Ordet neger
Tycker du det är rasistiskt att säga neger?
Tycker du det är rasistiskt att säga neger?
att jämföra white trash och neger är lite väl att ta i, tycker jag...bägge dessa ord är nedvärderade FAST på olika sätt. att ta illa vid sig för ett ord betyder inte att man ska söka hjälp, come on! så du som sa detta menar att nästa gång någon kallar ditt barn ett riktigt nedvärderande så kommer du att säga att han eller hon får söka hjälp....
Orkar inte ha den här diskussionen längre så jag avslutar den här och nu.
Ni som vill veta mer om min och andras åsikter (som jag tummat upp) kan trycka på visa endast.
De som är för ordet "neger" är också de mest miserabla och har mest tid att tjata fram och tillbaks. Det är inte så jag vill spendera nyårsafton, snart 2012 och vill börja året positivt! Hoppas att nästa år blir ett bättre år och att folk fortsätter ha förståelse och empati för sina medmänniskor.
Att det inte räcker med att folk tar illa vid sig av ordet, det om något är tragiskt. Är också besviken på omröstningen men tar den med en nypa salt, vet att många ensamma gubbar från flashback också spenderar mycket tid här. Tycker dock att omröstningen bör göras av mörkhyade individer då de är dem enda som har rätt att avgöra om ordet är rasistiskt. Ingen som aldrig kommer bli kallad för "neger" har rätt att bestämma vad andra ska tycka och känna.
Gott nytt år! Jag hoppas att hat och empatilösa människor försvinner från vår jord så världen blir ett bättre ställe att leva på. 

Även svarta människor kan vara rasister. Något som en del inte har fattat ännu.