Applepie skrev 2012-01-01 22:11:00 följande:
Ja rasism handlar om rashat. Du visar att du hatar och inte respekterar en viss typ av människor tillräckligt mycket genom att kalla dem för neger. Det är rashat, både indirekt och direkt.
Varför skulle jag vara fylld av ångest, vrede och allt var det var? För att jag, många andra samt lagen inte anser det ok att kalla folk för neger. Det är som sagt ett hets mot folkgrupp. Jag är verkligen inte hatisk eller har ångest för det? Haha hur får du det att gå ihop?
Och självklart vet jag att rasism och nazism inte är samma sak. Det har jag aldrig sagt heller.
Bevara negerbollen säger du? Är du på allvar? När ska du gå ut och protestera och skriva stora plakat om detta då? Skriv på plakaten typ "VI HAR RÄTT ATT KALLA FOLK FÖR NEGER" "DET HETER NEGERBOLL, SÅ DET SÅ!" "JAG HAR ALLTID SAGT NEGERBOLL OCH JAG SOM VIT BESTÄMMER ÖVER SVARTA. DE HAR INTE RÄTT ATT BLI KRÄNKTA OCH LEDSNA ÖVER ATT JAG SÄGER NEGER OCH NEGERBOLL"
Haha fatta vad patetiskt det är för bövelen!
Ironi verkar inte vara dig grej riktigt,,,,,
Negerbollen var ett exempel på en jävligt oskyldig sak som skapar en absurt stor debatt i Sverige.
Nej kära lilla du,,,jag hatar ingen. Jag har vänner från alla möjliga delar av planeten, och INGEN av dom upplever mig på något sätt som rasist. Av just anledningen att jag säger precis vad jag tycker och tänker. Att knyta näven i fickan och svära över invandrare på kafferasten med sina jobbarkompisar är mer rasistiskt än att säga negerboll i kassan på ett café. Jag säger negerboll. Negerbollen är fördomsfri. Negerbollen älskar alla.
Du hatar alla som använder ordet negro, niger, nigra och neger.
(du är ett undantag)