• bondmoran punkt nu

stora nagellacks tråden

Det måste väl finnas fler här på familjeliv som älskar nagellack? Därför tänkte jag starta en nagellackstråd där vi kan tipsa varann om snygga lack, fula lack, olika sätt att lacka eller vad som helst som har med nagellack att göra!!

Så kör på!!

PS. Bilder är kul...  

Om mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle: www.bondmoran.nu eller www.bästatipsen.bondmoran.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-25 20:45
    OBS!! Jag måste bara säga att jag är långt ifrån någon expert!! Jag är bara en vanlig bondmora som råkar älska nagellack!!
    Det skaver av på nolltid när jag är i lagårn men det gör inget - då får jag ju måla om igen och göra ngt annat kul med naglarna
  • Svar på tråden stora nagellacks tråden
  • Ma Ch

Trivelina73: Tror inte de kit man gör hemma behöver UV ljus. Man sprayar något istället. Kolla på Depends hemsida, de ska ha sånt.

• Selina
    Ma Ch skrev 2011-12-06 21:05:43 följande:
    Trivelina73: Tror inte de kit man gör hemma behöver UV ljus. Man sprayar något istället. Kolla på Depends hemsida, de ska ha sånt.
    Den från Depend är jätte dålig, materialet spricker på direkten och blir jätte ful. Bättre att göra naglar hos en utbildad.
  • Ma Ch

Jag har inte provat göra det själv utan gjort på salong tills dess att mina egna vuxit ut och då bara gjort vanlig manikyr.

Men är Depends gelekit dåligt så ska du ju inte prova det.

• Solaika

Näe, förra omgången blev inge bra bara

Det har dessutom lossnat på en nagel nu så jag måste göra nytt!! 

Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • Selina
    Solaika skrev 2011-12-14 15:05:46 följande:
    Näe, förra omgången blev inge bra bara

Det har dessutom lossnat på en nagel nu så jag måste göra nytt!! 
    Hur har du gjort figurerna?
  • Ma Ch

Blev kanske inte så jättesnyggt Solaika . Men det kan det ju inte bli varje gång! Man får ju prova sig fram.

Själv har jag lagt upp en fel på bloggen! Både bra och mindre bra . Kika gärna in där .

Håller på att fundera på julens manikyr? Vad har ni tänkt ha på naglarna julhelgen?

• Selina
    Solaika skrev 2011-12-14 17:05:47 följande:
    Stämplar
    Jaha vart köper man dom?
  • Solaika
    Ma Ch skrev 2011-12-14 18:24:40 följande:
    Blev kanske inte så jättesnyggt Solaika . Men det kan det ju inte bli varje gång! Man får ju prova sig fram.

Själv har jag lagt upp en fel på bloggen! Både bra och mindre bra . Kika gärna in där .

Håller på att fundera på julens manikyr? Vad har ni tänkt ha på naglarna julhelgen?
    Till jul ska jag faktiskt få naglarna profsblingade Ev ska jag lägga på ny förstärkning oxå. Så vad det blir får vi se
    Selina skrev 2011-12-14 18:31:09 följande:
    Jaha vart köper man dom?
    Köpte själva stämpeln och ett par mönsterplattor på nagelgiganten.se tror jag det heter.. köpte även lack som är specifikt för stämpling där.. den är mkt mer pigmenterad än vanligt lack. 

Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
Svar på tråden stora nagellacks tråden