• MariaElionora

Varför använder inte DU menskopp???

Menskoppen är:
    miljövänlig
    skonsam mot kroppen
    billig

Vad är din ursäkt?

Kvinnor förbrukar ofantligt mycket engångsskydd vid mens vilket medför stor belastning på miljön!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-05 22:46
    sv.wikipedia.org/wiki/Menskopp

• Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???
  • 1978
    Segelvind skrev 2012-01-05 20:46:58 följande:
    Du, Jesusfinnaren! Tror du inte att jag hade största storlek eller?!? Fanskapet läckte ändå!!! Det är nog som någon ovan skriver...alla musar är inte skapta för detta fanstyg!!!
    Det är helt säkert så! Vi är ju olika. T.ex. passar inte Jesus mig (det vara bara en så käck liknelse!)... Flört
  • MrsMommy
    1978 skrev 2012-01-05 20:58:04 följande:
    Hm, har inte fått mens än efter förlossningen. Hur gammalt var ditt barn när du började med koppen?. Funderar på vad jag har att förvänta mig. Min lilla är 8 månader nu.
    Jag fick första mensen redan när sonen var tre månader, trots helamning.
  • 1978
    Wittra skrev 2012-01-05 20:50:58 följande:
    ja, 300 kr för något man inte använder är rätt mkt pengar ja.
    Jag väntade i flera år med att köpa en kopp trots att jag ville ha den. Just för att den kostade så mycket.
  • frostfödd

Menskoppen läckte för mig. Fick det aldrig att funka. Jag använder tamponger gjorda av natursvamp. Bra för miljön det också och det funkar super!

• 1978
    MrsMommy skrev 2012-01-05 21:01:05 följande:
    Jag fick första mensen redan när sonen var tre månader, trots helamning.
    Aha. Då kanske jag kan vara lugn.
  • Genghis
    Segelvind skrev 2012-01-05 20:02:52 följande:
    Ha ha vad kul! Men jag tycker faktiskt hon har rätt även om man kanske kan använda mer kristna ord
    är kristna könsord bättre? och vilka ord är det?
  • Moi Je Joue
    1978 skrev 2012-01-05 20:58:04 följande:
    Hm, har inte fått mens än efter förlossningen. Hur gammalt var ditt barn när du började med koppen?. Funderar på vad jag har att förvänta mig. Min lilla är 8 månader nu.
    min bebbe är 9 månader och fick mens nu, därför jag provade. kanske fortfarande är öm efter förlossningen men det gick verkligen inte, gjorde svinont. får testa med glidmedel då..
  • Moi Je Joue
    Moi Je Joue skrev 2012-01-05 21:06:41 följande:
    min bebbe är 9 månader och fick mens nu, därför jag provade. kanske fortfarande är öm efter förlossningen men det gick verkligen inte, gjorde svinont. får testa med glidmedel då..
    alltså jag fick mens, inte mitt barn, snyggt syftningsfel.
  • 1978
    Moi Je Joue skrev 2012-01-05 21:06:41 följande:
    Man kanske kan ha ärrvävnad som kan göra ont... Mig pysslade de ihop en del där nere. Hm.
  • 1978
    Moi Je Joue skrev 2012-01-05 21:07:32 följande:
    alltså jag fick mens, inte mitt barn, snyggt syftningsfel.
    Glad
Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???