Ordet neger
Tycker du det är rasistiskt att säga neger?
Tycker du det är rasistiskt att säga neger?
Nej, du är lite bättre än en dum lat, ointelligent,lägrestående "neger".
Mår du bättre av att tro att du är bättre än en svart Afrikan eller vad är grejen? I rasisters ögon så är du lika mycket "neger" eller "sandneger" för dem.
"Neger" betyder lat,dum, lägrestående varelse.
Så ja, du har inte rätt att avgöra om en mörhyad/svart person ska tycka det är rasistiskt eller inte.
1."Neger" betyder just dum,lat,ointelligent. Jag använder inte ordet "neger" överhuvudtaget.
2. För att du använder ordet "neger" för att beskriva människor
3. För att det förhoppningsvis skulle få dig att förstå men icke
Jag ställde en fråga i en annan tråd om barn med DS och om de skulle kalla dem för "Mongo" eftersom det "har funnits i alla våra tider" också.
Men det verkar som folk har mer empati för de med DS än för mörkhyade.
De bryr sig liksom inte om deras känslor och åsikter, tror sig t.o.m ha rätten att avgöra vad som ska kränka dem eller inte. Fruktansvärt.
Jag ställde en fråga i en annan tråd om barn med DS och om de skulle kalla dem för "Mongo" eftersom det "har funnits i alla våra tider" också.
Men det verkar som folk har mer empati för de med DS än för mörkhyade.
De bryr sig liksom inte om deras känslor och åsikter, tror sig t.o.m ha rätten att avgöra vad som ska kränka dem eller inte. Fruktansvärt.
1."Neger" betyder just dum,lat,ointelligent. Jag använder inte ordet "neger" överhuvudtaget.
2. För att du använder ordet "neger" för att beskriva människor
3. För att det förhoppningsvis skulle få dig att förstå men icke
Som en kär vän sa till mig" Om neger bara betyder svart, varför använder rasister det hela tiden, får jämt höra "negerjävel och neger var och varannan dag, speciellt under min uppväxt".
"Neger" må ha betytt "bara svart" för 100 år sen, men nuförtiden gör det inte det.
Sen så undrar jag varför man envisas med att använda ord som kränker människor.
Har aldrig sett så många försvara det ordet, men "mongo" det får man inte säga åt någon med DS inte.
1. Nej, det är vad ordet "neger" har för betydelse idag.
2. Ja. till det första (indian vet jag ej). Nej, till det andra och tredje.
Du överdriver och förvränger. Eftersom du är indier skulle man ju tro att du hade lite mer sympati för andra minoriteter.