• MariaElionora

Varför använder inte DU menskopp???

Menskoppen är:
    miljövänlig
    skonsam mot kroppen
    billig

Vad är din ursäkt?

Kvinnor förbrukar ofantligt mycket engångsskydd vid mens vilket medför stor belastning på miljön!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-05 22:46
    sv.wikipedia.org/wiki/Menskopp

• Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???
  • 1978
    Moi Je Joue skrev 2012-01-05 19:29:12 följande:
    jag köpte en menskopp och provade för några dagar sen. men det gjorde jätteont att försöka få in den, kände mig halvt våldtagen. tips?
    Glidmedel. Det hade jag de första gångerna. Sen lärde jag mig. Prova att sitta på lite olika sätt så att du hittar en ställning där du är avslappnad i underlivet. Det kan vara knepigt de första gångerna, men de flesta lär sig som sagt. Du kan också kolla storleken. Du kanske har en för stor kopp.
  • 1978
    Segelvind skrev 2012-01-05 19:55:21 följande:
    Provad helvetet i nästan 1 år innan jag gav upp. Kunde inte sätta in den så att den inte läckte. Det förbannade eländet läckte VARJE gång, fick komplettera med binda ALLTID. Hur ekonomiskt och miljövänligt är det?? Provad sätta in den på4000 olika sätt, provad i princip allt utom att stå på huvudet. Nu har jag slängt skiten och ångrar att jag betalade så mycket pengar för den!
    Tack för mig 
    Provade du att byta storlek? (Det gjorde du säkert, men jag ville ändå fråga... hoppas det är OK) En för liten kopp läcker.
  • 1978
    IVFmamma skrev 2012-01-05 20:10:44 följande:
    För att jag är nöjd med mina tygbindor..
    Det var jag också. Men koppen är verkligen "the shit". Du kan bada med den t.ex. Och när man reser är det mycket lättare än tygisarna. Nu låter jag som någon som just funnit Jesus, hör jag... Flört
  • MizzTez

Namnet avskräcker mig... fan, lättare att googla på hjärntumör än menskopp! Tycker det är groteskt bara!

• IVFmamma
    1978 skrev 2012-01-05 20:16:28 följande:
    Det var jag också. Men koppen är verkligen "the shit". Du kan bada med den t.ex. Och när man reser är det mycket lättare än tygisarna. Nu låter jag som någon som just funnit Jesus, hör jag... Flört
    Man kanske får investera i en när tygisarna är utnötta.. Om jag inte blir gravid igen så kommer jag ju iallafall ha mens i ca. 20-25 år till
  • Wittra
    Borttagen användare skrev 2012-01-05 17:52:39 följande:
    jo, fast har du en binda så blir det kladdigt eftersom du blöder från din fitta och det hamnar i bindan = du får en blodig fitta. sen hur blodigt det blir beror nog på hur mycket du blöder och hur ofta du byter binda. men man pissar ju inte ut blodet och får en fin stråle som lägger sig så fint i bindan, utan blodet letar ju sig uppåt, neråt, bakåt.. beroende på hur mycket man rör sig. har du tampong, eller menskopp hamnar i princip inget blod utanför slidan. så kladdigt blir det ju alltid med binda hur man än vrider och vänder på det, men kanske inte på fingrarna om det var det du tänkte på.

Japp, det liksom därför jag duschar oftare när jag har mens liksom använder intimservetter. Man behöver inte göra problemen större än vad de är.
  • 1978
    PeeGee skrev 2012-01-05 16:11:18 följande:
    Jag har lagt ner över sextio pund på att prova olika menskoppar. Alla läckte som satan. De stora var för stora så att de bågnade. Läckte om den satt högt upp och skavde livet ur fiffi om den satt lägre ner. De små var för små och både släppte förbi och överfylldes omedelbart. Även de små var värdelösa högt upp och gav fittskav lägre ner, spelade ingen roll hur mycket jag kortade plutten, den stack ut i alla fall och skavde som ett svin. Det är väl ändå inte meningen att man ska se ut som man har lepra i fiffi?

Med bås-toa på jobbet är det heller inte det lättaste att hantera den - det blir att springa fram och tillbaka mellan båset och handfaten och hoppas att ingen annan vandrar in medan man står med blod upp till armbågen och tvättar gummituttar i handfatet. Sova med den var ett skämt.

Alla muffar är uppenbarligen inte skapta likadant. Jag ville att det skulle funka för jag tycker både bindor och tamponger är ett jävla meck, obekvämt och jävligt och jag hatar att behöva komma ihåg att handla dem -  men de var inget mot de slapsticksituationer som uppstod när jag försökte hejda flödet medelst silikontuta. På andra dagen förväntade jag mig nästan att få med Harpo Marx när jag ryckte ut den.

Andrahandsvärdet är inget vidare heller.
    Asgarvar! Skrattande Fittskav. Varför är inte det med i årets lista med nyord???
  • Bittermandel

För att det gör rövont att rätta in den och när den väl sitter där läcker faenskapet, men jag kände mig i alla fall som en fin människa när jag köpte den..

Hasta la vista, baby..
  • SötFlöt

Tamponger är jättebra, känns INTE om du har satt in den rätt (har man mindre mens kan det kännas, ta en mindre storlek!) och hygieniskt. Allt annat känns bara ohygiensikt och sliskigt. Binda tar priset. Menskopp vad i helsike gör man med en sån?

★☆°♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova 090305 & Iza 110403 ♥¸.?°´¯) ♥☆°★
Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???