• LakritsChokladVanilj

Ordet neger

Tycker du det är rasistiskt att säga neger? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ordet neger
  • AlreadyBurning
    Anonym (Loner) skrev 2011-12-31 15:46:30 följande:
    När exakt kan man klassa sig som neger enligt dig?
    Platt näsa och krulligt hår och stora läppar?
    subsahariska folk.
    All they ever wanted to be was soldiers. I will not lose for even in defeat :D!
  • An0nym0us

Orkar inte ha den här diskussionen längre så jag avslutar den här och nu.

Ni som vill veta mer om min och andras åsikter (som jag tummat upp) kan trycka på visa endast.

De som är för ordet "neger" är också de mest miserabla och har mest tid att tjata fram och tillbaks. Det är inte så jag vill spendera nyårsafton, snart 2012 och vill börja året positivt! Hoppas att nästa år blir ett bättre år och att folk fortsätter ha förståelse och empati för sina medmänniskor.

Att det inte räcker med att folk tar illa vid sig av ordet, det om något är tragiskt. Är också besviken på omröstningen men tar den med en nypa salt, vet att många ensamma gubbar från flashback också spenderar mycket tid här. Tycker dock att omröstningen bör göras av mörkhyade individer då de är dem enda som har rätt att avgöra om ordet är rasistiskt. Ingen som aldrig kommer bli kallad för "neger" har rätt att bestämma vad andra ska tycka och känna.

Gott nytt år! Jag hoppas att hat och empatilösa människor försvinner från vår jord så världen blir ett bättre ställe att leva på. Skål

• Gurkan
    Anonym (Loner) skrev 2011-12-31 15:44:28 följande:
    Sen kan man ju undra varför dom i vissa fall gör sig till martyrer.
    Sen i vissa länder går ju inte utvecklingen direkt framåt. Jämför hur Romariket såg ut, sen jämför med en random Afrikansk by. Det är ju knappast den vite mannens fel att misären är så enorm. Vi skickar ju hur mycket pengar och mat som helst. Vi försöker ju verkligen få deras misär bättre, Men inget verkar ju  hjälpa.
    Är det då så konstigt att  en del folk ser ner på svarta?
    Jo, den vite mannens handlande mot de svarta är en direkt orsak till misären i Afrika. Länder i Afrika var koloniserade in på 1900 talet och även om västvärlden till en viss del hjälper Afrikas länder att utvecklas så utnyttjar även västvärlden Afrika fortfarande.

Nej det är inte konstigt om det finns människor som ser ner på svarta om man fortfarande inte kan se hur illa vi i västvärlden har gjort Afrika.
  • Gurkan

Men jag gör som Alma01, jag lämnar den här diskussionen nu eftersom jag inte för mitt liv kan förstå varför det är så viktigt att få använda ordet neger eller försöka försvara att det inte är ett rasistiskt ord.

Gott nytt 2012 

• Polly S
    An0nym0us skrev 2011-12-31 15:54:50 följande:
    Orkar inte ha den här diskussionen längre så jag avslutar den här och nu. Ni som vill veta mer om min och andras åsikter (som jag tummat upp) kan trycka på visa endast. De som är för ordet "neger" är också de mest miserabla och har mest tid att tjata fram och tillbaks. Det är inte så jag vill spendera nyårsafton, snart 2012 och vill börja året positivt! Hoppas att nästa år blir ett bättre år och att folk fortsätter ha förståelse och empati för sina medmänniskor. Att det inte räcker med att folk tar illa vid sig av ordet, det om något är tragiskt. Är också besviken på omröstningen men tar den med en nypa salt, vet att många ensamma gubbar från flashback också spenderar mycket tid här. Tycker dock att omröstningen bör göras av mörkhyade individer då de är dem enda som har rätt att avgöra om ordet är rasistiskt. Ingen som aldrig kommer bli kallad för "neger" har rätt att bestämma vad andra ska tycka och känna. Gott nytt år! Jag hoppas att hat och empatilösa människor försvinner från vår jord så världen blir ett bättre ställe att leva på. 

Gott nytt år!
  • lövet2
    An0nym0us skrev 2011-12-31 15:54:50 följande:

Orkar inte ha den här diskussionen längre så jag avslutar den här och nu.

Ni som vill veta mer om min och andras åsikter (som jag tummat upp) kan trycka på visa endast.

De som är för ordet "neger" är också de mest miserabla och har mest tid att tjata fram och tillbaks.

Alma01 har i tråden skrivit 78 inlägg.
    lövet2 har skrivit 20 inlägg.

Hmmm ... miserabel?
  • Quinna
    lövet2 skrev 2011-12-31 18:17:37 följande:
    Alma01 har i tråden skrivit 78 inlägg.
    lövet2 har skrivit 20 inlägg.

Hmmm ... miserabel?
    Med tanke på dina inlägg så skulle jag vilja kalla dig ignorant.
    Keso är köttfärs gjord av mumintroll.
  • tomten är far till alla barn

El gato negro = Den svarta katten
    El hombre negro = Den svarta mannen

Tycker spanska verkar rasistiskt...förbjud spanska språket omedelbart!

• AlreadyBurning
    tomten är far till alla barn skrev 2011-12-31 21:42:07 följande:
    El gato negro = Den svarta katten
    El hombre negro = Den svarta mannen

Tycker spanska verkar rasistiskt...förbjud spanska språket omedelbart!
    neger
    negro samma ord?
    All they ever wanted to be was soldiers. I will not lose for even in defeat :D!
  • LakritsChokladVanilj
    lövet2 skrev 2011-12-28 23:19:12 följande:
    Nej. Det är ett beskrivande ord som inte är mer rasistiskt än indian, eskimå, same eller blondin.
Svar på tråden Ordet neger