• bondmoran punkt nu

stora nagellacks tråden

Det måste väl finnas fler här på familjeliv som älskar nagellack? Därför tänkte jag starta en nagellackstråd där vi kan tipsa varann om snygga lack, fula lack, olika sätt att lacka eller vad som helst som har med nagellack att göra!!

Så kör på!!

PS. Bilder är kul...  

Om mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle: www.bondmoran.nu eller www.bästatipsen.bondmoran.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-25 20:45
    OBS!! Jag måste bara säga att jag är långt ifrån någon expert!! Jag är bara en vanlig bondmora som råkar älska nagellack!!
    Det skaver av på nolltid när jag är i lagårn men det gör inget - då får jag ju måla om igen och göra ngt annat kul med naglarna
  • Svar på tråden stora nagellacks tråden
  • Ma Ch

Gumman: Har faktiskt precis köpt strips men ännu inte hunnit prova. Kommer absolut slänga upp en bild när jag gjort det :).

bondmoran punkt nu: Äger faktiskt inget Isa Dora men det får jag ju prova nu ;).

JessieTh: Mitt absoluta favorit överlack är Seche Vite. Manikyren håller en evighet och torkar jättesnabbt! Är så nöjd med det att jag inte vågar byta, haha!

• JPT

Ma Ch: Har hört väldigt bra om Seche Vite så det blir nog till att testa någon gång. 

• bondmoran punkt nu

Jag har också hört massa positivt om Seche Vite både på forum och på bloggar så jag ska också testa nästa gång. Nu har jag Sally Hansen Diamond Shine vilket är det bästa jag provat än så länge. 

Men när den är slut ska jag testa att byta och se vad jag gillar den andra. 

Om mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle: www.bondmoran.nu eller www.bästatipsen.bondmoran.nu
  • Solaika

Jösses vilka avancerade lackningar ni gör själva! Jag kom på i somras att det är kul med lack. Men har bara gjort på salong fram till för nån månad sen. Kan inget om olika märken på lack egentligen.. Men jag målar glatt ändå Just nu har jag lila lack med blå stämpel och ett regnbågsglittrigt uv-lack som överlack

• Ma Ch

Solaika: in med en bild! ;).

Jag har bara hållit på några månader med lack och tycker det är såååå kul!

bondmoran punkt nu: Har Sally Hansens baslack "Diamond Strength". Det är superbra! Naglarna blir hårda och tåliga.

Tråkigt är bara att jag inte får bukt på mina nagelband :(. De är torra och spricker. Årstiden gör väl sitt... Har ni några bra tips?

• bondmoran punkt nu

Ma Ch: (måste bara säga först att jag reagerar varje gång jag ser ditt nick för min man heter Martin och jag heter Charlotte så jag skriver alltid Ma Ch när jag menar oss... haha)

Det finns en SJUKT bra creme till händer, fötter och nagelband som är heeelt outstanding. Den kostar lite grand men dryg och det finns inget annat som den på marknaden idag så den är väl värd sina pengar.

Jag har tidigare arbetat med hudvård och make up (men nu är jag mjölkbonde) och har även arbetat med just den här cremen.

Den går att köpa här: http://www.mamut.net/bymadamechic/shop/  Det är produkten längst ner, den heter Hand Cure. En stor 200 ml burk. 

Den fixar torra händer och nagelband på nolltid. Tar bort torrsprickor och torra fötter. Helt suverän på exem och psoriasis (och även på sår och brännsår...).

Det är ingen creme man smörjer med hela dagarna utan man tar på kvällen när man lägger sig och den sitter kvar på morgonen när man vaknar. 

Det är den bästa produkt jag någonsin arbetat med, av ALLA och det är många....  

Solaika: Jag vill också se bild

• felicityporter

Jag fullkomligt älskar nagellack! Just nu är jag inne i en "matt" period. Har haft naglarna lackade med matta lack i en månad nu, med undantag för några dagar med Sally Hansens nail polish strips med blommönster (liknande Katy Perrys minxmanikyr, om någon minns den).

Ikväll tänke jag dock lacka om med ett av Nyx nya nagellack, ett nude lack.

• Ma Ch

bondmoran punkt nu: Kul med nicket! Jag heter Malin och min sambo Christopher, därav nicket  Skrattande.

Ska absolut kolla in den krämen. Det är så tråkigt att lägga tid på lacket när sedan nagelbanden ser hemska ut...

felicityporter: Visst kommer man in i perioder! Jag har senaste tiden kört mest med cremelack i murriga färger som grönt och brunt etc. Kanske beror det på årstiden Flört. Nu har jag dock fått upp ögonen för Nail Art och köpt på mig lite olika prylar. Är roligt att testa lite olika saker.

Sätt gärna in en bild med Sally Hansens Nail Polish Strips! Jag har aldrig provat och vet knappt vad det är... Det jag syftade på i ett inlägg tidigare var de rullar med "tejp" som finns i alla möjliga färger. Det har jag tänkt att prova framöver.

Svar på tråden stora nagellacks tråden