Ordet neger
Tycker du det är rasistiskt att säga neger?
Tycker du det är rasistiskt att säga neger?
Det är redan negativt laddat.
Negress är lika illa som Neger. Betyder samma sak fast det används för mörkyade/svarta kvinnor.
Betyder inte blatte kackerlacka? Jag tror inte att någon vuxen människa vill bli kallad för varken blatte,neger eller negress, eller svartskalle.
Bara för att du ser ett gäng förortskids använda sig av de orden så betyder inte det att majoriteten gör det.
Det är redan negativt laddat.
Negress är lika illa som Neger. Betyder samma sak fast det används för mörkyade/svarta kvinnor.
Betyder inte blatte kackerlacka? Jag tror inte att någon vuxen människa vill bli kallad för varken blatte,neger eller negress, eller svartskalle.
Bara för att du ser ett gäng förortskids använda sig av de orden så betyder inte det att majoriteten gör det.
Jag blir uppriktigt chockad då jag inser hur oförmögna vissa är att kunna förstå andra människor samt kunna visa normalt vett och etikett och sunt förnuft! Bara så ni vet så får ni lätt en stämpel på er att vara oerhört barnsliga, trångsynta och inbitna! Pinsamt för er stackare!
*Asg*
Är detta ett dåligt skämt? Herre. Gud.
Man slutar aldrig förvånas.
Aldrig sett så många försvara sin rätt att få säga "neger" med näbbar och klor.
Men när man kommer med exempel som "Mongo" och att få kalla en människa med DS för mongo så nepp! Tvärstopp.
"Mongo" har trotts allt används lika länge som "Neger".
[quote][quote-nick]LarsS skrev 2011-12-29 16:15:58 följande:[/quote-nick]
JA!!! VARFÖR MÅSTE NI SÄGA DET ORDET VAD VINNER NI PÅ ATT DET!?!?!?!?!?!?!?!??!?!??!?!! IDIOTER