• bondmoran punkt nu

stora nagellacks tråden

Det måste väl finnas fler här på familjeliv som älskar nagellack? Därför tänkte jag starta en nagellackstråd där vi kan tipsa varann om snygga lack, fula lack, olika sätt att lacka eller vad som helst som har med nagellack att göra!!

Så kör på!!

PS. Bilder är kul...  

Om mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle: www.bondmoran.nu eller www.bästatipsen.bondmoran.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-25 20:45
    OBS!! Jag måste bara säga att jag är långt ifrån någon expert!! Jag är bara en vanlig bondmora som råkar älska nagellack!!
    Det skaver av på nolltid när jag är i lagårn men det gör inget - då får jag ju måla om igen och göra ngt annat kul med naglarna
  • Svar på tråden stora nagellacks tråden
  • En helt vanlig mamma

Favoritar från mobilen och flikar även in WOW vad duktiga ni är!!!

• bondmoran punkt nu

Är det några av er som använder acrylfärger till naglarna? Vad tycker ni om det? Är det några speciella märken osv som är bättre eller sämre?

Är det lättare att arbeta med dem när man gör mönster, dots osv än med nagellack?

Om mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle: www.bondmoran.nu eller www.bästatipsen.bondmoran.nu
  • Solaika

Jobbat massa natt i helgen
    Jättefina naglar! Blått o vitt passar så bra ihop
    Jag vet inte riktigt vad akryl är.. Hrm.. Men jag vet att min nageltjej använder Ikeas hobbyfärger till nagelmålning ibland

• Fru KM

Bondmoran: Ja nailmail är toppen kul med lite andra märken än dom vanliga. Vad blev det för nåt?

Vad lackar ni med på jul? Jag funderar på Ruby Pumps el Emerald Sparkle från CHg.

• bondmoran punkt nu

Det blev

NfuOh nr 62 och nr 52
    LCN 315 Kiwi green
    och Nyx Nails: NP38 Peach Ave

Jag har inte testat något av deras lack än så det ska bli spännande.

Jag köpte några nya i stan idag också. 3 st från wet n wild. Minns inte vad de hette men ska kolla senare. Och ett matt överlack från Elf.

Jag köpte också ett paket med akrylfärger på Panduro och några penslar. Hittade ett härligt set mer rött glitter i olika former också som kommer bli fint nu till jul

En naglig dag med andra ord!! Haha

• Ma Ch

Vilken härlig shopping Bondmoran! Har också handlat alldeless för mycket lack nu... Innan jul och allt... Jaja, man får väl skämma bort sig lite Flört.

Jag handlar mina lack som jag nämnt innan från USA. transdesign.com handlar jag mest ifrån. Provade även beställa från nailderoyale.com i veckan. Har inte fått det ännu så kan inte uttala mig om det ännu...
    Provade mig på att göra en gradient i veckan. Blev väl sådär... Tycker det är skitsvårt att inte få en markerad linje. Vill man ju inte ha så jag tycker inte de blev tillräckligt gradient, om ni förstår hur jag menar... Döm själva Glad.

Vad gäller akryl har jag inte provat det. Använder bara nagellack när jag dekorerar. Tycker det är svårt att hitta rätt lack för det dock. Man behöver ju ha ett riktigt täckande lack för att man ska slippa pilla för mycket med det. Kanske ska inhandla några nail art lack med tunn pensel och prova.

• Ma Ch

Fru KM: Har beställt Ruby Pumps så jag hoppas den kan ingå i min julmanikyr! Skrattande

Annars kör jag nog på China Glaze - Glittering Garland. Den har blivit något av en favorit. Fantastiskt grön med glitter!

• bondmoran punkt nu

Ma Ch: ang din gradient. Vad använder du att lägga på lacket med? Jag gör så att jag droppar lite lack på en papperstallrik och sedan har jag en vanlig makeup-svamp som jag klipper av en liten tott av, tar den med pincett och doppar i lacket, duttar lite på tallriken och sedan på nageln. Börjar alltid uppifrån och jobbar mig neråt med varje lack.

Sista gångerna har jag fått till det riktigt bra!

De lack jag köpte idag som jag inte mindes vad de hette var:

Wet n Wild, Fast Dry - Party of Five Glitters 
    Wet n Wild,  Wild Shine - Caribbean Frost 
    Wet n Wild, Fast Dry - Saved by the Blue
    Elf, matt topplack.

Svar på tråden stora nagellacks tråden