• Anonym (blä)

Att sova i en smutsig säng..

Jag förstår inte hur man kan ligga i sängen och äta diverse saker, som ex chips. Hela sängen blir ju helt neräcklad och flottig. Är man så lat att man inte orkar sitta upp och äta i tex soffan? Och folk som aldrig duschar innan de går och lägger sig får ju en vidrig säng att sova i. Hur kan man vilja sova i en smutsig säng? 

• Svar på tråden Att sova i en smutsig säng..
  • Blå droppe

varför är ALLTID sådana här trådar anonyma? Nä jag duschar inte varje kväll för jag äcklas varken av mig själv eller min sambos naturliga sk smuts som du nämner. I så fall får man ju byta kläder varje dag också och hur hela hade kläderna varit om man skall hålla på och tvätta alla kläder efter haft dom 1 dag.

• Analoga
    MajaVira skrev 2011-12-09 13:40:55 följande:
    Jag äter aldrig i sängen, men varför måste man duscha innan man går och lägger sig?! Jag duschar hellre på morgonen, inte blir min säng äcklig för det inte.

Tänkte just skriva detsamma! Jag duschar på morgonen och inte fan blir jag skitig under dagen!
  • FamiljenHietala

Här tvättas barnens lakan en gång i veckan medans våra byter jag varannan haha brukar tröttna efter att ha tagit av och på sänglakan på 4 sängar

Duschar gör jag varje kväll eller inte bara jag utan hela familjen, barnen är dagisbarn och kommer hem o luktar unket från dagis därav duschar dom varje kväll!

Kläder tvättas faktiskt varje dag och får faktiskt erkänna att jag får handla kläder rätt ofta då jag tvättar "sönder" kläderna

• Anonym (Miljön)
    Anonym (blä) skrev 2011-12-09 18:41:16 följande:
    Hur kan det vara sämre för miljön att duscha innan man går och lägger sig istället för på morgonen? Eller att inte äta i sängen?
    syftar på allt detta tvättande....
  • Anonym
    Anonym (Miljön) skrev 2011-12-09 20:48:56 följande:
    syftar på allt detta tvättande....
    eller klorin och gladpack
  • chrissandra
    Anonym (blä) skrev 2011-12-09 19:24:02 följande:
    Många utekatter jagar väl bla möss och fåglar som de biter ihjäl. 
    Döda djur kallas inte lik.

Lik = döda människor 
  • Anonym (Frk Lagom)
    FamiljenHietala skrev 2011-12-09 20:41:09 följande:
    Här tvättas barnens lakan en gång i veckan medans våra byter jag varannan haha brukar tröttna efter att ha tagit av och på sänglakan på 4 sängar

Duschar gör jag varje kväll eller inte bara jag utan hela familjen, barnen är dagisbarn och kommer hem o luktar unket från dagis därav duschar dom varje kväll!

Kläder tvättas faktiskt varje dag och får faktiskt erkänna att jag får handla kläder rätt ofta då jag tvättar "sönder" kläderna

Alla är vi olika, men så mkt kan jag säga som att om mitt barn kom hem från dagis och luktade "unket" så skulle jag byta dagis, för då måste det ju vara nåt fel på luften där. Tycker personligen inte att små barn ska dusch varje dag, de blir bara torra. Har en bekant som duschar sina barn efter dagis, men så är dom sjuka jämnt oxå.
    Anonym (5 ggr i veckan) skrev 2011-12-09 20:10:58 följande:
    Haha min sambo blir ibland ap sur när han ser att jag igen tvättat sängkläderna enligt honom tvättar jag lakarna för oftast men,men så är jag jag måste ha rent och fint hos mig.
    Man somnar likom Bums när man har nybäddat/tvättad säng.
    Och jag äter aldrig i sängen.
    Tvättar lakarna 5 ggr och då mån-tis-ons-tos-fre-lör-sön
    Jag svettas inte men min sambo gör det när han jobbar på bygge ''urk'' hahaha    
    Om man tvättar varje dag i veckan så blir väl det iaf 7 ggr?!
  • Anonym
    Anonym (Frk Lagom) skrev 2011-12-09 21:04:40 följande:
    Anonym (5 ggr i veckan) skrev 2011-12-09 20:10:58 följande:
    Haha min sambo blir ibland ap sur när han ser att jag igen tvättat sängkläderna enligt honom tvättar jag lakarna för oftast men,men så är jag jag måste ha rent och fint hos mig.
    Man somnar likom Bums när man har nybäddat/tvättad säng.
    Och jag äter aldrig i sängen.
    Tvättar lakarna 5 ggr och då mån-tis-ons-tos-fre-lör-sön
    Jag svettas inte men min sambo gör det när han jobbar på bygge ''urk'' hahaha    
    Om man tvättar varje dag i veckan så blir väl det iaf 7 ggr?!
    Eller så menar hon att hon tvättar lakanen 5 gånger 7 dagar i veckan Drömmer
  • SuperDanil
    Anonym skrev 2011-12-09 21:17:54 följande:
    Eller så menar hon att hon tvättar lakanen 5 gånger 7 dagar i veckan Drömmer

Hahahahaaaaaaaaaa!!!
  • Anonym

Ni inser väl att det finns folk här i tråden som har en fobi? Det är inte normalt att inte kunna gå och lägga sig i sängen utan att duscha först.

Jag har en vän, som för övrigt inte heller tycker att hon har bakterieskräck. Hon stoppar in håret under skjortan så att det inte ska bli smutsigt. Och när hon var barn hade hon alltid en socka på handen när hon satte på tvn och videon (för hennes bror hade tittat på porrfilm en gång).

Mina lakan är INTE smutsiga efter en natt om jag inte duschat. Vi byter varje vecka då min man (som faktiskt duschar varje kväll) svettas, dreglar och snorar på lakanet på sin sida av sängen

Svar på tråden Att sova i en smutsig säng..