• bondmoran punkt nu

stora nagellacks tråden

Det måste väl finnas fler här på familjeliv som älskar nagellack? Därför tänkte jag starta en nagellackstråd där vi kan tipsa varann om snygga lack, fula lack, olika sätt att lacka eller vad som helst som har med nagellack att göra!!

Så kör på!!

PS. Bilder är kul...  

Om mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle: www.bondmoran.nu eller www.bästatipsen.bondmoran.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-25 20:45
    OBS!! Jag måste bara säga att jag är långt ifrån någon expert!! Jag är bara en vanlig bondmora som råkar älska nagellack!!
    Det skaver av på nolltid när jag är i lagårn men det gör inget - då får jag ju måla om igen och göra ngt annat kul med naglarna
  • Svar på tråden stora nagellacks tråden
  • skorpionen80
    bondmoran punkt nu skrev 2011-12-01 13:20:17 följande:
    När man använder ett matt överlack, kan man måla hela nageln med matt lack och sedan lägga det glansiga över på vissa ställen, typ toppen som du gjort? Eller blir det inte helblankt då eftersom de matta ligger under? Måste man måla dem matta BARA där man inte ska ha blankt sedan?

Oj, vad snurrigt det blev. Jag hoppas du förstod vad jag menade.
    Det glansiga "fyller i" ojämnheterna på det matta, så det är inga problem! Det blir blankt när det är en jämn yta, men det ojämna är ju så litet så att det uppfattas bara som matt...
  • Lieee

Vilken rolig tråd, jag älskar nagelack hihi har en hel låda. Insåg nu efter att inte använt nagelack på ett tag ( har en bebis så inte hunnit måla) att de flesta hade torkat dock. men så synd nu måste jag ut och shoppa nya =)

Tittar in snart igen, ska se om jag kan lägga in en bild i helgen. . .

carpe diem
  • bondmoran punkt nu

Jag har faktiskt inte hittat några som jag VERKLIGEN gillar än så länge. Jag har några glitterlack från Depend och från Viva la Diva men nästa gång ska jag köpa OPI men jag minns inte vad de heter. Supersnygga stora flagor i olika färger.

Ska se om jag kan hitta vad det heter.

Om mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle: www.bondmoran.nu eller www.bästatipsen.bondmoran.nu
  • Agapi

Oh jag har ett glitter lack från OPI jag äälskar! Vet inte vad de heter för jag har de inte där jag är nu. Men de är små små glitter inga flagor lixom. Silver/grå bas och när ljuset faller på så glittrar de i alla färger.
    När jag använde de första gången så kunde jag inte sluta sitta och titta på naglarna =P 

Hittade dessa bilder när jag googla tror att de är samma. Men går inte att åter ge på bild så bra... Rekomenderar de starkt iaf.

Förövrigt har jag en kul app till min iphone från OPI där man kan se alla deras lack. Första appen jag skaffa mig =P 
  • Solaika

Coolt med matt lack!! Det har jag aldrig sett förut

Glitterlack.. beror ju på hur mkt glitter man vill ha.. Jag älskar mitt uv-lack med regnbågsglitter. Men det är väldigt lite glitter i det. Gallery Colors heter det iaf. Här i byn finns det på Klädhuset M.

Nya naglar på gång nu.. ska se om jag kan få in bilder både på förra lacket och det här när jag e klar  

Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • Ma Ch

Har lite svårt för de där lacken som är så där discoglittriga. Vill ha något med lite större flakes som man kan piffa till en manikyr som man haft ett par dagar.

Det jobbiga med glitterlack är ju bara att få bort det sen... Sitter ju alltid som berget!!

Ikväll har jag lackat med ett grönt Misa som jag piffat med lite svarta prickar. Ska se om jag hinner lägga in en bild på bloggen ikväll. Det vill ju aldrig torka dock! Tycker lack ska torka direkt, annars bara sabbar jag det .

Väntar på ett paket från USA med åtta härliga lack! :-P. Var brukar ni köpa era lack. Jag beställer mest från Trans Design i USA. Lite dyr frakt men totalt blir det ändå sjukt mycket billigare än att köpa det här i Sverige.

• Ma Ch

whisperer: vilket tips med O.P.I s app!! Visste inte de hade en men den var ju sjukt rolig! . Tycker inte om deras lack dock. Har iof bara två så jag borde väl ge dom en chans till .

• Solaika

Det fula lila som inte alls vart bra men fick sitta ett par dagar.. det försvann en massa när jag var o badade idag så det rök på eftermiddagen.

Det nya med glittergrund (silverglitter), glansig röd fransk med svart stämpelros till. Överlack är ett uv-lack.. är lite kär i såna då de tar bort det gula i nageln

Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • bondmoran punkt nu

Där ser man, jag tyckte det lila var snyggare än det andra, haha. Tur att smaken är som baken... Hur fick du till det ljuslila med text och hjärtan på naglarna?

Jag har lackat nytt idag. Testade ett nyköpt lack från IsaDora. Chateau Grey. Men jag vill piffa till det lite men har idétorka. Tips tack!!!

Måla tippen vit? svart? någon annan färg? Eller bara några stenar? eller stickers? eller något annat? Kanske ngt krackeleringslack? Eller bara ngt glitter? Åh.... jag vet inte.

HJÄLP MIG!!!

Det ser lite trist ut på bilden, har inte lagt överlack än så det är lite halvmatt. Men jag tror det blir snyggt sedan när överlacket kommer  på.  

Svar på tråden stora nagellacks tråden