• LakritsChokladVanilj

Ordet neger

Tycker du det är rasistiskt att säga neger? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ordet neger
  • LakritsChokladVanilj
    Applepie skrev 2012-01-01 21:25:56 följande:
    Absolut, rasister kommer i alla färger och former. Men vad får dig att tro att just AlreadyDead skulle vara rasist?
    Det sa jag inte heller. Jag sa att han/hon kan vara det. Likaväl som någon annan. Du förstår vad jag menar. 
  • Applepie
    LakritsChokladVanilj skrev 2012-01-01 21:29:03 följande:
    Nu tycker jag inte ordet är rasistiskt. Det beror på hur man säger det. Jävla neger! skulle jag aldrig kalla ngn. Däremot säger jag negerboll och neger om jag ska beskriva en svart person. 
    Du TYCKER inte ordet är rasistiskt nej. Men då har jag nyheter för dig; Det ÄR rasistiskt! Det spelar ingen roll hur man säger det. Ordet är inte ok så inse detta snälla! Om du vill beskriva en svart person så säg en svart person som du just precis beskrev det i din sista mening. Sunt förnuft, vett och etikett, normalt hyfs... Hört talas om det?

*är i chocktillstånd och förvånas över vissa* Förvånad
  • Quinna
    LakritsChokladVanilj skrev 2012-01-01 21:29:03 följande:
    Nu tycker jag inte ordet är rasistiskt. Det beror på hur man säger det. Jävla neger! skulle jag aldrig kalla ngn. Däremot säger jag negerboll och neger om jag ska beskriva en svart person. 
    Nej, det beror inte alls på hur man säger det. Det är ett rasistiskt ord, och svarta vill inte bli kallade för det öht.
    Vad är det som är så svårt att förstå egentligen?

Resonerar du likadant med andra ord som hora och bög? Det är okej så länge man inte sätter ett jävla framför?
    Keso är köttfärs gjord av mumintroll.
  • LakritsChokladVanilj
    Applepie skrev 2012-01-01 21:32:14 följande:
    Du TYCKER inte ordet är rasistiskt nej. Men då har jag nyheter för dig; Det ÄR rasistiskt! Det spelar ingen roll hur man säger det. Ordet är inte ok så inse detta snälla! Om du vill beskriva en svart person så säg en svart person som du just precis beskrev det i din sista mening. Sunt förnuft, vett och etikett, normalt hyfs... Hört talas om det?

Antingen är du själv svart eller så tillhör du skaran av präktiga PK-svenskar som håller på att ta över detta land. 
  • Anonym

Jag är ganska mörk i mig, men är svensk lite finsk, men annars har jag inget annat i blodet. Så en kväll så är det en jugoslav som frågade mig så här 

-Är du svartskalle?
    - Ehh va vad va?  (jag blev lite ställd )
    -Är du svartskalle
    -ehh lite finsk säger jag, men annars är jag helt svensk

Vad säger ni? är han rasist?  Fast han är invandrare här? Är de helt oki att säga så om de är han själv som kastar ut sig vad som helst  

• Applepie
    LakritsChokladVanilj skrev 2012-01-01 21:30:42 följande:
    Lägger ner den diskussionen. Vill folk se mig som rasist så varsågod! Jag vet bäst själv vem jag är och vad jag har för värderingar. 
    Tyvärr det är den stämpeln nu får på dig när du använder ordet. Skärp till dig och ändra ordval om du inte vill bli sedd sån då. Jag bedömer och sätter stämpel på en människa utifrån dennes handlingar, inte efter hudfärg som du verkar göra.
  • Applepie
    LakritsChokladVanilj skrev 2012-01-01 21:31:48 följande:
    Det sa jag inte heller. Jag sa att han/hon kan vara det. Likaväl som någon annan. Du förstår vad jag menar. 
    Men skillnaden är att du har skrivit rasistiska saker som att det är ok att använda ordet "neger" osv. Han eller jag har aldrig skrivit något sånt så det finns inget som tyder på att han skulle vara rasist.
  • Anonym (Loner)
    Applepie skrev 2012-01-01 21:32:14 följande:

Tycker du att det är okej att kalla en varböld i ansiktet för finne? Det är ju kränkande mot vårat grannlands befolkning? Säger du acne eller finne? Är det acceptablelt?
    Säger du dvärg eller kortväxt?
    Det finns många ord utöver neger som är enormt känsligt och kränkande.
    Jag menar inte att det ena gör det andra okej som ord. Men förstår du vad jag försöker få fram?

Såg du att Already Dead själv använde ordet neger förut? Om att dom i nordafrika inte är riktiga negrer?
    Han tycker inte man är neger om man inte härstammar från subsahara.

Tycker du det är okej att göra sådana jämförelser?
  • LakritsChokladVanilj
    Anonym (Loner) skrev 2012-01-01 21:36:59 följande:
    Tycker du att det är okej att kalla en varböld i ansiktet för finne? Det är ju kränkande mot vårat grannlands befolkning? Säger du acne eller finne? Är det acceptablelt?
    Säger du dvärg eller kortväxt?
    Det finns många ord utöver neger som är enormt känsligt och kränkande.
    Jag menar inte att det ena gör det andra okej som ord. Men förstår du vad jag försöker få fram?

Såg du att Already Dead själv använde ordet neger förut? Om att dom i nordafrika inte är riktiga negrer?
    Han tycker inte man är neger om man inte härstammar från subsahara.

Tycker du det är okej att göra sådana jämförelser?
  • Applepie
    LakritsChokladVanilj skrev 2012-01-01 21:33:50 följande:
    Antingen är du själv svart eller så tillhör du skaran av präktiga PK-svenskar som håller på att ta över detta land. 
    Nej jag är inte svart och jag är inte det missbrukade ordet PK heller. Men jag tolererar inte rasism och kommer aldrig att göra heller. Varför vill man göra världen sämre? Kan man inte försöka att göra den bättre genom att inte använda ord som folk blir kränkta av?

De flesta i Sverige tolererar inte att ordet används och tycker att det är ett oerhört fult ord, så ja.. De/vi har redan övertaget om Sverige. Ni andra (smyg-)rassar kan ju sitta i en hörn och skämmas och ha dumstruten på er när alla andra skrattar åt hur dumma och trångsynta ni är! För att inte tala om patetiska med Alexander Barn som er partiledare! Haha vilket skämt! Ni försvarar eran rätt (?!?!?!) att få kränka folk genom att säga "neger"!
Svar på tråden Ordet neger