• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

Mammsen: Tack för peppen! :) Och vilken fruktansvärd bild!! Så skulle jag verkligen INTE vilja se ut. Faktum är att jag är rätt nöjd med mitt utseende just nu (förutom mitt finniga ansikte) men det är de där siffrorna som etsar sig. har bestämt mig för att bara titta på vågen inför besöken hos bm. Jag tränar 3-4 ggr i veckan nu men tyvärr slinker det ner rätt mycket onyttigt. Kan inte stå emot!! Jag vet verkligen att det inte är nån fara med 4,5 kg så här långt men det är hela gå-upp-grejen som känns jobbig. Ser fram emot en sån där tråd vi snackade om! :) 

• Sommaren12

Vet att vi skrivit det förr men hittar inte tillbaka nu. Hur gör man om man vill beställa vagn från Holland?! 

• Xericax

Vecka 18 idag, igår kände jag en liten puff med handen Solig

Ser att ni diskuterar vikt. Jag har alltid varit ganska smal, och nu är jag normalviktig 1.60 lång och min normalvikt 57kg och de senaste åren har det även innehållit en kontorsmage som jag gärna hade varit utan. Efter plusset började jag gå ner i vikt p.g.a. illamåendet och bättre koll på vad jag äter, jag vägde 53 som minst och nu har det börjat öka igen så nu väger jag 55 snart 56. Jag har aldrig vägt över 59 så det känns märkligt att jag kommer att gå över 60 men ändå något som jag är helt medveten om, men för några veckor sedan slog det mig att jag mycket möjligt kommer att väga över 70 innan dethär är över och det har jag verkligen svårt att fatta. Viktigast är ju själklart att både jag och pyret mår bra, vad jag väger är en bisak, men ändå om jag går upp 13 kg från min normalvikt så är det 70. Jag är ju visserligen ännu på minus, och inte direkt känt av någon cravings än. Men 70 känns inte så långt borta mera.

Hur är det med era cravings, är det ett starkare sug än då man inte är gravid? Jag har nog från och till känt att nu skulle det vara gott med sura godisar/en chokladglass/ grillad korv eller liknande. Men jag känner inte att det skulle vara ett starkare begär än då jag inte är gravid och blir sugen på något.

• lillakotten

Hjälp! Är det någon som vet om det är ok att äta sushi under graviditeten? Jag är så himla sugen på lax sushi!

• capy
    mammsen skrev 2012-03-16 10:25:49 följande:
    Haha, ja,, DÅ hadde jag nog stannat inne helt :P
    Ser nästan  ut som om det är en fejkbild, jag vet inte,, men hellre några kilo för mycket =)
    5 kilo efter halva graviditeten är iallafall helt ok har jag intalat mig nu efter jag kollat på lite faktasidor =) 
    Men jag ska endå dra ner på onyttigheterna... lite iallafall :P 
    Bilden är fejk (som tur är). Nån har tagit ett av hennes bröst och klippt ut/förstorat/roterat och lagt det på magen helt enkelt :). Det är nog inte möjligt att se ut sådär när man är gravid.
  • terror
    lillakotten skrev 2012-03-16 11:37:47 följande:
    Hjälp! Är det någon som vet om det är ok att äta sushi under graviditeten? Jag är så himla sugen på lax sushi!
    Bara fisken är färsk ska det inte vara någa problem, det sa iaf min bm!
  • oxle bo
    lillakotten skrev 2012-03-16 11:37:47 följande:
    inte från ica typ.
    men på riktig resturang, så har dom mamma sushi .mmmm
    nu vill jag med ha
  • Noli

Sushi är helt okej om den är färsk! Dvs, inte köpa förpackad på matbutikerna men på restaurang och liknande går det bra, jag brukar säga specifikt att jag är gravid bara för att dubbelkolla.

Tur det för jag har ofta världens sushicravings! 

Svar på tråden Augustibebis 2012