• MariaElionora

Varför använder inte DU menskopp???

Menskoppen är:
    miljövänlig
    skonsam mot kroppen
    billig

Vad är din ursäkt?

Kvinnor förbrukar ofantligt mycket engångsskydd vid mens vilket medför stor belastning på miljön!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-05 22:46
    sv.wikipedia.org/wiki/Menskopp

• Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???
  • 1978
    Borttagen användare skrev 2012-01-05 17:39:35 följande:
    jag upplevde samma, just det där vacuumet tyckte jag var mest obehagligt. kändes som man skulle dra ut livmodern eller något på köpet.
    Åh, men man ska sticka in lillfingret vid sidan av först för att släppa på vacuumet. Stod det inte det i era förpackningar?
  • Segelvind
    PeeGee skrev 2012-01-05 16:11:18 följande:
    Jag har lagt ner över sextio pund på att prova olika menskoppar. Alla läckte som satan. De stora var för stora så att de bågnade. Läckte om den satt högt upp och skavde livet ur fiffi om den satt lägre ner. De små var för små och både släppte förbi och överfylldes omedelbart. Även de små var värdelösa högt upp och gav fittskav lägre ner, spelade ingen roll hur mycket jag kortade plutten, den stack ut i alla fall och skavde som ett svin. Det är väl ändå inte meningen att man ska se ut som man har lepra i fiffi?

Med bås-toa på jobbet är det heller inte det lättaste att hantera den - det blir att springa fram och tillbaka mellan båset och handfaten och hoppas att ingen annan vandrar in medan man står med blod upp till armbågen och tvättar gummituttar i handfatet. Sova med den var ett skämt.

Alla muffar är uppenbarligen inte skapta likadant. Jag ville att det skulle funka för jag tycker både bindor och tamponger är ett jävla meck, obekvämt och jävligt och jag hatar att behöva komma ihåg att handla dem -  men de var inget mot de slapsticksituationer som uppstod när jag försökte hejda flödet medelst silikontuta. På andra dagen förväntade jag mig nästan att få med Harpo Marx när jag ryckte ut den.

Andrahandsvärdet är inget vidare heller.
    Skrattar ihjäl mig OCH känner igen mig! Du gjorde min kväll med den beskrivningen!!!
  • MrsMommy

Jag har kört med bindor ett tag efter förlossningen, men har nu börjat använda min kopp igen. Kan dock säga att det gör lite ont, behöver nog återhämta mig lite mer där nere. Men självklart har jag kopp! Har kört det i flera år!

• Segelvind
    1978 skrev 2012-01-05 20:12:38 följande:
    Provade du att byta storlek? (Det gjorde du säkert, men jag ville ändå fråga... hoppas det är OK) En för liten kopp läcker.
    Du, Jesusfinnaren! Tror du inte att jag hade största storlek eller?!? Fanskapet läckte ändå!!! Det är nog som någon ovan skriver...alla musar är inte skapta för detta fanstyg!!!
  • Wittra
    Bittermandel skrev 2012-01-05 20:43:55 följande:
    För att det gör rövont att rätta in den och när den väl sitter där läcker faenskapet, men jag kände mig i alla fall som en fin människa när jag köpte den..

just det där som gör att jag inte ens vill prova. Fungerar den inte så står jag där och har pungat 2 - 300 kr för något jag inte kan använda. Och den går väl knappast att returnera? 

de som älskar menskoppen verkar nästan bli förbannade när man inte vill pröva denna älskade kopp....   
  • SötFlöt

PS. du kan bada med tampong med..

★☆°♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova 090305 & Iza 110403 ♥¸.?°´¯) ♥☆°★
  • Wittra
    Borttagen användare skrev 2012-01-05 17:27:05 följande:
    ja gud jättestor engångkostnad, 300 kr! Förvånad

ja, 300 kr för något man inte använder är rätt mkt pengar ja.
  • Koppkaka
    MariaElionora skrev 2012-01-05 10:35:57 följande:
    Menskoppen är:
    miljövänlig
    skonsam mot kroppen
    billig

Vad är din ursäkt?

Kvinnor förbrukar ofantligt mycket engångsskydd vid mens vilket medför stor belastning på miljön!!!
    För att jag föredrar bindor framför att stoppa upp saker och ting, om det så är tamponger eller menskoppar.
    Leo <3 110819, 3400g och 49 cm lång <3
  • 1978
    MrsMommy skrev 2012-01-05 20:46:12 följande:
    Jag har kört med bindor ett tag efter förlossningen, men har nu börjat använda min kopp igen. Kan dock säga att det gör lite ont, behöver nog återhämta mig lite mer där nere. Men självklart har jag kopp! Har kört det i flera år!
    Hm, har inte fått mens än efter förlossningen. Hur gammalt var ditt barn när du började med koppen?. Funderar på vad jag har att förvänta mig. Min lilla är 8 månader nu.
Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???