• Anonym (blä)

Att sova i en smutsig säng..

Jag förstår inte hur man kan ligga i sängen och äta diverse saker, som ex chips. Hela sängen blir ju helt neräcklad och flottig. Är man så lat att man inte orkar sitta upp och äta i tex soffan? Och folk som aldrig duschar innan de går och lägger sig får ju en vidrig säng att sova i. Hur kan man vilja sova i en smutsig säng? 

• Svar på tråden Att sova i en smutsig säng..
  • Ruggugglan

Men du tvättar väl dina sängkläder?

• Anonym (blä)
    litenlitenliten skrev 2011-12-09 13:49:30 följande:
    Men du tvättar väl dina sängkläder?
    Ja men det är väl klart, jag byter en gång i veckan ungefär. 
  • Anonym (blä)
    SilverEmma skrev 2011-12-09 13:50:27 följande:
    Det är faktiskt sant. Och inte speciellt svårt.
    Okej. Du kanske kan äta allt utan att smula. Men jag förstår ändå inte vitsen av att äta i sängen? 
  • Ruggugglan
    Anonym (blä) skrev 2011-12-09 13:51:13 följande:
    Ja men det är väl klart, jag byter en gång i veckan ungefär. 
    Det gör många andra också, så sängen hinner ju inte bli särskilt skitig. Ang. svett så svettas man väldigt mkt just under natten. Så svett kommer det ändå i sängen.
  • Mamsis

Chips är inga problem att äta utan att smula, man bara tar sönder de lite större bitarna INNAN man stoppar dem i munnen

Knäckebröd är det lite värre med, men om jag ansträngde mig skulle jag nog kunna äta det utan att smula.

• SilverEmma

Vi har tv i sovrummet och ibland går vi och lägger oss tidigt för att titta på film och så kanske man tar med sig en kvällsmacka eller lite gott att tugga på. Ibland ger vi varandra frukost på sängen också. Skitmysigt!

• Anonym (blä)
    litenlitenliten skrev 2011-12-09 13:54:30 följande:
    Det gör många andra också, så sängen hinner ju inte bli särskilt skitig. Ang. svett så svettas man väldigt mkt just under natten. Så svett kommer det ändå i sängen.
    Ja man svettas mycket när man sover men om man är smutsig när man lägger sig så svettas man ju av smutsen i sängen.
  • Anonym (chips)

TS, du har ju problem. Det är normalt att äta i sängen - brukar äta middag i sängen ibland när inte barnen är hemma.

Duscha gör man ju på måndag innan man går till jobbet. Det räcker väl? Och kanske på fredag om man ska ut på krogen...

• Modesty Blaise
    Anonym (blä) skrev 2011-12-09 13:56:26 följande:
    Ja man svettas mycket när man sover men om man är smutsig när man lägger sig så svettas man ju av smutsen i sängen.
    Det känns inte som något problem för min del. 
Svar på tråden Att sova i en smutsig säng..