• Anonym (blä)

Att sova i en smutsig säng..

Jag förstår inte hur man kan ligga i sängen och äta diverse saker, som ex chips. Hela sängen blir ju helt neräcklad och flottig. Är man så lat att man inte orkar sitta upp och äta i tex soffan? Och folk som aldrig duschar innan de går och lägger sig får ju en vidrig säng att sova i. Hur kan man vilja sova i en smutsig säng? 

• Svar på tråden Att sova i en smutsig säng..
  • roffe
    Anonym (blä) skrev 2011-12-09 19:24:02 följande:
    Många utekatter jagar väl bla möss och fåglar som de biter ihjäl. 
    Döda djur kallas väl kadaver eller as? Eller man kanske kan säga lik om djur oxå, aldrig tänkt på det förut.

Jag äter inte i sängen speciellt ofta. Inte så det blir extra skitigt iallafall.

Jag duschar varje dag men är inte svettig eller flottig varje kväll, så min säng blir inte extra smutsig av att jag ligger där och sover. 

Jag har inget schema för att byta sängkläder utan gör det när det känns som det behövs. Har man varit sjuk byter man oftare för då har man ju legat där och snorat i sömnen.

Jag byter inte lakan varje gång jag haft sex. Det borde räknas som värre än att äta chips i sängen. Ibland ligger jag i den våta fläcken. Den blir varm efter en stund.

Haha ursäkta mig, jag är sjuk, haft en skitjobbig vecka och ska nu gå till affären. Med feber och yrsel. Kanske köper chips, som jag kan äta i sängen :) 
  • Anonym (snuskhummern :))

Har aldrig fattat grejen med att byta lakan jämt och ständigt om jag ska vara ärlig, haha! Det gör jag max nån gång i månaden. Och det uppstår vanligtvis ett fall där jag inte orkar både ta AV de gamla lakanen och sätta PÅ de nya samma dag, så däremellan brukar jag sova utan lakan. True story!

Knäckebrödskvällsmackan och ibland även frukostmackan ätes alltid i sängen för det är så himla mysigt ju! Har inte så mycket emot mitt eget snusk antar jag, jag tillhör de kvinnfolk som inte har bråkat om städning i mina relationer om man säger så, vilket jag förstått att många tjejer gör. Städa är ju urtrist.

Duschar gör jag de kvällar i veckan som jag tränar eller i övrigt är smutsig, men i regel är duschande en varannan-dags-syssla för min del.

Knäckebrödssmulorna i min säng är svåra att skilja från kattsanden som lilla guldklimpen släpar dit också, vi delar nämligen säng :)

• sextiotalist
    Anonym (snuskhummern :)) skrev 2011-12-09 19:37:21 följande:
    Har aldrig fattat grejen med att byta lakan jämt och ständigt om jag ska vara ärlig, haha! Det gör jag max nån gång i månaden. Och det uppstår vanligtvis ett fall där jag inte orkar både ta AV de gamla lakanen och sätta PÅ de nya samma dag, så däremellan brukar jag sova utan lakan. True story!

Knäckebrödskvällsmackan och ibland även frukostmackan ätes alltid i sängen för det är så himla mysigt ju! Har inte så mycket emot mitt eget snusk antar jag, jag tillhör de kvinnfolk som inte har bråkat om städning i mina relationer om man säger så, vilket jag förstått att många tjejer gör. Städa är ju urtrist.

Duschar gör jag de kvällar i veckan som jag tränar eller i övrigt är smutsig, men i regel är duschande en varannan-dags-syssla för min del.

Knäckebrödssmulorna i min säng är svåra att skilja från kattsanden som lilla guldklimpen släpar dit också, vi delar nämligen säng :)
    Hehe, jag blir varken chockad eller upprördGlad, men andra blir säkert
  • Anonym (snuskhummer2)
    Anonym (snuskhummern :)) skrev 2011-12-09 19:37:21 följande:

Härligt, trodde jag var den enda, duschar oxå efter träning mm, men verkligen inte varje dag och tränar jag inte så duschar jag på morgonen, avskyr att duscha på kvällen...

Byter lakan gör jag väl max 2 ggr/månad och då sover både jag, min sambo, vår bebis och ibland hunden (när jag inte orkar tillrättavisa honom) där... Och vi är rätt friska i vår familj måste jag säga.... Solig
  • Anonym (5 ggr i veckan)
    Anonym (blä) skrev 2011-12-09 13:32:10 följande:
    Jag förstår inte hur man kan ligga i sängen och äta diverse saker, som ex chips. Hela sängen blir ju helt neräcklad och flottig. Är man så lat att man inte orkar sitta upp och äta i tex soffan? Och folk som aldrig duschar innan de går och lägger sig får ju en vidrig säng att sova i. Hur kan man vilja sova i en smutsig säng? 

Haha min sambo blir ibland ap sur när han ser att jag igen tvättat sängkläderna enligt honom tvättar jag lakarna för oftast men,men så är jag jag måste ha rent och fint hos mig.
    Man somnar likom Bums när man har nybäddat/tvättad säng.
    Och jag äter aldrig i sängen.
    Tvättar lakarna 5 ggr och då mån-tis-ons-tos-fre-lör-sön
    Jag svettas inte men min sambo gör det när han jobbar på bygge ''urk'' hahaha    
  • Blablabla
    Anonym skrev 2011-12-09 19:26:50 följande:
    Ojdå, då får jag nog be släkten duscha innan jag bjuder på julbord som jag tänkt ha just i sängen i år, ville liksom göra nått annorlunda
  • Anonym (snuskhummern :))
    Anonym (snuskhummer2) skrev 2011-12-09 20:01:19 följande:
    Härligt, trodde jag var den enda, duschar oxå efter träning mm, men verkligen inte varje dag och tränar jag inte så duschar jag på morgonen, avskyr att duscha på kvällen...

Byter lakan gör jag väl max 2 ggr/månad och då sover både jag, min sambo, vår bebis och ibland hunden (när jag inte orkar tillrättavisa honom) där... Och vi är rätt friska i vår familj måste jag säga.... Solig
    Jag är helt ärligt sjuk allra minst av alla jag känner, peppar, peppar! Har jordens och världens immunförsvar Glad
  • Anonym (snuskhummer2)
    Anonym (snuskhummern :)) skrev 2011-12-09 20:14:30 följande:
    Jag är helt ärligt sjuk allra minst av alla jag känner, peppar, peppar! Har jordens och världens immunförsvar Glad
    Ja så är det här hemma oxå, alla andra är förkylda men inte vi! peppar peppar! Lite skit härdar!
  • Anonym (ren ändå)

Jag duschar sällan på kvällen utan tvättar mig lite.
    För mig är det viktigare att duscha på morgonen, så att jag känner mig ren och fräsch inför dagen.
    2gånger om dagen duscha funkar inte, då blir huden torr som fnöske trots att jag smörjer in mig.

Sängkläder byts väl ungefär varannan var tredje vecka.

• Magda40

Kul att läsa om vanor och ovanor. Lite chips och gosiga hundar kan väl inte skada..? Och inte svettas man så mycket som chef i en administrativ verksamhet... ;)

Svar på tråden Att sova i en smutsig säng..