• bondmoran punkt nu

stora nagellacks tråden

Det måste väl finnas fler här på familjeliv som älskar nagellack? Därför tänkte jag starta en nagellackstråd där vi kan tipsa varann om snygga lack, fula lack, olika sätt att lacka eller vad som helst som har med nagellack att göra!!

Så kör på!!

PS. Bilder är kul...  

Om mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle: www.bondmoran.nu eller www.bästatipsen.bondmoran.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-25 20:45
    OBS!! Jag måste bara säga att jag är långt ifrån någon expert!! Jag är bara en vanlig bondmora som råkar älska nagellack!!
    Det skaver av på nolltid när jag är i lagårn men det gör inget - då får jag ju måla om igen och göra ngt annat kul med naglarna
  • Svar på tråden stora nagellacks tråden
  • Solaika

Haha, ja smaken är ju som baken ;) Jag har flera färger av ett speciellt lack från konad som är för stämpling. Sen har jag ett gäng stämpelplattor o en lite stämpel som man plockar upp färgen med o lägger över på nageln. Har nyss börjat hålla på med sånt dock så jag lär mig ju fortfarande ................ Till det där grå hade jag velat ha nån färgklick tror jag. Om så bara nåt ljust rosa eller så

• bondmoran punkt nu

Jag orkade inte vänta på tips så inatt när jag inte kunde sova så la jag på ett ljust rosa (vi tänkte samma där) krackeleringslack vilket blev sjukt fult!!! Jag trodde det skulle bli kanonfint. 

Två lager glitterlack ovanpå räddade det något sånär men njae, snyggt är det inte! Men nu får det sitta några dagar.

Det där med stämpling måste jag kolla, har inte gjort det någon gång. 

Hur gör ni förresten när ni fotar era naglar med lack? En del får så himla fina bilder när man verkligen ser färgen på lacket och framförallt glansen eller glittret i lacket.

Det här som jag lade nu är jätteglittrigt och väldigt glansigt men det syns inte alls på bilderna. Det ser däremot ut som om jag har massa svarta prickar i lacket men det är glittret.... Har ni några fototips??

Om mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle: www.bondmoran.nu eller www.bästatipsen.bondmoran.nu
  • Ma Ch

Jag är såååååå dålig på att fota! Tycker alltid bilderna blir kass så jag har verkligen inget tips... Har nog mycket med ljuset att göra om bilderna ska återskapa verkligheten eller inte. Egentligen har jag ingen aning... Flört.

Det gröna Misa jag hade igår kändes skitfult så idag har jag målat med China Glaze - Foxy. Kanske piffar jag till det imorgon... Det är ett av mina favoritlack!

• Solaika

Nah, det där blev väl kanske inte jättefint Men färgkombon e bra
    Jag har shoppat fler lack idag Ett kameleontlack bland annat Fotar gör jag med mobilkameran.. Blir ju sådär..

• Solaika
    Ma Ch skrev 2011-12-03 21:11:38 följande:
    Vad är kameleontlack för något?
    Det skiftar i färg beroende på ljuset
    Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • skorpionen80

Holografiskt eller duochromt då?

• Ma Ch

Skulle verkligen vilja ha ett snyggt hololack! Har sett ett sjukt snyggt som Sminkan haft på bloggen i veckan! När jag har några kronor över ska det beställas .

• Ma Ch

Det är från Ludurana. Kan dock inte bestämma mig för vilket av dom som är snyggast .

• Solaika

Sitter o kikar i webshoppar.. men fasiken, jag vill ju titta på lacken i handen.. se hur de verkligen ser ut

Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
Svar på tråden stora nagellacks tråden