• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Jag är kort, 156cm och sambon är med snygg, smal och tattuerad ;) jag är nöjd när jag är lagom tränad och ligger runt 50-52kg. Det passar mig, och även om det låter lite så har jag alltid haft lite gropiga lår och en mjuk mage. Hyr som hellst, med dottern gick jag upp 10 kg typ. Gick ner det på fyra fem månader med hjälp av lite sallad och soppa och promenader på 20-60 min fem dagar i veckan. Den här gången är jag otränad sedan i sommras, startvikten för hög, och redan gått upp över tio kg... Får paniiiik. Väger just nu 5kg mer än än sambon.... Kul. Men med lite vilja och jävlar anamma ska det väl gå.

• mammsen

NINIME - Efter jag hade postat inlägget vred sambon på sin skärm brevid och visade mig denna bilden och sa att han var glad att jag inte ser ut så...

(Förlåt att jag lägger in en bild här och inte i bildtråden, jag lovar att iiiinte göra det igen, dessutom finns det ju inga bilder i bildtrådel längre utan bara massa jäkla text =( )
  • mammsen
    Sommaren12 skrev 2012-03-16 09:19:32 följande:
    Även om jag bara gått upp 4,5 kg och är normalviktig så mår jag också dåligt när jag ställer mig på vågen och det hela tiden plussar på. Hade ätstörningar under hela mina tonår och även om jag äter bra och lever hälsosamt nu så kommer känslorna tillbaka när man passerar sin "smärtgräns". Igår var jag väldigt deppig över det och började tänka i samma banor som förut, att jag måste träna typ varje dag och äta mindre. Det är svårt att stänga av det där även om jag samtidigt fattar att detta är för en bra sak och att mina kilon än så länge är normala och följer "kurvan". 
    Förlåt, jag menar inte att minimera era problem, att vara riktigt överviktig förstår jag ju är svårare än mina extra hullkilon... Tycker det är enormt starkt jobbat av dig Ninime med din viktresa tillbaka! Undrar om jag skulle palla?
    Tänkte skriva om detta igår när jag deppade, men brydde mig inte om det, men nu när ni snackar om det så sticker jag med in med mina tankar.
    Blir vi feta får vi väl ta och starta en tråd till hösten där vi peppar varandra att gå ner? ;) 
    Ja, som jag skrev,, en tråd där vi som vill samlas igen och peppar varandra till viktnedgång!!
    Jag bestämde mig att gå ned i vikt  genom att äta vettigt, regelbundet men med mindra portsioner och jag trivdes, ibland kunde jag unna mig några chokladbitar eller en kaka osv, och jag gick ju ner ca 15 kilo på 20 veckor =)
    Så vill man så kan man, bara man ger fan i "genvägarna" som tyvärr oftast är senvägar.....

Men gå in och kolla på den länken jag skickade http://www.alltforforaldrar.se/kul/bmi Du har nog gått upp lite mindre än rekomenderat tom, så det kan nog vara lite peppande för just dig =) 
  • Noli

Usch ja, känner igen mig i viktfunderingarna! Det verkar vara vid den här tiden ungefär som sådant börjar kännas av. Jag har gått upp ca 5 kg hittills och känner mig redan stor. Är väldigt kort (1.59) så dessa kilon syns rejält på mig. Med storebror gick jag upp ca 25 kg och det var fruktansvärt, lyckades dock gå ner nästan allt efteråt men det tog lång tid.  

Jag känner precis som någon skrev att jag skulle vilja vara "snyggt gravid" denna gången, men med foglossning som begränsar rörligheten så mycket känns det svårt. Plus att jag alltid varit svag för sötsaker

Vi får peppa varandra att gå ner gravidkilona efter sommaren! 

• NiniMe
    mammsen skrev 2012-03-16 09:30:08 följande:
    NINIME - Efter jag hade postat inlägget vred sambon på sin skärm brevid och visade mig denna bilden och sa att han var glad att jag inte ser ut så...

(Förlåt att jag lägger in en bild här och inte i bildtråden, jag lovar att iiiinte göra det igen, dessutom finns det ju inga bilder i bildtrådel längre utan bara massa jäkla text =( )
    OMG JA jag är verkligen glad att jag inte ser ut så, tokigt ju
  • TheMaraja

jag gick upp 25 kilo förra gången, och gick ner allt sen på 4 månader vilket var skönt. Men jag är så hungrig hela tiden så jag orkar inte riktigt bry mig. Jag tänker lite som så att man ska ju bli tjock i alla fall och hur många gånger i livet kommer man ha den lyxen att faktiskt kunna äta det man är sugen på (för en liten anledning har man väl?!) Jag passar på att bli tjockis och njuta av det Sen så kan man ju ändå tänka på vad man stoppar i sig för barnets skull.

Var precis hos min BM på kontroll och fick höra hjärtljuden, så underbar känsla <3

• mammsen
    NiniMe skrev 2012-03-16 10:04:13 följande:
    OMG JA jag är verkligen glad att jag inte ser ut så, tokigt ju
    Haha, ja,, DÅ hadde jag nog stannat inne helt :P
    Ser nästan  ut som om det är en fejkbild, jag vet inte,, men hellre några kilo för mycket =)
    5 kilo efter halva graviditeten är iallafall helt ok har jag intalat mig nu efter jag kollat på lite faktasidor =) 
    Men jag ska endå dra ner på onyttigheterna... lite iallafall :P 
  • NiniMe
    mammsen skrev 2012-03-16 10:25:49 följande:
    Haha, ja,, DÅ hadde jag nog stannat inne helt :P
    Ser nästan  ut som om det är en fejkbild, jag vet inte,, men hellre några kilo för mycket =)
    5 kilo efter halva graviditeten är iallafall helt ok har jag intalat mig nu efter jag kollat på lite faktasidor =) 
    Men jag ska endå dra ner på onyttigheterna... lite iallafall :P 
    Ja för tusan, då har jag hellre lite extra hull, ser ju nästan lite anorektiskt sjukt ut... Jag ska verkligen försöka att tygla mina sötsug, fixar jag det så tror jag nog att jag kommer hålla det ganska bra... Jag har sagt att det är helt ok med 20 kg extra men det känns ändå lite att vara halvvägs till 90 hahaha
  • Fyran2012

Jag har gått upp ca 4kg än så länge..vi får se hur detta slutar, men jag planerar många långa höstpromenader med vagnen & hunden senFlört

Ringde bm & lyckades "tjata" till mig en tid för att lyssna på hjärtljuden 13:30 i eftermiddag, vill stilla min oro efter i onsdags & eftersom jag fortfarande har ont i magen efter det.

• Albasmamma

NiniMe: Usch för begravning, det är aldrig nåt man ser fram emot. Hoppas iaf det blir ett fint avslut. Jag tror inte att dagis sak vara kinkiga för det. Här är de iaf jätteförstående om man ska göra något som inte är jobb men ändå behöver ha barnen på dagis en stund.

Jag instämmer i era fundering och tankar kring att gå upp i vikt. Jag har efter mina två tidigare graviditeter lyckats gå ner bra, mer än vad jag vägde innan tom så nu känns det tokigt att gå upp igen.  Men men, jag tycker absolut vi kör en pepp-tråd i september! :)

Svar på tråden Augustibebis 2012