• LakritsChokladVanilj

Ordet neger

Tycker du det är rasistiskt att säga neger? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ordet neger
  • Applepie
    LakritsChokladVanilj skrev 2012-01-01 21:22:04 följande:
    Kan väl lika väl vara Already dead som är rasist. 
    Jaha, vad får dig att tro att han skulle vara rasist?
  • Applepie
    Anonym skrev 2012-01-01 18:51:41 följande:
    att jämföra white trash och neger är lite väl att ta i, tycker jag...bägge dessa ord är nedvärderade FAST på olika sätt. att ta illa vid sig för ett ord betyder inte att man ska söka hjälp, come  on! så du som sa detta menar att nästa gång någon kallar ditt barn ett riktigt nedvärderande så kommer du att säga att han eller hon får söka hjälp....
    Bra sagt!
  • Applepie
    AlreadyBurning skrev 2012-01-01 15:57:18 följande:
    white trash coh neger är inte samma sak. black trash och white trash är samma sak din rasse.
    Håller med dig till 100%!
  • LakritsChokladVanilj
    Applepie skrev 2012-01-01 21:23:28 följande:
    Jaha, vad får dig att tro att han skulle vara rasist?
    Ni sitter och säger att jag är rasist. Då menar jag att det kan lika väl vara någon av er som är det. 
  • Applepie
    LakritsChokladVanilj skrev 2012-01-01 21:22:52 följande:
    Även svarta människor kan vara rasister. Något som en del inte har fattat ännu.
    Absolut, rasister kommer i alla färger och former. Men vad får dig att tro att just AlreadyDead skulle vara rasist?
  • Quinna
    LakritsChokladVanilj skrev 2012-01-01 21:22:52 följande:
    Även svarta människor kan vara rasister. Något som en del inte har fattat ännu.
    Naturligtvis. Rasister finns inom alla etniciteter. Skulle det göra ordet mer okej menar du?
    Keso är köttfärs gjord av mumintroll.
  • Applepie
    LakritsChokladVanilj skrev 2012-01-01 21:25:35 följande:
    Ni sitter och säger att jag är rasist. Då menar jag att det kan lika väl vara någon av er som är det. 
    Ja du är rasist eftersom du tycker att det är ok att använda ett rasistiskt ord som "neger". Det gör dig till rasist i mina och många andras ögon samt inför lagen så är det rasistiskt att kalla folk för det, hets mot folkgrupp. Men vad får dig att tro att just han är rasist. Jag ser inget rasistiskt han har skrivit!
  • Applepie
    Quinna skrev 2012-01-01 21:26:09 följande:
    Naturligtvis. Rasister finns inom alla etniciteter. Skulle det göra ordet mer okej menar du?
  • LakritsChokladVanilj
    Quinna skrev 2012-01-01 21:26:09 följande:
    Nu tycker jag inte ordet är rasistiskt. Det beror på hur man säger det. Jävla neger! skulle jag aldrig kalla ngn. Däremot säger jag negerboll och neger om jag ska beskriva en svart person. 
  • LakritsChokladVanilj
    Applepie skrev 2012-01-01 21:27:38 följande:
    Ja du är rasist eftersom du tycker att det är ok att använda ett rasistiskt ord som "neger". Det gör dig till rasist i mina och många andras ögon samt inför lagen så är det rasistiskt att kalla folk för det, hets mot folkgrupp. Men vad får dig att tro att just han är rasist. Jag ser inget rasistiskt han har skrivit!
    Lägger ner den diskussionen. Vill folk se mig som rasist så varsågod! Jag vet bäst själv vem jag är och vad jag har för värderingar. 
Svar på tråden Ordet neger