejen! Detta är bara en liten bisak som jag just kom på. Jag vill bara visa min uppskattning för allt stöd och omsorg han lagt/lägger ner. Och så minns jag hur glad jag blev att han tänkt på detta till mig. Kanske skriver ett kort eller något bara. Han är omöjlig att köpa presenter till.

LiJon - Vi hade vagga till våra barn första månaderna. Tyckte det var perfekt att ha vid sängen och vår tvåa vaggades tills sömms om jag bara sträckte ut en hand och gungade en stund när hon vaknade på natten. Det är en gammal vagga som min man sov i när han var bebis.

• Ellenbmt

Grattis till fina rul!

Vi ska ha vagga första tiden. Sedan spjälsäng i eget rum.
    Jag boar fast på kanske udda sätt... Sorterar och rensar i förråd och bland kläder och prylar. Känner att jag vill ha det rent och fint i alla rum och förråd.

Har fått flunsan med nu så nu är det svettigt att rensa och städa, men jag har svårt att ligga stilla trots feber och svår hosta!? Knepig man är...

• LiJon

Ja det blir nog vagga! Åh, vi har två vaggor som använts inom familjen, en på pappas sida som jag tror såldes på auktion när farmor dog och en på mammas sida som mina kusiner använt till sina barn för ett par år sedan, hörde med dem nyligen men de hade slängt den... Jaja! Får köpa en egen helt enkelt som får stanna inom familjen, haha

Som du säger Svipp tänker jag att det är perfekt att ha precis bredvid sin egen säng och kunna vagga.   

Jag kan tänka mig att det lätt blir så att bebisen får sova i ens egen säng, det skulle vara jättemysigt men jag har en sambo som dels är tokvarm som en kamin på nätterna och dessutom rör sig hej vilt, har vaknat av att blivit hårt armbågad i ögat bland annat, haha. Så av den anledningen så känns det bäst om bebisen kan sova i vagga precis bredvid oss istället.   

• Xericax

Jag har den senaste tiden haft många mardrömmar om att det händer hemska saker för nära och kära. Inatt drömde jag om en stor skogsbrand som spred sig jättesnabbt och mina föräldrars hus höll på att brinna ner. Vaknade upp helt uppjagad och grät. Och nu snöar det här också så jag känner mig lite deppad idag. Vill ju ha vår nu!

• Fyran2012

Ska till läkaren om ett par timmar..min rygg är katastofal efter en incident på jobbet igår när jag blev tvungen att akut dra upp en 150-kilos dam i sängen.. Det knäckte till ordentligt & jag har såå ont + ont i magen. Var så orolig för det lilla livet igår men enligt bm skulle det inte vara någon fara.. Har iaf kontaktat läkare idag för ryggen.
    Inte lätt att arbeta inom äldreomsorgen med dagliga tunga lyft & svåra arbetsställningarRynkar på näsan Allra helst inte med ryggbesvär + foglossning..

Svar på tråden Augustibebis 2012