• MariaElionora

Varför använder inte DU menskopp???

Menskoppen är:
    miljövänlig
    skonsam mot kroppen
    billig

Vad är din ursäkt?

Kvinnor förbrukar ofantligt mycket engångsskydd vid mens vilket medför stor belastning på miljön!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-05 22:46
    sv.wikipedia.org/wiki/Menskopp

• Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???
  • Loreena

Om man har problem med svamp så är faktisk menskopp ett bra alternativ. Men först och främst så bör man bli av med svampen genom att gå till läkaren och få utskrivet något riktigt bra läkemedel. Eller så kan man svälta ut svampen genom att sluta äta socker och gärna minska på kolhydraterna i det stora hela eftersom att svampen lever på socker.

• Segelvind

Provad helvetet i nästan 1 år innan jag gav upp. Kunde inte sätta in den så att den inte läckte. Det förbannade eländet läckte VARJE gång, fick komplettera med binda ALLTID. Hur ekonomiskt och miljövänligt är det?? Provad sätta in den på4000 olika sätt, provad i princip allt utom att stå på huvudet. Nu har jag slängt skiten och ångrar att jag betalade så mycket pengar för den!
    Tack för mig 

• buba
    mikipiki skrev 2012-01-05 19:16:10 följande:
    Det brukar folk säga om tamponger med, men dom känns ändå.
    En tampong är ju ganska kompakt och hård vilket gör att de känns. Även den minsta storleken som hamnar på sniskan känns. När det  gäller menskoppar så är de ju i silikon (de flesta) och är mycket mer flexibla. Rör du dig, rör koppen sig. Jag har en Mooncup som ändå är ganska hård kan jag tycka (nu har ju jag inget att jämföra med i och för sig), men den känns inte alls. Det enda som kan vara irriterande är piggen som de flesta koppar har i botten (min har jag klippt av helt), men det finns ju modeller med "handtag" eller bollar längst ned istället.
  • 3 barns mamma84
    Borttagen användare skrev 2012-01-05 17:52:39 följande:
    jo, fast har du en binda så blir det kladdigt eftersom du blöder från din fitta och det hamnar i bindan = du får en blodig fitta. sen hur blodigt det blir beror nog på hur mycket du blöder och hur ofta du byter binda. men man pissar ju inte ut blodet och får en fin stråle som lägger sig så fint i bindan, utan blodet letar ju sig uppåt, neråt, bakåt.. beroende på hur mycket man rör sig. har du tampong, eller menskopp hamnar i princip inget blod utanför slidan. så kladdigt blir det ju alltid med binda hur man än vrider och vänder på det, men kanske inte på fingrarna om det var det du tänkte på.

Vilka vidriga ord du använder !!
    Tvätta din mun ... Skrikandes 
  • Heisan

Jag har ingen mens...Känns onödigt att köpa en då...

När du tittar på himlen vad ser du då? Stjärnorna eller universum?
  • Segelvind
    3 barns mamma84 skrev 2012-01-05 19:59:24 följande:

Ha ha vad kul! Men jag tycker faktiskt hon har rätt även om man kanske kan använda mer kristna ord
  • EnFisPåTvären
    3 barns mamma84 skrev 2012-01-05 19:59:24 följande:

Vidriga ord? Blodig? Fitta? Menar du allvar?
Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???