• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

Gjorde testet nu och det visade pojke! Men jag vet ju att det är en flicka så det stämde inte. Fast lite börjar jag undra. Bm tittade noga och sa att han var 95 % säker på flicka sen kollade han en gång till och sa att han fortfarande tyckte det såg ut som en flicka.

Ska man lita på bikarbonat och 5% felmarginal eller bms omdöme haha? ;)

• Blomsterfröna

Jag tror inte man ska lita fullt ut på bikarbonat:) jag ska testa imorgon bitti igen så får vi se:)

Ikväll har de sparkats inne magen, små små buffar lång ner, tror nästan jag kände lite svagt utanpå:) så nu kan jag slappna av igen;)

Lycka till alla rullare imorgon:)

• Willes mor

RUL gick bra idag, en unge därinne (räcker gott!) som sprallar runt och "slår klackarna i taket" på utskriften. Min sambo hade inte haft något emot att få reda på vilket kön det är på Willes syskon, men det syntes ändå inte riktigt. Gärna för mig - jag blir lika glad oavsett! Han med förstås, fast han tror det blir en tjej denna gång:).

Sommaren12: Ville absolut inte skrämma någon med det jag skrev om min förlossningsupplevelse - jag hade bara grym otur! Du lär hamna i goda händer, det är jag säker på. Oroa dig inte!

• Sommaren12

Willes mor: nejdå du skrämde mej inte! :) vet ju att det där är väldigt olika. Har nog inte kommit till det stadiet än att jag börjar oroa mig, känns så avlägset nu. :)

• hektorsmamma

Åh! UL imorgon (igen!) klockan 10 - ska bli så kul att få se bebisen igen! Går in i vecka 20 imorgon - hur fort går denna graviditet egentligen?!

Läser om många som får reda på kön vid RUL, där jag bor vägrar de att säga - lite tråkigt för någon som är så nyfiken som jag ;)

Hur som, lycka till alla ni andra som också ska göra RUL imorgon! :)   

• Aprilia1977

Vecka 19 idag!

Har fått ny tid till att avsluta RUL på onsdag nästa vecka. Det jobbiga är att jag har fått tid på eftermiddagen och jag jobbar då. Min arbetsgivare är inte så "mild" av sig. Utan låter mig jobba in tiden jag inte är på jobbet.

Jaja, alla kan inte ha det bra!

För övrigt önskar jag alla en trevlig fredag!

{#emotions_dlg.flower}      

• Ellenbmt

För mig visar bikarbonaten en pojke tror jag? Äter dock Alvedon och hostmedicin dygnet runt just nu. Spännande iaf att se.

• Ellenbmt

Har ni tänkt på att den tiden som gått nu, för nästan alla i tråden, är lika mkt som tiden som kvarstår innan vi får våra bebisar! Så otroligt. Tanken slog mig när jag tänkte på just denna tråden. " hur orkar man vara aktiv i en tråd i åtta månader?" sen kom jag på att halva den tiden redan gått typ. Och det har hu gått supersnabbt!

• Albasmamma

Ellenbmt: tänke också på det igårkväll. Jag tyckte tiden fram till v.12 segade sig fram men nu sista tiden har veckorna bara rusat fram. Jag går in i v.21 (20+0) idag.

Här skiner solen idag och +7 grader, snön smälter..däremot är det jättehalkigt och isigt ute. Jag är så rädd för att ramla men får försöka ta det försiktigt. Hoppas alla får en fin dag!

Svar på tråden Augustibebis 2012