• bondmoran punkt nu

stora nagellacks tråden

Det måste väl finnas fler här på familjeliv som älskar nagellack? Därför tänkte jag starta en nagellackstråd där vi kan tipsa varann om snygga lack, fula lack, olika sätt att lacka eller vad som helst som har med nagellack att göra!!

Så kör på!!

PS. Bilder är kul...  

Om mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle: www.bondmoran.nu eller www.bästatipsen.bondmoran.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-25 20:45
    OBS!! Jag måste bara säga att jag är långt ifrån någon expert!! Jag är bara en vanlig bondmora som råkar älska nagellack!!
    Det skaver av på nolltid när jag är i lagårn men det gör inget - då får jag ju måla om igen och göra ngt annat kul med naglarna
  • Svar på tråden stora nagellacks tråden
  • Ma Ch

Jag brukar googla bilder på lacket. Då ser man iaf hur det ser ut när någon målat med det. Det brukar ge en bild av hur det ser ut på en själv också. Många gånger ser det ju inte alls ut som det gör i flaskan när man väl målat det på naglarna.

Vilka shoppar tittar du i?

• bondmoran punkt nu

Någon som har bra shoppingställen att köpa nagellack på?? I butik finns det ju lite varstanns. Brukar bli Kicks för min del, eller typ åhlens, lindex osv.

Har aldrig köpt lack på nätet så tipsa gärna!

Om mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle: www.bondmoran.nu eller www.bästatipsen.bondmoran.nu
  • Ma Ch

Jag köper till 99% mina lack på nätet från USA. Trans Design är en internetbutik jag handlar mest från. Där kostar lacken ca 3 USD. Det gör ju att man står ut med frakten på 20 USD... Blir ju ändå mycket billigare än att köpa här hemma för 150kr/st.

Beställer man från Trans Design så kan man beställa 9 lack som mest för att det ska få plats i den lilla lådan som då kostar 20 USD i frakt. Annars blir det mycket dyrare... 9 st lack inkl frakt brukar ligga på ca 350kr. SJUKT BILLIGT!! Brukar ta drugt en vecka att få hem det.

Än så länge har inget fastnat i tullen men gör det det så kan man ju få betala en hundring eller liknande för att få ut det. Det

Gå in på www.transdesign.com och kika Flört.

• Solaika

Hu, det där va en farlig sida Ma Ch!!

Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • Graphique

Kul tråd! Kanske lägger jag upp något någon dag. Fast jag har inte testat så mycket mönster och grejer...

• JPT

Målade precis naglarna i ett lack från China Glaze. Färgen heter "Long kiss" och naglarna blev verkligen sådär perfekt julröda, med lite skimmer i. 

• skorpionen80

Mach: snyggt!! Är det Konad?

• Solaika
    Ma Ch skrev 2011-12-04 17:02:41 följande:

Den är MYCKET farlig Solaika Flört.

Slänger upp en bild på dagens manikyr. Blev faktiskt riktigt nöjd med denna Glad.

Woooow! Snyggt! 
    Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • Ma Ch

skorpionen80: nej, har målat på frihand med tunn pensel. Blev faktiskt förvånad över hur bra det gick med tanke på att det var första gången .

Tack Solaika!

JessieTh: Det får jag kolla upp det lacket! Gillar verkligen rött .

Svar på tråden stora nagellacks tråden