• Anonym (blä)

Att sova i en smutsig säng..

Jag förstår inte hur man kan ligga i sängen och äta diverse saker, som ex chips. Hela sängen blir ju helt neräcklad och flottig. Är man så lat att man inte orkar sitta upp och äta i tex soffan? Och folk som aldrig duschar innan de går och lägger sig får ju en vidrig säng att sova i. Hur kan man vilja sova i en smutsig säng? 

• Svar på tråden Att sova i en smutsig säng..
  • Zixi

Duschar alltid kvällstid, varje till varannan dag beroende på säsong och aktivitet. Ren pyjamas efter varje dusch. Byter sängkläder en gång i veckan och örngott två gånger. Äter i sängen ibland men bara när den är bäddad. Att äta i sängen är egentligen emot mina principer men just nu har vi ingen soffa. Dottern får dock inte äta i sängen, de få gånger hon får äta framför tvn så sitter vi på golvet. Som svar till TS så säger jag att det är motbjudande att sova i en smutsig säng. Och jag fattar inte varför folk låter det bli blöta fläckar i sängen...

2010-07-20 3040/50
  • SuperDanil
    Anonym (Frk Lagom) skrev 2011-12-09 21:04:40 följande:

Alla är vi olika, men så mkt kan jag säga som att om mitt barn kom hem från dagis och luktade "unket" så skulle jag byta dagis, för då måste det ju vara nåt fel på luften där. Tycker personligen inte att små barn ska dusch varje dag, de blir bara torra. Har en bekant som duschar sina barn efter dagis, men så är dom sjuka jämnt oxå.
    Anonym (5 ggr i veckan) skrev 2011-12-09 20:10:58 följande:
    Haha min sambo blir ibland ap sur när han ser att jag igen tvättat sängkläderna enligt honom tvättar jag lakarna för oftast men,men så är jag jag måste ha rent och fint hos mig.
    Man somnar likom Bums när man har nybäddat/tvättad säng.
    Och jag äter aldrig i sängen.
    Tvättar lakarna 5 ggr och då mån-tis-ons-tos-fre-lör-sön
    Jag svettas inte men min sambo gör det när han jobbar på bygge ''urk'' hahaha    
    Om man tvättar varje dag i veckan så blir väl det iaf 7 ggr?!
    Mina barn luktar inte unket efter dagis men de duschar varje dag ändå. Och de är aldrig sjuka.
  • Mellamella

Men varför bryr du dig om vad andra gör i sina sängar? Du sover väl i din egen och där gör du ju som du vill.
    Jag är också lite bacillrädd av mig men vad andra gör i sina hem skiter jag fullständigt i.

Thats my story and I'm sticking to it. www.mellas.se/
  • Anonym
    Zixi skrev 2011-12-09 21:28:24 följande:
    Duschar alltid kvällstid, varje till varannan dag beroende på säsong och aktivitet. Ren pyjamas efter varje dusch. Byter sängkläder en gång i veckan och örngott två gånger. Äter i sängen ibland men bara när den är bäddad. Att äta i sängen är egentligen emot mina principer men just nu har vi ingen soffa. Dottern får dock inte äta i sängen, de få gånger hon får äta framför tvn så sitter vi på golvet. Som svar till TS så säger jag att det är motbjudande att sova i en smutsig säng. Och jag fattar inte varför folk låter det bli blöta fläckar i sängen...
    Jag gillar inte heller att sova i en smutsig säng. Men det är skillnad på verklig smuts och inbillad smuts...
  • SuperDanil
    Mellamella skrev 2011-12-09 21:31:01 följande:
    Men varför bryr du dig om vad andra gör i sina sängar? Du sover väl i din egen och där gör du ju som du vill.
    Jag är också lite bacillrädd av mig men vad andra gör i sina hem skiter jag fullständigt i.
  • Anonym
    Zixi skrev 2011-12-09 21:28:24 följande:
    Berätta gärna hur man får ett antal fontänorgasmer utan att blöta ner sängen
  • Anonym (Snuskrekord:))

Jag byter sängkläder en gång i månaden... Jag tror det är rekordet här?
    Min man veckopendlar och sover bara i sängen på helgerna. När jag byter sängkläder är alltid hans sida solkigare än min trots att han sover i sina sängkläder mindre än hälften så mycket som jag gör. Förklara det om ni kan. Det är liksom hans sida som avgör när det inte går att vänta längre...

Barn svettas inte lika mycket som vuxna, så deras byts ännu mer sällan...

Än så länge har jag inte dött, och inte någon annan i min familj heller.

Men husdjur har vi inga och vi äter aldrig i sängen.

• 1978
    Blå droppe skrev 2011-12-09 20:27:15 följande:
    Nä jag duschar inte varje kväll för jag äcklas varken av mig själv eller min sambos naturliga sk smuts som du nämner. I så fall får man ju byta kläder varje dag också och hur hela hade kläderna varit om man skall hålla på och tvätta alla kläder efter haft dom 1 dag.
  • Anonym (Frk Lagom)
    Anonym skrev 2011-12-09 21:17:54 följande:
    Eller så menar hon att hon tvättar lakanen 5 gånger 7 dagar i veckan Drömmer

Ha ha ha... ja det kanske var så hon menade.
    SuperDanil skrev 2011-12-09 21:30:47 följande:
    Mina barn luktar inte unket efter dagis men de duschar varje dag ändå. Och de är aldrig sjuka.

Jag menade inte att alla barn som duschar varje dag är sjuka ofta. Men en del duschar sina barn varje dag för att barnen skulle vara så äckliga när de kommer från dagis. Uppenbarligen håller inte riktigt detta resonemang. Får man fråga varför du duschar dina barn varje dag?
  • Anonym (Jag med)
    Anonym (Snuskrekord:)) skrev 2011-12-09 21:41:04 följande:
    Jag byter sängkläder en gång i månaden... Jag tror det är rekordet här?
    Min man veckopendlar och sover bara i sängen på helgerna. När jag byter sängkläder är alltid hans sida solkigare än min trots att han sover i sina sängkläder mindre än hälften så mycket som jag gör. Förklara det om ni kan. Det är liksom hans sida som avgör när det inte går att vänta längre...

Barn svettas inte lika mycket som vuxna, så deras byts ännu mer sällan...

Än så länge har jag inte dött, och inte någon annan i min familj heller.

Men husdjur har vi inga och vi äter aldrig i sängen.
    Samma här faktiskt, tycker inte att det behöver bytas oftare än så. Visst är det trevligt med en nybäddad säng, men jag vädrar lakan och täcken varje dag och sedan bäddar jag och drar på överkastet, då blir det som nybäddat varje kväll.
Svar på tråden Att sova i en smutsig säng..