Anonym (Loner) skrev 2012-01-01 21:59:15 följande:
Rasism handlar om rashat. Att hata en annan ras så mycket att man ser sin egen ras bättre och mer värd.
Jag hatar ingen. Jag ser ett människovärde oavsätt ursprung.
DU därimot verkar fylld av vrede,hat och något som påminner om ångest.
DU har enormt mycket fördomar och dömer folk på ett forum utan att ha träffat någon?
Jag pratar om ett ord. Hur jag upplever det ordet. Jag har INGENSTANT skrivit att att jag ser ner på någon.
Rasister är inte nazister. Det är helt olika saker. Nazism handlar om politik.
Jag röstade SD i valet.
Det betyder INTE att jag vill ha massa arbetsläger och koncentrationsläger.
Jag vill inte skicka hem alla invandrare.
Jag vill därimot att vi i Sverige ska ha en fungerande flyktingpolitik och då är SD enda partiet som tar upp den frågan.
Så NEJ alla som röster på SD är inte rasister, nazister eller något sådant.
Rasism är att se en annan etnicitet som ett hot mot ens egen "ras" eller befolkning.
Rasism är att hata
Rasism är att stoppa en integrering eller vad som helst som har med "vi och dom" tänk.
Ordet negerboll har inget av det jag skrivit i sig.
Bevara negerbollen
Ja rasism handlar om rashat. Du visar att du hatar och inte respekterar en viss typ av människor tillräckligt mycket genom att kalla dem för neger. Det är rashat, både indirekt och direkt.
Varför skulle jag vara fylld av ångest, vrede och allt var det var? För att jag, många andra samt lagen inte anser det ok att kalla folk för neger. Det är som sagt ett hets mot folkgrupp. Jag är verkligen inte hatisk eller har ångest för det? Haha hur får du det att gå ihop?
Och självklart vet jag att rasism och nazism inte är samma sak. Det har jag aldrig sagt heller.
Bevara negerbollen säger du? Är du på allvar? När ska du gå ut och protestera och skriva stora plakat om detta då? Skriv på plakaten typ "VI HAR RÄTT ATT KALLA FOLK FÖR NEGER" "DET HETER NEGERBOLL, SÅ DET SÅ!" "JAG HAR ALLTID SAGT NEGERBOLL OCH JAG SOM VIT BESTÄMMER ÖVER SVARTA. DE HAR INTE RÄTT ATT BLI KRÄNKTA OCH LEDSNA ÖVER ATT JAG SÄGER NEGER OCH NEGERBOLL"
Haha fatta vad patetiskt det är för bövelen!