• LakritsChokladVanilj

Ordet neger

Tycker du det är rasistiskt att säga neger? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ordet neger
  • Anonym

att jämföra white trash och neger är lite väl att ta i, tycker jag...bägge dessa ord är nedvärderade FAST på olika sätt. att ta illa vid sig för ett ord betyder inte att man ska söka hjälp, come  on! så du som sa detta menar att nästa gång någon kallar ditt barn ett riktigt nedvärderande så kommer du att säga att han eller hon får söka hjälp....

• Anonym (Loner)
    Anonym skrev 2012-01-01 18:51:41 följande:
    att jämföra white trash och neger är lite väl att ta i, tycker jag...bägge dessa ord är nedvärderade FAST på olika sätt. att ta illa vid sig för ett ord betyder inte att man ska söka hjälp, come  on! så du som sa detta menar att nästa gång någon kallar ditt barn ett riktigt nedvärderande så kommer du att säga att han eller hon får söka hjälp....
    JA men bara det ena är hets mot folkgrupp,,,märkligt va?

Säger en invandrare "svenskar är ett tråkigt och stelt folk" är det okej
    Men säger en svensk vit person  "somalier är lata" är det rasistiskt
  • AlreadyBurning
    Anonym (Loner) skrev 2012-01-01 17:59:47 följande:
    Vill du citera inlägget  är en personen tycker  det? Jag hittar inte  det någonstans
    LakritsChokladVanilj skrev 2012-01-01 11:25:23 följande:
    När man säger "white trash" är det ingen som reagerar. Men säger man "neger" blir det ett himla liv. 
    Det tycker jag är konstigt. 
    I be trying to chill bitches wanna fuck me, every little city I go fuck me.
  • Applepie
    An0nym0us skrev 2011-12-31 15:54:50 följande:

Orkar inte ha den här diskussionen längre så jag avslutar den här och nu.

Ni som vill veta mer om min och andras åsikter (som jag tummat upp) kan trycka på visa endast.

De som är för ordet "neger" är också de mest miserabla och har mest tid att tjata fram och tillbaks. Det är inte så jag vill spendera nyårsafton, snart 2012 och vill börja året positivt! Hoppas att nästa år blir ett bättre år och att folk fortsätter ha förståelse och empati för sina medmänniskor.

Att det inte räcker med att folk tar illa vid sig av ordet, det om något är tragiskt. Är också besviken på omröstningen men tar den med en nypa salt, vet att många ensamma gubbar från flashback också spenderar mycket tid här. Tycker dock att omröstningen bör göras av mörkhyade individer då de är dem enda som har rätt att avgöra om ordet är rasistiskt. Ingen som aldrig kommer bli kallad för "neger" har rätt att bestämma vad andra ska tycka och känna.

Gott nytt år! Jag hoppas att hat och empatilösa människor försvinner från vår jord så världen blir ett bättre ställe att leva på. Skål

Gott nytt år! Tycker att du och många andra här i tråden skrivit mycket bra och verkligen försökt att få folk att förstå att ordet inte är ok samt att det är rasistiskt. Men det kommer alltid att finnas idioter som har noll koll på omvärlden eller kan förstå att andra blir sårade och tar illa vid sig av ordet. Det är deras förlust då om de vill leva i total blindhet samtidigt som de automatiskt får en stämpel på sig att vara fruktansvärt barnsliga och rent av dumma i huvudet De är troligtvis så inbitna och genomruttna att de verkligen inte vill ändra på sig och kommer alltid att använda sig av nedlåtande ord just för att de tror sig vara bättre på något vis. Vi får låta dem tro det i deras egna lilla bubbla. Jag önskar också att 2012 blir ett år där det blir mindre hat och mer empati! Nolltolerans till rasism!
  • LakritsChokladVanilj
    AlreadyBurning skrev 2012-01-01 17:36:49 följande:
    h*n säger ju att alla svarta är trash.
    Det sa jag inte. Läs igen!
  • LakritsChokladVanilj
    Anonym (Loner) skrev 2012-01-01 19:17:46 följande:
    JA men bara det ena är hets mot folkgrupp,,,märkligt va?

Säger en invandrare "svenskar är ett tråkigt och stelt folk" är det okej
    Men säger en svensk vit person  "somalier är lata" är det rasistiskt
    Det är dåligt.  
  • LakritsChokladVanilj
    Anonym (Loner) skrev 2012-01-01 16:53:14 följande:
    På vilket sätt var det inlägget rasistiskt?
    Rasist är man om man trycker ner en annan RAS om man ska tolka ordet bokstavligt.
    Du kan ju också vara rasist. Du kanske hatar vita? Vad vet jag
  • Applepie
    AlreadyBurning skrev 2012-01-01 19:55:43 följande:
    LakritsChokladVanilj skrev 2012-01-01 11:25:23 följande:
    När man säger "white trash" är det ingen som reagerar. Men säger man "neger" blir det ett himla liv. 
    Det tycker jag är konstigt. 
    Jag håller med dig och förstår precis vad du menar. Den här personen som döljer sig bakom nicket är rasist då det visar sig ganska uppenbart då personen tycker det är ok att använda ord som "neger". Dessutom, AlreadyDead, Talk that talk är bästa just nu! Flört
  • LakritsChokladVanilj
    Applepie skrev 2012-01-01 21:17:58 följande:
    Jag håller med dig och förstår precis vad du menar. Den här personen som döljer sig bakom nicket är rasist då det visar sig ganska uppenbart då personen tycker det är ok att använda ord som "neger". Dessutom, AlreadyDead, Talk that talk är bästa just nu! Flört
    Kan väl lika väl vara Already dead som är rasist. 
  • LakritsChokladVanilj

Även svarta människor kan vara rasister. Något som en del inte har fattat ännu.

Svar på tråden Ordet neger