• bondmoran punkt nu

stora nagellacks tråden

Det måste väl finnas fler här på familjeliv som älskar nagellack? Därför tänkte jag starta en nagellackstråd där vi kan tipsa varann om snygga lack, fula lack, olika sätt att lacka eller vad som helst som har med nagellack att göra!!

Så kör på!!

PS. Bilder är kul...  

Om mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle: www.bondmoran.nu eller www.bästatipsen.bondmoran.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-25 20:45
    OBS!! Jag måste bara säga att jag är långt ifrån någon expert!! Jag är bara en vanlig bondmora som råkar älska nagellack!!
    Det skaver av på nolltid när jag är i lagårn men det gör inget - då får jag ju måla om igen och göra ngt annat kul med naglarna
  • Svar på tråden stora nagellacks tråden
  • Ma Ch

Bondmoran: Har makeup svamp. Tycker jag gör så som du säger. Har kanske lite mycket lack samt trycker lite hårt med svampen. Det är nog min diagnos . Övning ger färdighet! Får på det igen .

Gillar din shopping! Ska bli kul att se dina skapelser med färgen!

• Fru KM

Så duktiga ni är . Här hinns det knappt med att lacka med en 10 v bebis att passa

• bondmoran punkt nu

Lackade om idag och jag ville testa mitt nya matta överlack. Lade ett rött lack (Isa Dora), det matta lacket över. Ett glansigt topplack på övre delen av nageln, ströade på rött glitter, och grönt glitterlack på tumme och ringfinger. Sedan topplack på glittret. 

Det blev okej. Dock så hade jag problem med det matta lacket så det blev lite kladdigt och ojämnt. När jag lade på det matta lacket så fick jag en stor spricka i mitten av nageln, från topp till bas där nageln syntes. Det röda lacket delade altså på sig. Typ som ett krackeleringslack gör.

Någon som råkat ut för ngt liknande? Det syns inte så väl på bilderna då jag lagade med en tunn pensel. Men det blev ju "kladdigt" och ojämnt Orkade inte göra om.  Får göra det i morgon eller i övermorgon.

Om mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle: www.bondmoran.nu eller www.bästatipsen.bondmoran.nu
  • Ma Ch

Såååå coolt med matt lack! Har faktiskt köpt mig ett matt top coat nu så det mste jag testa snart!

Tänkte slänga upp ett par bilder med mina senaste projekt. Har inlett julfirandet nu med min stora familj så då måste ju naglarna följa temat Skrattande.

Lite glitter och lite paket, kan det bli mer juligt!

Hinner nog inte titta inom så mycket nu så jag vill passa på att önska alla God Jul och se nu till att lägg upp bilder på naglarna ni bär vid jul.

Sedan suktar vi efter nyårsnaglar efter helgen Flört

• bondmoran punkt nu

Åh vad läckert med det röda med guld!!! Superfint! Paketen var också riktigt fina. 

Så här såg mina julnaglar ut:

Problemet är att jag tröttnar så fort och tycker det är så kul att lacka så det blir nog nytt ikväll igen. Eller i morgon

Funderar på vad jag ska hitta på till nyår, jag vill ha något riktigt sparkeling och bling bling.

• Nemi76

Favoritar denna och passar samtidigt på att tipsa om att gå till Youtube och söka på CutePolish (finns även på Facebook). Massa käcka tips även för den som inte är så jättebra på att måla (som jag då).

Under julen har mina korta stumpar varit pyntade med tomteluvor  
  • Nemi76

Förresten, om någon vet var man hittar magnetiska nagellack får ni hemskt gärna tipsa

• bondmoran punkt nu

Är det någon som testat  Essie Matte about you? Det är deras matta topplack. Jag köpte det för ett tag sedan och har testat det 3 ggr nu men varje gång spricker lacket och jag får ta bort alltihop. Skitfult!!

Någon mer som råkat ut för samma sak? 

Svar på tråden stora nagellacks tråden