• MariaElionora

Varför använder inte DU menskopp???

Menskoppen är:
    miljövänlig
    skonsam mot kroppen
    billig

Vad är din ursäkt?

Kvinnor förbrukar ofantligt mycket engångsskydd vid mens vilket medför stor belastning på miljön!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-05 22:46
    sv.wikipedia.org/wiki/Menskopp

• Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???
  • Moi Je Joue

jag köpte en menskopp och provade för några dagar sen. men det gjorde jätteont att försöka få in den, kände mig halvt våldtagen. tips?

• yoyo90

därför det verkar obekvämt, jag vill inte behöva känna mig mer obekväm än vad jag redan gör vid mens.
    Om man skulle kunna få en gratis, eller till billigare pris för att testa..det finns ju olika storlekar osv. så skulle jag kunna prova det.

Vill du jaga miljöbovar föreslår jag att du ger dig på sjukvården - går man på läkarbesök, iaf där jag bor, hamnar allt i samma påse. Tex hos gyn de där stora plastgrejerna man använder för att titta inne i musen..

• LillaTanten

Bortsett från att jag inte på något sätt gillar att bli tillsagd vad jag ska och inte ska göra, inte vill skuldbeläggas för mina livsval och ffa inte behöver att främmande människor talar om vad som är bäst för mig använder jag inte menskopp för att jag läst om alldeles för många som tycker att det är obekvämt och svårt att få rätt storlek. Då är det ganska mycket pengar att lägga ut på ett bräde (även om det blir billigare än engångsskydd i långa loppet) om den inte skulle passa - en begagnad kopp lär jag ju inte få byta in mot en annan storlek?

Sen är det ju - som flera andra nämner - väldigt opraktiskt när det inte finns handfat inne i toalettbåset, tvätta händerna efter införandet av en tampong kan jag göra utan att ha knäppt brallorna ordentligt men skölja ur en menskopp med byxorna nere vid knäna bland andra människor, nej där går min gräns för vad som är för privat!

Man blir som man umgås - är jag otrevlig kan det mycket väl vara ditt fel!
  • Irit

Därför att sedan jag hörde talas om menskopp för första gången så har jag inte haft mens och därför inte haft behov av en och därför inte tänkt vidare på det.

• Egendomligt

För att jag har haft problem med vaginism och svårt att använda tampong också, har därför inte ens vågat testa menskopp.

• Twins2

Min ursäkt för att inte använda menskop är att mitt underliv är extremt känsligt och jag får svamp ocm jag använder annat än binda.

• Fru U
    Egendomligt skrev 2012-01-05 19:43:25 följande:
    För att jag har haft problem med vaginism och svårt att använda tampong också, har därför inte ens vågat testa menskopp.
    Jag vet inte om det är skäl nog att låta bli. Har frågat ts några gånger men inte fått svar
    Svaren bor i hjärtat
  • Egendomligt

Funderar däremot på att börja med tygbindor. Om ett år eller så beroende på när jag får tillbaka mensen efter den här graviditeten.

• Borttagen användare
    mikipiki skrev 2012-01-05 19:16:10 följande:
    Det brukar folk säga om tamponger med, men dom känns ändå.

tamponger ska ju inte kännas, isåfall sätter man in dom fel antagligen. kan väl bero på annat också, men jag tror jag inte känner nånting alls när jag har tampong. när jag var yngre kände jag av det däremot för jag inte förde in dom tillräckligt långt.
Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???