• MariaElionora

Varför använder inte DU menskopp???

Menskoppen är:
    miljövänlig
    skonsam mot kroppen
    billig

Vad är din ursäkt?

Kvinnor förbrukar ofantligt mycket engångsskydd vid mens vilket medför stor belastning på miljön!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-05 22:46
    sv.wikipedia.org/wiki/Menskopp

• Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???
  • Borttagen användare
    EnFisPåTvären skrev 2012-01-05 18:45:10 följande:
    Jag köpte en vanlig från meluna.eu/ , när man beställer därifrån skickar de med ytterligare ett exemplar av annan storlek eller sort och jag fick med en soft vilket var en sabla tur.
    det är ju smart med en liten ögla. det var krångligt med min, att den bara hade ett litet kort skaft som inte gick att få tag i. hitta samma märke du har här http://www.tampongshopen.se/menskopp/ fanns också extra mjuka, kanske är det rosa eller blå du har?
  • mikipiki

För att den verkar så himla obekväm. Jag kan inte ens använda tamponger, spelar ingen roll hur jag gör eller hur långt in jag trycker dom, jag känner dom hela tiden. Föredrar därför bindor.

• EnFisPåTvären
    Borttagen användare skrev 2012-01-05 18:57:47 följande:
    det är ju smart med en liten ögla. det var krångligt med min, att den bara hade ett litet kort skaft som inte gick att få tag i. hitta samma märke du har här www.tampongshopen.se/menskopp/ fanns också extra mjuka, kanske är det rosa eller blå du har?

Jag kör på knoppen, tycker den är jättebra. Det är samma märke men har för mig att eu-sidan är billigare, har mer att välja på samt att man alltid får ett extra ex (måndagsexemplar som de inte kan sälja men som det inte är några direkta fel på utan t ex missfärgningar). Jag har rosa.
  • Millicent

Jag är lite nyfiken på menskopp. Har hormonspiral nu så jag blöder inte men gillar inte att den gör mig hårigare och att sexlusten påverkas till det sämre. Utan spiral blöder jag dock otroligt mycket så frågan är om det öht funkar med menskopp då?

• Pianja

Vilken otroligt otrevlig ton, TS. Om du vill få någon att prova något nytt är det knappast rätt väg.

Mitt skäl till att inte använda menskopp är att jag bor omodernt, med utedass och inget rinnande vatten. Detta gör även att jag inte använder tygbindor. Blir jag gravid kommer jag heller inte att använda tygblöjor när barmet har fötts. Av samma skäl. Är det okej?   

• MariaElionora

Femmecup är väldigt mjuk och varken skaver eller känns.

• mikipiki
    MariaElionora skrev 2012-01-05 19:13:36 följande:
    Femmecup är väldigt mjuk och varken skaver eller känns.
    Det brukar folk säga om tamponger med, men dom känns ändå.
  • MariaElionora

Femmecup är så mjuk att det absolut inte kan jämföras med tamponger.
    Femmecup är nog den mjukaste på marknaden.

• Genghis
    MariaElionora skrev 2012-01-05 19:26:38 följande:
    Femmecup är så mjuk att det absolut inte kan jämföras med tamponger.
    Femmecup är nog den mjukaste på marknaden.
    Är det någon idé att fråga var du jobbar? Möjligtvis med reklam? På Femmecup?
  • gobbledigook

För att jag har fobi för att sätta in grejer där

Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???